Post on 05-Dec-2018
transcript
O século do Barroco
S. XVII-XVIII
1. Sociedade e economía no século XVII
• A poboación europea - Estancamento demográfico (peste, fame, guerra).
- Sociedade estamental, cunha burguesía cada vez máis
rica e influínte,que mercaba terras e cargos.
• O comercio internacional
- Mantemento das rutas marítimas do S. XVI
• Ruta dos metais (España)
• Ruta das especies (Portugal)
Aparece o galeón, barco de borda alta e dobre castelo, fortemente armado
- Segundos imperios coloniais (S. XVII e XVIII) Holanda e Inglaterra
• Compañía das Indias Orientais( Inglaterra-1600-Holanda-1602) compañías
por accións: desprazamento de Portugal e , logo dun enfrontamento,reparto
de Asia: A India para Inglaterra e Indonesia para Holanda
• Crecemento dos portos atlánticos: Cádiz,Lisboa, Burdeos, Amsterbam,
Londres…
O Mercantilismo:as manufacturas estatais( Colbert)
1. Transformacións económicas e sociais
Azucre, café,
algodón
escravos
Pequenos obxectos,
abalorios, armas
Expansión
económica
O comercio triangular
Escravismo
2. A Europa do absolutismo
• Cambios políticos e relixiosos
– Paz de Wesfalia (1648) →recomposición do mapa político europeo.
• Hundimentodoimperio dos Austrias.
• Hexemonía francesa.
– Predominio dos estados-nación modernos.
– Liberdade relixiosa para cada Estado
• Afirmación das monarquías absolutas.
– Reis de dereito divino e encarnación do estado
• Luis XIV de Francia: exemplo de monarca absoluto
(O Rei Sol)
• A monarquía absoluta foi unha forma de gobernar só restrinxida pola lei divina, non polo dereito natural (tradicións), nin polos parlamentos ou cortes que se deu en moitos países de Europa, como España e Francia.
Luís XIV de Francia.
Chamóuselle o Rei Sol
MONARQUÍ
A
ABSOLUTA
Rei ou monarca
Recibe o poder de deus
(dereito divino)
Boa relación
coa Igrexa
Ten todos
os poderes:
•Lexislativo
•Executivo
•Xudicial
Só dá conta
dos seus
actos a deus
O pobo non
ten dereitos
nin liberdade Poder
vitalicio e
hereditario
O rei precisaba ministros, conselleiros, secretarios e moitos funcionarios (burocracia)
Analiza e compara
estas dúas obras
3. A arte do século XVII : o Barroco
-Equilibrio na composición - Simplicidade e cor luminosa
-Harmonía e delicadeza - Predominio do debuxo
-Dominio da Razón - Idealización e teatralidade
A arte do século XVI : O Renacemento
-Movemento - Fortes contrastes luz
-Complexidade - Luz e cor, non debuxo
-Emocións - Realismo e naturalismo
A arte do século XVII : o Barroco
A Arte do Século XVII: o Barroco
Renacemento Barroco
Equilibrio
Armonía
Simplicidade
Debuxo
Razón
Idealización
contención
Movemento
Contraste
Complexidade
Luz e cor
Emoción
Realismo
sentimentos
Movemento artístico e cultural Movemento global
Armonía
Debuxo
Razón
Idealización
Luz e cor
Emoción
Realismo
Complexidade
Simplicidade
Contraste
Movemento
Equilibrio
Equilibrio
Armonía
Simplicidade
Debuxo
Razón
Idealización
Movemento
Contraste
Complexidade
Luz e cor
Emoción
Realismo
Pintores barrocos europeos Tres escolas:
- Italiana
Caravaggio
- Flamenga
Rubens
- Holandesa
Rembrand
Vermeer
A crucifixión de San Pedro, 1601
A morte da Virxen,1606
O enterro de Cristo
(1602-1603)
Sobre todo pinturas relixiosas. a miúdo
escandalizaba e os lcadros eran rexeitados
