Índice
Nace Saber Facer Contigo ...................................................3
Eixes do proxecto .................................................................4
Axustes na programación e nos contidos ..........................6
Novas metodoloxías e enfoques .........................................9
Gamificación ........................................................................10
Poñemos os sombreiros de cores ..........................................12
Rutinas, destrezas e estratexias de pensamento ..................13
Creatividade .........................................................................14
Educación emocional ...........................................................15
Habilidades de comunicación ..............................................16
Aprendizaxe cooperativa .....................................................17
Aprendizaxe manipulativa ...................................................18
A avaliación .........................................................................20
Dinámica interdisciplinaria en 1.º e 2.º ................................22
Mellores ferramentas ........................................................25
Material da aula ..................................................................26
Material do profesorado.......................................................28
Áreas ...................................................................................31
Lingua + ...............................................................................32
Lingua Castelá .....................................................................36
Matemáticas ........................................................................40
Ciencias da Natureza ...........................................................44
Ciencias Sociais ....................................................................48
Servizos on-line ..................................................................53
EduPack ...............................................................................54
e-vocación ............................................................................55
As nosas delegacións .........................................................56
Nace Saber Facer Contigo
Pasaron moitas cousas, algunhas no mundo, outras no voso colexio; todas importantes.
Saber Facer segue sendo un referente da vosa práctica educativa, é motivador, é rigoroso, é útil e funciona, mellora a aprendizaxe dos vosos alumnos e alumnas. Sabemos que estades contentos.
Por iso, mantemos o proxecto. Gústavos o nome, gústavos a idea que transmite, o modelo de ensinanza-aprendizaxe que o anima, a práctica á que invita.
En Santillana/Obradoiro temos presente que un proxecto educativo dinámico esixe prestar atención aos cambios externos e internos, escoitar os protagonistas da educación e tomar decisións.
Iso foi o que fixemos. Durante estes anos estivemos preto de vós, escoitámosvos, conversamos, expuxéstesnos interrogantes e aprendemos coas valiosas solucións que proporcionades cada día nas aulas.
Como vivimos cada momento como unha posibilidade de mellora, mantemos o proxecto e renovámolo.
• Redución do número de unidades.
• Adecuación ao currículo de Galicia.
Axuste nos contidos
• Avaliación formativa.• Caixas de recursos para a aula.• Carpetas de recursos do profesorado.• Recursos dixitais:
– AVAL. – Novo LibroMedia.
Mellores ferramentas
• Aprendizaxe cooperativa.• Gamificación.• Aprendizaxe manipulativa.• Aprendizaxe activa.
Incorporación de novas metodoloxías
• Habilidades de comunicación.• Estratexias de pensamento.• Creatividade.• Intelixencia emocional.• Cooperación.• Autorregulación da aprendizaxe.
Desenvolvemento das competencias do século XXI
5
1PRIM
AR
IACiencias da Natureza
SER
IE O
BSE
RV
A
Primeros pasos
1PRIM
AR
IALengua Castellana
pauta
Matemáticas 1PRIM
AR
IA
SER
IE E
XP
LOR
A
1PRIM
AR
IA
Ciencias Sociais
AA
pautapauta12 uds.
AA
12 uds.
AIA
6 uds.
RAI
6 uds.
1Tarefas e destrezas comunicativas
Axustes na programación e nos contidos
Redución do número de unidades
Adecuación ao currículo
Porque nolo pedistes, para que poidades dedicar máis tempo a traballar cos vosos alumnos e alumnas e lograr así unha aprendizaxe máis profunda.
Agora coñecemos ben o currículo e podemos darche unha resposta axeitada.
Pero tamén desenvolvemos outros contidos que consideras imprescindibles para lograr unha mellor aprendizaxe.
6
Novas metodoloxías e enfoquesSaber Facer Contigo incorpora novas metodoloxías e enfoques de forma sinxela,
Para educar cidadáns e cidadás coas competencias que require o século XXI.
9
Un xogo por curso– 1.º: Cazadores de monstruos.– 2.º: Superheroínas y superhéroes.
Ademais...Xogos de Lingua Casteláe Matemáticas incluídosna caixa de material da aula.
Alumnos e alumnas máis motivadosAs investigacións da neurociencia ensináronnos que a motivación, a emoción e a curiosidade por aprender son as pancas máis potentes da aprendizaxe.
Saber Facer Contigo incorpora dinámicas propias do xogo que che axudarán a transformar a avaliación en algo divertido, desafiante e desexado.
Formúlase a avaliación de cada unidade como un desafío, e a súa resolución proporciona a adquisición de insignias.
Ademais, cada alumno poderá crear o seu propio avatar, que irá evolucionando coas recompensas que adquirirá pola súa actitude, esforzo e comportamento na clase e co resto dos compañeiros e compañeiras.
