O renacemento

Post on 13-Jul-2015

840 views 1 download

transcript

O RenacementoEuropa durante os séculos XV e XVI.

Definición: Estilo artístico propia da Idade Moderna que se desenvolve en Italia durante o século XV e se difunde polo resto de Europa o longo do XV e XVI. Este podemos dividilo en dúas partes:

▪Quattrocento- Século XV▪Cinquecento-Século XVI

Nos pequenos Estados Italianos naceu o Renacemento durante o século XV. Dentro destas destacan:•Florencia.•Milán.•Estados Pontificios.

● Os artistas inspiráronse no mundo clásico (gregos e romanos).

● Inspiranse na natureza.● Representan a realidade pero idealizada, buscando a

perfección e a beleza idealizada.● A arte usa un concepto antropocéntrico. Os edificios fanse a

escala humana, e o ser humano é o protagonista da escultura e da pintura.

● O artista crece en importancia, ten afán de protagonismo, os artistas firman as súas obras.

● Aparece a figura do Mecenas.

Os arquitectos do renacemento buscan a beleza nos edificios facéndoos equilibrados, harmoniosos e proporcionados. Para iso:

● Todos os elementos do edificio deben estar proporcionados.● Uso da pedra como material.● As plantas dos edificios son as plantas basilicais ou plantas centrais

(similares as que usaban os gregos e romanos).● Recupéranse as ordes clásicas: orde dórica, orde xónica e orde corintia.● Moitas igrexas volven os teitos alintelados, como nas Basilicas de

Florencia de Brunelleschi.● Desenvólvense as cúpulas como forma preferida de tapar os edificios.

Recordando moito as bóvedas romanas como a do Partenón de Roma.● Os edificios máis importantes foron: as Igrexas e os pazos.

Período Autor Obra.

Quattrocento

Fillipo Brunelleschi

• Cúpula da Catedral de Florencia

• Pazo Pitti.• Igrexa do Santo Sepulcro.

Leon Alberti• Fachada de Santa María

Novela.• Pazo Rucelai.

Michelozzo • Pazo Medicis.

Cinquecento

Miguel Anxo• Cúpula de San Pedro do

Vaticano.

Bramante• Igrexa de San Pedro do

Vaticano.Andrea Palladio • Vila Rotonda.

1. Lanterna

2. Dobre cúpula

3. Estrutura interna

4. Tambor

• Busca inspiración nos autores clasicos (Fidias, Policleto, Mirón, Praxiteles, ...).

• Realizan esculturas en mármore ou bronce.• Buscan a beleza pero idealizada.• Mostra interese pola figura humana, o que se demostra

representando as figuras espidas.• Nas esculturas as figuras aparecen representadas de forma

serena e calmada.• A escultura deixa de ser monumental, pegada os muros como

decoración, e volve a desenvolverse a escultura exenta.• Dentro da súa temática destacan:• Temas mitolóxicos.• Temas bíblicos.• Retratos.

Período Autor Obra.

Quattrocento

Ghiberti• Esculturas da Porta do

Paraíso de Florencia.

Donatello

• David.• San Xurxo.• Condotiero

Gattamelata.

Cinquecento Miguel Anxo• David.• A Piedade.• Moisés.

Destaca o uso dunha pintura que busca a beleza, pero idealizada.

Inspirase na natureza. Dálle a importancia o debuxo, o volume das

figuras e da perspectiva. Existen dous tipos de perspectiva: aérea e lineal.

O ser humano volve a ser o centro das representacións artísticas, que presenta un gran interese anatómico. Tamén destaca o interese polas representación de retratos.

Período Autor Obra.

Quattrocento

Masaccio • A trindade.

Botticelli• A primavera.

• O nacemento de Venus.

Cinquecento

Leonardo da Vinci

• A ultima cea.

• A Mona Lisa ou a Gioconda.

• A Virxe das Rochas.

Miguel Anxo • Os frescos da Capela Sixtina.

Raffaello Sanzio. (Rafael) • A escola de Atenas.

Tiziano

• Danae e a choiva Dourada.

• Carlos V na batalla de Mühlberg.