polos clientes polo realismo das figuras
relixiosas case naturalistas e por elixir os
modelos entre xente da máis baixa
condición: prostitutas, nenos da rúa ou
mendigos
Caravaggio
Rembrandt • Rembrandt Harmenszoon van Rijn (Leiden, 1606 – Ámsterdam, 1669)
• Probablemente o artista máis importante da historia de Holanda.Tivo éxito na xuventude,pero os seus últimos anos estivieron marcados pola traxedia persoal e a ruína económica . Fai maxistrais retratos e autorretratos, temas biblicos, burgueses…
• Varias etapas con fortes contrastes de luz e sombra (claroscuro) que dan paso a unha iluminación frontal e a maiores e máis intensas zonas de cor, con figuras que comezarían a dispoñerse paralelamente ao plano do cadro , realizados con pincelada grosa e maior gusto polos detalles
Lección de anatomía del Dr Tulp
Síndico do gremio de
pañeiros
Autorretrato
Ronda nocturna
Rubens Peter Paul Rubens (Siegen, Alemania, 1577 - Amberes, Flandes (Países Baixo Españois, actual Bélgica, 1640) estilo exuberante salientaba o movemento, a cor e a sensualidade. Tratou toda clase de temas : relixiosos, históricos, mitolóxicos , esceas de caza, retratos, así como ilustracións para libros e deseños para tapices. O seu obradoiro , que traballaba en cadea é partícipe de moitas das súas obras
Retrato do Duque
de Lerma
As tres gracias
Aquiles (tapiz)
Saturno
Adán e Eva
Autorretrato
Pintura barroca española Diego Rodríguez de Silva y
Velázquez (Sevilla, 1591 –
Madrid, 1660) Primeiros anos
en Sevilla, cun estilo
naturalista de iluminación
tenebrista, influído por
Caravaggio, pinta tipos
populares. Nomeado pintor
do rei Felipe IV, catro anos
despois ascendido a pintor
de cámara (retratista do rei,
da súa familia e pintor de
para decorar as mansiones
reais) . Viaxa a Italia e
evoluciona a un estilo
renacentista cheo de cor e
temas mitolóxicos. O seu
estilo fíxose máis sinxelo coa
madurez e acadou un
dominio extraordinario do
retrato e da luz e da
perspectiva aérea. As
pinceladas vólvense rápidas
e impresionistas.
Vella fritindo ovos (1618) Augador de Sevilla (1620)
Fragua de Vulcano (1630)
Rendición de Breda ou Cadro das lanzas (1634)
Inocencio X (1650)
Bacon
As meninas de Picasso As meninas (1656)
As fiandeiras(1657)
José Rivera
Desenvolveu toda a
súa carreira en
Nápoles.Foi pintor de
éxito recoñecido e
imitado por outros
pintores
Inicialmente influído
polo tenebrismo de
Caravaggio
evoluciona cara
cadros con máis cor e
luz por ao coñecer
aos pintores
flamengos. Os seus
cadros son dun gran
realismo, chegando
ao naturalismo
O martirio
de S. Filipe (1639)
San Pedro (1640)
Bartolomé Esteban Murillo (Sevilla, 1617 –
1682) obras de carácter relixioso e tamén
pintura de xénero , con cadros de nenos
(probablemente para comerciantes
flamengos) cadros naturalistas e com
contrastes de luz, con ambiente intimista ,
tranquilo e cotiá. Salientan as súas Virxes.
Sagrada familia do paxariño
1649-1650
Nenos comendo melón e uvas 1650 Inmaculada Concepción dos Venerables 1678
Francisco de Zurbarán (1598-
1664) destacou na pintura relixiosa,
pola forza visual e un o misticismo.
Foi un artista representativo da
Contrarreforma. Influido nos seus
comezos por Caravaggio
aproximouse aos manierista
italianos.