Gamificación
Contarás con
10
1P R I M A R I APROYECTO DE GAMIFICACIÓN
INCLUYE
Descripción y componentes
del juego
Materiales fotocopiables
MATERIAL DEL PROFESORADO
VIDA VIDAPODER PODER
NÚM E RO
NÚM E RO
MONSTRUO: MONSTRUO:
Alumno/a: Alumno/a:
Fichas para deseñar o avatar e adestrar o monstro persoal
5 4VIDA PODER
Tarufof
1NIV EL
8 5VIDA PODER
Gusinasi
3NIV EL
Láminas de monstros
Folla de adhesivos
Caderno de gamificación Cazadores de monstruos
1P R I M A R I A
Pertenece a:
¡BIENVENIDOS AL CLUB!
¡Bienvenido, ya formas parte del Club de Cazadores
de Monstruos!
Como bien sabes, hay monstruos a nuestro
alrededor. No podemos verlos, porque son
invisibles; pero podemos notar su presencia. Seguro
que alguna vez has perdido un calcetín, has oído un
ruido en una habitación donde no había nadie o no
encuentras un juguete en el lugar donde pensabas
que lo habías dejado. Incluso ese olor que hueles
de pronto… ¡es una prueba de que los monstruos
existen y nos visitan!
Los monstruos no son malos ni buenos: son seres
curiosos que quieren conocer mejor nuestro mundo.
Tampoco desean darnos miedo; tan solo quieren
aprender de nosotros. Pero es posible que algunas
personas se asusten al notar su presencia o que
algún monstruo se pierda al pasear por la calle.
Por eso debemos capturarlos y devolverlos al lugar
donde pertenecen: el mundo de los monstruos.
Los miembros de nuestro club somos expertos
cazadores y cazadoras de monstruos. Conocemos
con todo detalle cada uno de los monstruos que
suelen visitar nuestro mundo. Tras capturarlos, los
cuidamos hasta el momento en que, por sí solos,
desaparecen y vuelven a su mundo.
Esta es la tarea que te espera a partir de ahora y
durante todo el curso. ¿Te animas a llevarla a cabo?
No olvides ir completando tu carnet y ten cuidado
de no perderlo.
¡Vamos a por ellos!
CARNET OFICIAL
Nombre:
Curso/Clase:
NIVEL 1 NIVEL 2 NIVEL 3 NIVEL 4 NIVEL 5 NIVEL 6
NIVEL 7 NIVEL 8 NIVEL 9 NIVEL 10 NIVEL 11 NIVEL 12
Sobre con carta de benvida e carné do alumno
Tarxetas especiais
Nudos
EXPERTO 2
Puedes ayudar a cualquier cazador/a en cual-quier momento para preparar una captura de monstruos.
Red mágica
AYUDA 1
Esta red te permite capturar con ayuda cual-quier mosntruo. Úsala bien, es un gran regalo.
p p yMonster DJ
RECOMPENSA 1
Puedes elegir la canción que quieras para escu-charla mientras trabajamos. Válido durante 10 minutos.
Dados para xerar os monstros persoais
Material para o alumnado
*Mostra dalgúns dos compoñentes do xogo.
Material do profesorado
Exemplo: Cazadores de monstruos. 1.º de Primaria
11
Pertenece a
PRIM
AR
IA
956734
Mis sombreros de colores
1 Separo las piezas del troquel.
3 Pego las pestañas largas y uno las dos piezas.
5 Meto el ala por arriba y la pego.
2 Escribo mi nombre en el sombrero.
4 Pongo pegamento en las pestañas pequeñas.
6 Meto un cordón por cada agujero.
Hago mis sombreros
Poñemos os sombreiros de cores
Para desenvolver unha cultura do pensamento e das emocións
O mundo está en constante cambio. Sabes que transmitirlle coñecementos ao teu alumnado é moi importante, pero que, sobre todo, tes que educar para que, cando cheguen á idade adulta, sexan persoas:
– Capaces de pensar por si mesmas e de tomar boas decisións, cun pensamento crítico ben desenvolvido.
– Creativas, capaces de achegar novas solucións.
– Con intelixencia emocional.
En definitiva, cidadáns capaces de desenvolverse nun mundo que será moi diferente do actual.
TroqueladosPara construír os sombreiros e indicacións para a súa utilización incluídos xunto ao libro de Lingua Castelá (de 1.º e de 2.º).
Contarás con
12
1
4 ©omentad en clase.
¿Qué libro traería∫ de tu casa
a la biblioteca de aula?
¿Por qué te gusta en especial?
3 E ¬lige un personaje de un cuento y di todo lo que sepa∫ sobre él.
2 ¿De qué personaje habla Daniel? E ¬scucha y rodea.
1 ¿©uál e∫ el cuento favorito de Paula? E ¬scucha y marca.
póster
fichero
estantería
ordenador
lámpara
carné
21
Tiempo para hablar y escuchar
Ahora contesta
¿E¬n qué estantería de la biblioteca
buscaría∫ el libro «Pulgarcito»?
¿Para qué cree∫ que sirve el carné de la
biblioteca que está rellenando Paula?
PENSAMIENTO
¿Qué me pregunto?
¿Qué pienso? ¿Qué veo?
20
Actividades
Visual thinking
PENSAMIENTO
¿Qué me pregunto?
¿Qué pienso? ¿Qué veo?
Para que os alumnos e as alumnas aprendan a controlar o seu pensamento e sexan máis eficaces á hora de aprender novos coñecementos e de aplicalos na resolución de problemas.
Rutinas, destrezas e estratexias de pensamento
ActividadesEn todas as áreas para o desenvolvemento de rutinas, estratexias e destrezas de pensamento.
Visual thinkingAtril con mapas mentais e esquemas dos principais contidos de Ciencias da Natureza e Ciencias Sociais.
Contarás con
Pídelle ao teu alumnado que poña o sombreiro azul do pensamento
e que realice as actividades do libro que se propoñen para o desenvolvemento
de estratexias e rutinas de pensamento.
PENSAMENTO
13
2 Como é cada material? Observa e marca.
É brando: pódese modelar con facilidade.
É duro: non se pode modelar.
É fráxil: rompe se se golpea.
É resistente: non rompe facilmente.
É flexible: dóbrase sen romper.
É ríxíí ido: non se pode dobrar.
Materiais moi diversos
Os obxectos que utilizamos fabrícanse con distintos materiais,
que teñen características moi diferentes.
1 Arrodea.
papel
vidro
plástico
cartón
cristal
plastilina
72
5
3 Pensa no ferro e marca. Despois, completa.
Os materiais poden ser brandos ou duros, fráxiles ou resistentes,
flexibles ou ríxidos.
O papel é
porque
O ferro é un material ,
e
4 Observa estas figuras feitas con papel dobrado e completa.
Pódese modelar? Si Non
Pódese romper? Si Non
Pódese dobrar? Si Non
Que pasaría se…?
Elixe outro material para fabricar unha cadeir
e explícalle ao teu compañeiro ou compañei
o que pasaría se sentásemos nela.
CREATIVIDADE
ra
ra
73
¿Qué otra∫ cosa∫ llevaríai∫ a la playa? H¬aced una lista.
CREATIVIDAD
RESUELVO PROBLEMAS
¿Cuántos hay?
1 ©ontad y escribid el número.
¿Qué hay má∫? ©omparad y rodead.
H¬ay , , y . .
o o o
¿Qué otra∫ cosa∫ llevaríai∫ a la playa? H¬aced una lista.
CREATIVIDAD
20 veinte
1SABER HACER
1 Observa cuánta∫ anilla∫ han metido y colorea.
2 Observa la∫ casilla∫ coloreada∫ y rodea la∫ respuesta∫.
Averiguo quién gana el juego
PalomaP l
5 anilla∫
Paloma
E¬lena
M¬anolo
E¬lenaEl
6 anilla∫
M¬anoloM l
4 anilla
¿Qué número e∫ mayor? 5 6 4
¿Qué barra tiene má∫ casilla∫ coloreada∫?
3 ¿Quién ha ganado el juego?
PP
5
a∫
21veintiuno
Actividades
Os materiais poden ser brandos ou duros, fráxiles ou resistentes,
flexibles ou ríxidos.
Que pasaría se…?
Elixe outro material para fabricar unha cadeir
e explícalle ao teu compañeiro ou compañei
o que pasaría se sentásemos nela.
CREATIVIDADE
ra
ra
Creatividade
Creatividade significa ter imaxinación e ser capaz de dar respostas orixinais aos problemas, de facer fronte a situacións inesperadas, de adaptarse a distintos contextos.
ActividadesEn todas as áreas, para o desenvolvemento da creatividade.
Contarás con
Pídelle ao teu alumnado que poña o sombreiro verde da creatividade
e que realice as actividades do libro que se propoñen para o desenvolvemento
desta competencia.
CREATIVIDADE
14
Coidamos o aire e a auga
1 Onde está o aire mái∫ limpo? M¬arcade e explicade.
2 R¬iscade en cor vermella a∫ acción∫ que danan o aire.
EMOCIÓNSR¬ecoñezo a∫ miña∫ emoción∫.
Observa a foto. Que lle pasa ao aire?
A quen pode afectar o aire sucio?
©omo te sentiría∫ nun lugar así?
30
2
3 M¬arca o significado do cartel.
4 VALORES. Que neno∫ coidan a auga? R¬ecorta e apega.
5 TEMPO PARA FALAR. ©omentade para que usaste∫ a auga hoxe. Tende∫ sempre coidado de non malgastala?
Todo∫ o∫ sere∫ vivo∫ necesitamo∫ o aire e a auga
para vivir. Por iso debemo∫ coidalo∫.
A auga desa fonte non
a poden beber a∫ persoa∫.
A auga desa fonte pódenaA
beber a∫ persoa∫.
31
EMOCIÓNSR¬ecoñezo a∫ miña∫ emoción∫.
Observa a foto. Que lle pasa ao aire?
A quen pode afectar o aire sucio?
©omo te sentiría∫ nun lugar así?
PRIM
AR
IA1Ponlles cara ás túas emocións
O meu caderno das emocións 1 Pode∫ encontrar a∫ emoción∫ que se agochan aquí? A¬rrodéaa∫.
Natureza X¬ogo∫ Decepción M¬edo
A¬legría Vergoña S ƒol Tristeza Familia
A¬raña B¬olboreta A¬mor R¬abia
Recoñezo as emocións
7
Educación emocional
Actividades
O meu caderno das emocións
ActividadesEn todas as áreas para o desenvolvemento da intelixencia emocional.