As súas representacións
alónxanse do realismo de
Velázquez e caracterízanse por un
suave claroscuro
Santo Hugo no refectorio dos Cartuxos, 1630-1635
Agnus Dei
Quatrocento Cinquecento Renacemento Barroco S.XVII
Donatello Miguel Anxo Bernini
•Equilibrio
•Estabilidade
•Serenidade
•Equilibrio
•Estabilidade
•Tensión mental
•Inestabilidade
•Movemento
•Tensión emocional
Representacións do David
Escultura barroca sensación de
movemento a
figuras en
desequilibrio,
como collidas
a medio
moverse
Importancia da
roupa inchada
polo ar e que
multiplica
pregues a
arrugas
Teatralismo e
expresión dos
sentimentos
Naturalismo que
busca
conmover,
sobretodo na
escultura
relixiosa
Predominio
das liñas
curvas
Bernini: Éxtase de Sta. Teresa (1647-1652
Búsqueda de
efectos de
sombra e
claroscuros
Arquitectura barroca
Uso de decoración
con estatuas de
santos,
Ruptura da fachada en
planos que entran e
saen a través de uso de
piares e columnas,
frontóns curvos e
partidos...
Uso de grandes
cúpulas para iluminar
os interiores
Gusto polas
formas curvas e
elípticas ou ovais
Búsqueda da
impresión de
movemento a través
dos efectos de luz-
sombra
Gran liberdade
de creación para
o autor e
búsqueda de
efectos teatrais
balaustres,
balconadas,
estípites e
decoración vexetal
ou xeométrica
recargada
Borromini: San Carlos das Catro
Fontes
Bernini: Escultura
Gian Lorenzo Bernini (Nápoles1598 - Roma, 1680) escultor, arquitecto e pintor Barroco italiano, un dos artistas máis salientables deste estilo
Apolo e Dafne 1625
Busto de
Constanza
Buonarelli
1635
Bernini: arquitectura
Plaza de San Pedro( 1598-1680) Baldaquino San Pedro(1629-1633)
Arquitectura: Borromini
San Carlos das catro fontes(1638 – 1641)
fachada
planta
cúpula
Arquitectura barroca en España
É serodia (s. XVIII) e de decoración recargada e espectacular, moi do gusto da Igrexa. As prazas maiores deste período (Salamanca, Madrid…) son máis equilibradas.
Destacan Alonso Cano e José de Churriguera
Alonso Cano Fachada
Catedral de Granada 1667
Churriguera Pza. Maior
de Salamanca 1729
Churriguera Pza. Maior
de Madrid 1619
A arquitectura barroca galega
Barroco galego: características
GALICIA
•Santiago: cume do Barroco
•Período de gran esplendor artístico
•Serodio: séculos XVII e XVIII
Movemento
Luz e sombra
Exuberancia decorativa (1)
Restras de froitas(2), volutas(3) placas e
cilindros(4)...
Formas xeométricas e o espazo(baleiro)(5)
Edificios: igrexas, mosteiros, pazos
1 2
3 4
5
O baleiro forma
parte activa da obra
Catedral de Santiago. Fachada do Obradoiro (Fernando Casas e
Novoa 1738)
Verticalidade
Complexidade
Torre do Reloxio. Catedral de Santiago
Domingo de Andrade.
1676-1680
Pórtico Real, na Quintana: Domingo de
Andrade
Detalle do
Pórtico Real coa decoración
característica do
barroco compostelán:
molduras,
restras de froitas,
volutas.
Exemplo
de muro
pantalla
Casa do Cabido
ORELLEI
O DEÁN
x
Convento de Santa Clara Simón Rodríguez 1719
Falsa fachada detalle
Vista xeral
A Peregrina Pontevedra 1778
Barroco serodio
Pazo do Concello. Lugo
Ferro Caaveiro 1735
Mosteiro de
San Salvador.
Celanova S.XVII
Fontón curvo e partido
STA. EULALIA DE LIÁNS
OLEIROS
Barroco Rural
Construída no século
XVII, é uno dos
poucos exemplos de
barroco rural que
existen en toda a
Comarca das Mariñas.