O meu caderno das emociónsPara a avaliación da intelixencia emocional, as habilidades sociais e os valores. Inclúese xunto ao libro do alumno de Ciencias Sociais en 1.º e 2.º.
Contarás con
EMOCIÓNS
Pídelle ao teu alumnado que poña o sombreiro vermello das emocións
e que realice as actividades do libro que se propoñen para o desenvolvemento
das habilidades emocionais.
A educación das emocións é unha peza clave no desenvolvemento integral dos nenos e das nenas. Consiste en identificar as emocións propias e alleas, regular as emocións propias, desenvolver a empatía... Tamén é fundamental harmonizar emoción e pensamento.
15
Casas colectorUn colector é unha caixa grande d
que se utiliza para transportar mer
dun lugar a outro. Cando o colecto
durante dez anos, retírase por mo
de seguridade.
Hai arquitectos que pensaron en a
para construír casas. Límpanos, p
todo o necesario para vivir.
Segundo o número de colectores,
1 Cantos anos dura un colector?
2 Debuxa a túa casa colector coas pezas que queiras.
TEMPO PARA LER
3 VALORES. Explicade para que máis se poderían utilizar os colectores.
80
one
four
sevens
two
five
eight
ten
three
six
nine
SQUARECIRCLETRIANGLE
HABLO INGLÉS
200 dosciento∫
Tiempo para hablar y escuchar
Ahora contesta
¿©on quiéne∫ han ido Paula
y Daniel a ver la cabalgata?
¿Sƒuele∫ ir a ver la cabalgataSS
¿©on quién?
PENSAMIENTO
¿Qué veo?
84
2
As precipitacións, o vento, os raios e o arco da vella son fenómenos
atmosféricos.
1 Le e escribe onde corresponda.
A auga das nubes pode caer á Terra en forma de…
chuvia
sarabia
neve
2 TEMPO PARA ESCRIBIR. Explica como son estes ventos.
3 Resolve a adiviña.
Vén coa chuvia,vén co sol.E enche o ceo
de cor.
furacán
vendaval
brisa
29
Habilidades de comunicación
A sociedade do século XXI require persoas capaces de:
– Comunicarse con distintas linguaxes (código lingüístico, código matemático, linguaxe visual...).
– Comunicarse en distintos idiomas.
Por iso, Saber Facer Contigo presta especial atención ao desenvolvemento das habilidades de comunicación.
Tempo para...Seccións comúns nos libros de todas as materias:– Tempo para ler. – Tempo para falar. – Tempo para escribir.
Contarás con
Tempo para...
Falo inglés
2 TEMPO PARA ESCRIBIR. Explica como son estes ventos.
furacán
vendaval
brisa
Falo inglésDicionario visual cos principais conceptos do curso.
16
O tempo atmosférico
1 Poñede o∫ adhesivo∫ co símbolo correspondente e escribide o tempo que vai.
Vai
Vai
E¬stá EE
E¬stá EE
28
2
2 O termómetro mide a temperatura do aire. L¬e e une.
3 ©omo pode ser o vento? ©ompleta.
A temperatura, a chuvia e o vento permítenno∫ A
saber que tempo vai nun lugar.
O vento forte O
chámase
O vento suave O
chámase
Vai frío ff cando a
temperatura é baixa.aaVai calor cc cando a
temperatura é altaaa .
vendaval
brisa
29
COOPERAMOS
Facemos propostas para Aforrar auga
NECESITAMOS A AUGA!
A auga doce e potable é necesaria para A
a∫ persoa∫, pero é escasa. Pensade en como
podede∫ aforrar auga e non contaminala.
5. Propoñede medida∫ para aforrar auga.
Por exemplo, se metemo∫ unha
botella de dou∫ litro∫ chea na
cisterna, cada vez que a usemo∫
aforraremo∫ dou∫ litro∫ de auga.
1. Facemo∫ equipo∫ de catro e dentro do equipo, dúa∫ parella∫.
2. Dividimo∫ o folio en dúa∫ columna∫, coma na imaxe.
3. ©olocamo∫ un folio no centro de dúa∫ mesa∫.
4. L¬emo∫ o texto.
o
na∫,
O folio xiratorio
A¬cción∫ para aforrar auga
A¬cción∫ para non contaminar a auga
36
26. ©ada parella elixe unha columna. ©al vo∫ correspondeu?
7. Un membro do equipo expoñerá a toda a clase a∫ acción∫ que escribísede∫. Debatede e votade.
8. R¬epresentade nun mural a∫ dez proposta∫ mái∫ votada∫. ©oidade a auga todo∫ o∫ día∫!
COMO O FIXEMOS? ©olorea , ou .
Puxémono∫ de acordo facilmente.
A¬proveitamos ben o tempo AA
para debater.
Un membro
da parella
colle o folio.
Despoi∫, xírao
cara á parella.
Ten tre∫ minuto∫ para escribir!
37
Esta icona sinala as actividades en que se suxire traballar por parellas.
Esta icona sinala as actividades e tarefas propostas para traballar en equipo.
Aprendizaxe cooperativa
A capacidade de cooperar, de traballar con outros de forma conxunta para alcanzar un obxectivo común, é unha das habilidades imprescindibles no século XXI.
ActividadesQue requiren agrupamentos en parellas ou en pequeno grupo para incorporar as dinámicas cooperativas no día a día, de forma natural e sinxela.
CooperamosTres propostas cooperativas de fin de trimestre en cada materia en que se pon en práctica unha técnica cooperativa concreta.
Contarás con
Cooperamos
Actividades
17
Aprendizaxe manipulativa
En Lingua, Lingua Castelá e Matemáticas
Material manipulativoSobre de material manipulativo para o alumnado en Matemáticas: incluído no libro do alumno.
Material da aulaCaixa de material da aula en Lingua, Lingua Castelá e Matemáticas: inclúe material manipulativo para o grupo-clase.
– Proporciónanselles materiais manipulativos aos nenos e ás nenas para que traballen coas súas mans.
– O traballo con obxectos en tres dimensións e a manipulación favorecen o paso do coñecemento concreto ao coñecemento abstracto.
Contarás con
18
0
2
4
6
8
0
2
4
6
8
0
2
4
6
8
1
3
5
7
9
1
3
5
7
9
1
3
5
7
91/1
1/1
Los números del 0 al 99
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
40 41 42 43 44 45 46 47 48 49
50 51 52 53 54 55 56 57 58 59
60 61 62 63 64 65 66 67 68 69
70 71 72 73 74 75 76 77 78 79
80 81 82 83 84 85 86 87 88 89
90 91 92 93 94 95 96 97 98 99
Los números del 0 al 99
©erouno
dofit®efi
cuatrocinco
ßeifis^e†æ
ochon¤e√¶
d^eΩon©æ
do©æt®e©æ
cator©æquin©æ
d^ecißéifid^ecis^e†æ
d^eciochod^ecin¤e√¶
√±in†æ√±intiuno
√±intidófi√±intit®éfi
ñinticuatro ñinticinc
o √±intißéifi√±intis^e†æ
√±intiocho√±intin¤e√
¶
t®eintåt®eintå ¥ uno
t®eintå ¥ dofi
t®eintå ¥ t®efi
t®eintå ¥ cuatro
t®eintå ¥ cinco
t®eintå ¥ ßeifi
t®eintå ¥ s^e†æ
t®eintå ¥ ocho
t®eintå ¥ n¤e√¶
cua®entåcua®entå
¥ uno
cua®entå
¥ doficua®entå
¥ t®efi
cua®entå
¥ cuatrocua®entå
¥ cinco
cua®entå ¥ ßeifi
cua®entå
¥ s^e†æcua®entå
¥ ocho
cua®entå
¥ n¤e√¶
cinc¤entåcinc¤entå
¥ uno
cinc¤entå
¥ doficinc¤entå
¥ t®efi
cinc¤entå ¥ cuatro
cinc¤entå ¥ cinco
cinc¤entå
¥ ßeificinc¤entå
¥ s^e†æ
cinc¤entå ¥ ocho
cinc¤entå
¥ n¤e√¶
ßeßentåßeßentå ¥ uno
ßeßentå ¥ dofi
ßeßentå ¥ t®efi
ßeßentå ¥ cuatro
ßeßentå ¥ cinco
ßeßentå ¥ ßeifi
ßeßentå ¥ s^e†æ
ßeßentå ¥ ocho
ßeßentå ¥ n¤e√¶
ße†entåße†entå ¥ uno
ße†entå ¥ dofi
ße†entå ¥ t®efi
ße†entå ¥ cuatro
ße†entå ¥ cinco
ße†entå ¥ ßeifi
ße†entå ¥ s^e†æ
ße†entå ¥ ocho
ße†entå ¥ n¤e√¶
oc™entåoc™entå ¥ uno
oc™entå ¥ dofi
oc™entå ¥ t®efi
oc™entå ¥ cuatro
oc™entå ¥ cinco
oc™entå ¥ ßeifi
oc™entå ¥ s^e†æ
oc™entå ¥ ocho
oc™entå ¥ n¤e√¶
no√±ntåno√±ntå ¥ uno
no√±ntå ¥ dofi
no√±ntå ¥ t®efi
no√±ntå ¥ cuatro
no√±ntå ¥ cinco
no√±ntå ¥ ßeifi
no√±ntå ¥ s^e†æ
no√±ntå ¥ ocho
no√±ntå ¥ n¤e√¶
01
23
45
67
89
1011
1213
1415
1617
1819
2021
2223
2425
2627
2829
3031
3233
3435
3637
3839
4041
4243
4445
4647
4849
5051
5253
5455
5657
5859
6061
6263
6475
6667
6869
7071
7273
7475
7677
7879
8081
8283
8485
8687
8889
9091
9293
9495
9697
9899
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Tabla de la suma
Camino del colegio01/05
3
41/1
12 12
3
4567
8
9
10 11
1/1
*Mostra dalgúns dos compoñentes da caixa.
Exemplo: Caixa de material da aula de Matemáticas de 1.º
Exemplo: Sobre de material manipulativo de Matemáticas de 1.º
19
112
Dibujå.
6 8
Evaluación del primer trimestre MODELO B
1
2
3
Nombre Fecha
92 MATERIAL FOTOCOPIABLEMATERIAL FOTOCOPIABLE © 2018 SANTILLANA EDUCACIÓN, S.L.© 2018 SANTILLANA EDUCACIÓN, S.L.
—€entå ¥ u>æ co> e¬ núμero cor®espond^en†æ.
E”scri∫¶ lofi núμerofi q€æ falta>.
—€entå ¥ escri∫¶ e¬ número.
4
5
6
7
0 1 3 5 7 9
9 8 6 4 2 0
Nombre Fecha
Evaluación inicial
1
2
3
A avaliación
Avaliación formativaEn Saber Facer Contigo a avaliación é unha parte fundamental do proceso de ensinanza-aprendizaxe.
A través de distintos instrumentos (o diálogo, a observación na clase, o seguimento do traballo na aula e na casa, a realización de probas, etc.),
trátase de coñecer a evolución de cada alumno ou alumna, co fin de tomar as decisións oportunas.
Saber Facer Contigo proporciona un conxunto variado de instrumentos para facilitar este labor.
Probas en formato Word editable– Avaliación inicial.– Probas para cada unidade con dous
niveis de dificultade.– Probas trimestrais. • Avaliacións de contidos con tres
niveis de dificultade. • Avaliación por competencias.– Probas finais.
AVAL (Ferramenta dixital)Permite realizar probas e cualificalas, de forma que se poida valorar o grao de logro dos criterios, estándares e competencias clave.Contarás con
20
1 Le e une as tres columnas.
ferramenta moitas pezas máquina simple
máquina poucas pezas máquina composta
2 Escribe cada palabra no seu lugar.
composta manual automática simple
3 Con que funciona? Arrodea.
a nosa forza pilas electricidade gasolina
COMPROBO O MEU PROGRESO
M¬áquina∫
96
4 Que farías ti? Marca.
COMO O FIXEN? Colorea , ou .
Coñezo como son as máquinas.
Sei como funcionan as máquinas.
Recoñezo a importancia da enerxía.
97
Reflexión sobre a propia aprendizaxeEn Saber Facer Contigo o alumnado participa no seu proceso de aprendizaxe.
Ao final de cada unidade, a sección Comprobo o meu progreso permite que o alumnado se deteña e reflexione sobre como estudou e como aprendeu.
Como resultado, mellorará o coñecemento de si mesmo, das súas fortalezas e debilidades, o que redundará tamén no seu desenvolvemento emocional.
Comprobo o meu progresoSección final da unidade para a reflexión sobre o propio proceso de ensinanza-aprendizaxe.
Contarás con
21
PRIM
AR
IA1A nosa hortaPROXECTO
Ciencias da Natureza
1P R I M A R I APROYECTO DE GAMIFICACIÓN
INCLUYE
Descripción y componentes
del juego
Materiales fotocopiables
MATERIAL DEL PROFESORADO
PRIM
AR
IA1Ponlles cara ás túas emocións
O meu caderno das emocións
Pertenece a
PRIM
AR
IA
956734
Mis sombreros de colores
Dinámica interdisciplinaria en 1.º e 2.º
Xunto ao libro do alumno de cada área, en 1.º e 2.º inclúese un elemento especial que permite enlazar todas as áreas, de forma que se potencia unha dinámica
interdisciplinaria a través de catro propostas moi potentes pero tamén moi sinxelas de traballar na aula.
Lingua Castelá
Os meus sombreiros de cores: para desenvolver
o pensamento, a creatividade e o mundo
das emocións.
Ciencias da Natureza
Proxecto interdisciplinario
de carácter cooperativo.
Ciencias SociaisO meu caderno das emocións.
MatemáticasXogo con que poderás incorporar de forma sinxela dinámicas de gamificación na túa aula.
22
Mellores ferramentasSaber Facer Contigo proporciónache numerosos materiais que che axudarán na túa práctica diaria.
25
Los números del 0 al 99
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
40 41 42 43 44 45 46 47 48 49
50 51 52 53 54 55 56 57 58 59
60 61 62 63 64 65 66 67 68 69
70 71 72 73 74 75 76 77 78 79
80 81 82 83 84 85 86 87 88 89
90 91 92 93 94 95 96 97 98 99
Los números del 0 al 99
©erouno
dofit®efi
cuatrocinco
ßeifis^e†æ
ochon¤e√¶
d^eΩon©æ
do©æt®e©æ
cator©æquin©æ
d^ecißéifid^ecis^e†æ
d^eciochod^ecin¤e√¶
√±in†æ√±intiuno
√±intidófi√±intit®éfi
ñinticuatro ñinticinc
o √±intißéifi√±intis^e†æ
√±intiocho√±intin¤e√
¶
t®eintåt®eintå ¥ uno
t®eintå ¥ dofi
t®eintå ¥ t®efi
t®eintå ¥ cuatro
t®eintå ¥ cinco
t®eintå ¥ ßeifi
t®eintå ¥ s^e†æ
t®eintå ¥ ocho
t®eintå ¥ n¤e√¶
cua®entåcua®entå
¥ uno
cua®entå
¥ doficua®entå
¥ t®efi
cua®entå
¥ cuatrocua®entå
¥ cinco
cua®entå ¥ ßeifi
cua®entå
¥ s^e†æcua®entå
¥ ocho
cua®entå
¥ n¤e√¶
cinc¤entåcinc¤entå
¥ uno
cinc¤entå
¥ doficinc¤entå
¥ t®efi
cinc¤entå ¥ cuatro
cinc¤entå ¥ cinco
cinc¤entå
¥ ßeificinc¤entå
¥ s^e†æ
cinc¤entå ¥ ocho
cinc¤entå
¥ n¤e√¶
ßeßentåßeßentå ¥ uno
ßeßentå ¥ dofi
ßeßentå ¥ t®efi
ßeßentå ¥ cuatro
ßeßentå ¥ cinco
ßeßentå ¥ ßeifi
ßeßentå ¥ s^e†æ
ßeßentå ¥ ocho
ßeßentå ¥ n¤e√¶
ße†entåße†entå ¥ uno
ße†entå ¥ dofi
ße†entå ¥ t®efi
ße†entå ¥ cuatro
ße†entå ¥ cinco
ße†entå ¥ ßeifi
ße†entå ¥ s^e†æ
ße†entå ¥ ocho
ße†entå ¥ n¤e√¶
oc™entåoc™entå ¥ uno
oc™entå ¥ dofi
oc™entå ¥ t®efi
oc™entå ¥ cuatro
oc™entå ¥ cinco
oc™entå ¥ ßeifi
oc™entå ¥ s^e†æ
oc™entå ¥ ocho
oc™entå ¥ n¤e√¶
no√±ntåno√±ntå ¥ uno
no√±ntå ¥ dofi
no√±ntå ¥ t®efi
no√±ntå ¥ cuatro
no√±ntå ¥ cinco
no√±ntå ¥ ßeifi
no√±ntå ¥ s^e†æ
no√±ntå ¥ ocho
no√±ntå ¥ n¤e√¶
01
23
45
67
89
1011
1213
1415
1617
1819
2021
2223
2425
2627
2829
3031
3233
3435
3637
3839
4041
4243
4445
4647
4849
5051
5253
5455
5657
5859
6061
6263
6475
6667
6869
7071
7273
7475
7677
7879
8081
8283
8485
8687
8889
9091
9293
9495
9697
9899
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Tabla de la suma
Camino del colegio01/05
Caixa de Matemáticas
Complemento indispensable para xerar un ambiente escolar motivador, creativo e reflexivo...
Con materiais como:
– Láminas da aula plastificadas.
– Tarxetas con problemas visuais.
– Xogo de dúas cordas con 100 pezas inseribles.
– Xogo de regretas cuisenaire.
– 4 xogos de tangram.
– Taboleiro do xogo da suma.
– Taboleiro do xogo da resta.
– Fichas, dados e rotulador.
Material da aula
26
på
La letra P
på
etra P
01/08
πæpe
popo
påpa
p€pu
p^pi
π Pestantería
carnéé
t t
1 La biblioteca
a A b B c C d D e E f Ff
g Gg h H i II j J k K l L
m M n NNN ñ Ñ o O
t T
z Z
p Pp q Qq
r R ∫ S u U v V w W
x XX y Yy
Abecedario
1/13
Caixa de Lingua Castelá
Atril “Visual thinking”
Con materiais como:
– Láminas.
– 90 pictogramas e 30 tarxetas de enlaces e determinantes.
– Dominó ortográfico.
– 60 tarxetas de imaxes e de palabras para realizar autoditados.
– Tarxetas plastificadas para a presentación das letras do método.
Con mapas mentais dos principais contidos de Ciencias da Natureza e Ciencias Sociais.
27
Matemáticas 1PRIM
AR
IAMatemáticas
LIBRO DE RECURSOS
• Programación de las unidades
• Sugerencias metodológicas
• Recursos para la evaluación
• Fichas de refuerzo y ampliación
• Plantillas para el cálculo mental
• Números a la carta
Incluye fichas fotocopiables
1PRIM
AR
IA
Carpeta de innovación metodológicaRecursos para transformar tu aula
Trabajo por proyectos
Rutinas y destrezas de pensamiento
Aprendizaje cooperativo. Roles de equipo
1P R I M A R I APROYECTO DE GAMIFICACIÓN
MATERIAL DEL PROFESORADO
Carpeta de innovación Carpeta de recursos
Para acompañarte na túa práctica diaria.
Con materiais que che axudarán a incorporar as novas metodoloxías na túa aula:
– Ficheiro de traballo cooperativo.
– Ficheiro de rutinas e destrezas de pensamento.
– Ficheiro de aprendizaxe baseada en proxectos.
– Suxestións e materiais para levar a gamificación á túa aula e ampliar o xogo incluído en Matemáticas a outras materias.
Cos recursos para o teu día a día na clase.
– Libro anotado: inclúe o solucionario e suxestións para aproveitar mellor os recursos que conforman a serie.
– Libro de recursos:
• Programación.
• Suxestións metodolóxicas.
• Avaliación.
• Reforzo.
• Ampliación.
Programacións da aulaEn formato Word modificable.
Material do profesorado
28
Recursos dixitaisPara motivar os teus alumnos e alumnas e enriquecer o proceso de ensinanza- -aprendizaxe.
– Novo LibroMedia:
Con gran cantidade de recursos multimedia para cada unidade.
Ideal para o EDI.
– Ferramenta de avaliación:
• Xerador de avaliacións.
• Xestor de cualificacións.
Permite seleccionar actividades dunha ampla base de datos e elixir como se desexa avaliar e cualificar o alumnado: por contidos, por criterios de avaliación, por estándares de aprendizaxe e por competencias.
– Novo interface adecuado para Primaria, máis sinxelo e intuitivo.
– Ferramentas de personalización máis simples e funcionais.
– Acceso rápido e sinxelo aos recursos dixitais complementarios.
29
ÁreasOs materiais para o alumnado están deseñados para fomentar unha aprendizaxe competencial e activa.
Os materiais do profesorado proporcionan
á medida de cada situación.
31
Lingua + é un material modular innovador, pensado para dar resposta á diversidade lingüística de Galicia, que se centra en tres eixes básicos:
– Unha organización aberta e , en bloques de tarefas e obradoiros, que permite ao profesorado decidir que dá, cando o dá e como o dá.
– Un enfoque comunicativo e funcional, conectado coa realidade do alumnado, que facilita a aprendizaxe e a adquisición de coñecementos a partir da práctica (aprender facendo).
– Unha gran variedade de propostas de traballo, en que se empregan diversos tipos de materiais: recortables, adhesivos, soportes de escritura, xogos...
Lingua +
32
1Tarefas e destrezas comunicativas
2Tarefas e destrezas comunicativas
© 2018 Edicións Obradoiro, S. L. / Santillana Educación, S. L.10/11
©
Tarefa 14. Escribir un conto
O meu contoFICHA 2 3
FICHA 3 4
FICHA 5 3
FICHA 9 2
✂
✂
01/1
1
O meu ficheiro de contos
Outros personaxes
Que problema tiñan?
Personaxes principais
Título
Tarefa 1
Material do alumnado
Libro do alumno
LibroMedia (libro dixital)
1.º de Primaria 2.º de Primaria
Libro encadernado en espiral, con fichas perforadas e microperforadas para facilitar o arquivo.
Sobre de plástico, encadernado co libro, que contén material manipulativo diverso:
2.º
– Fichas de lectura.
– Soportes de escritura.
– Dado dos contos.
1.º
– Adhesivos.
– Soportes de escritura.
– Lámina do abecedario.
– Letras troqueladas.
33
Tarefas e destrezas comunicativas
LIBROPARA O PROFESORADO
PRIMARIA1
Tarefas e destrezas comunicativas
LIBROPARA O PROFESORADO
PRIMARIA2
zas
n oral
2
ntillana Educación, S. L. / Edicións Obradoiro, S. L.
2Tarefas e destrezas comunicativas
Comunicación oral
zas
n oral
1
ntillana Educación, S. L. / Edicións Obradoiro, S. L
.
1
Tarefas e destrezas
comunicativas
Comunicación oral
Encadernado en espiral e cunha gran cantidade de recursos:
– Fundamentación teórica do proxecto.
– Suxestións e recursos sobre as tarefas e as fichas de traballo.
– Actividades colectivas e xogos.
– Proposta de páxinas web.
– Fichas fotocopiables e material complementario para cada bloque.
– Tratamento das intelixencias múltiples.
– Recursos de avaliación.
Libro para o profesorado
Material do profesorado
LibroMedia para o profesoradoCon acceso directo á Biblioteca do profesorado, onde están recollidos todos os recursos asociados co proxecto.
Programación didáctica da aula Rúbricas de avaliaciónDocumento en formato word para que o profesorado poida adaptar a proposta de programación didáctica á realidade educativa da aula.
Documento en formato word en que se concretan os elementos da programación didáctica da aula cos niveis de adquisición dos estándares de aprendizaxe correspondentes.
CD de Comunicación oralUn para cada curso, con situacións comunicativas próximas á realidade do alumnado, que permiten abordar as tarefas do libro do alumno destinadas á comunicación oral.
34
ARAULES PROHIBIDE
il t
3/152/15
No parquebambán
mariola
areeiro
randeeira
caldeiro
tobogán
pepe
popo
papa
pupu
pipi
p P
01/08
pe
A letra P
PARAULES PROHIBIDE
tisores
PALABRAS PROHIBIDAS PALABRAS PROHIBIDAS
tesoirascortar
pelotaredondo / / redonda
Caixa de material da aula de Lingua +
1.º
– 15 láminas da aula plastificadas e un mural do abecedario.
– Tarxetas de aprendizaxe plastificadas para a presentación das primeiras letras do método.
– 90 pictogramas.
– 120 tarxetas de sílabas para construír a familia de sílabas e asocialas cos nomes dalgúns obxectos, formar palabras…
– 80 tarxetas de imaxes e de palabras para realizar autoditados, describir obxectos e animais, etc.
– Xogo da montaña das letras para repasar o abecedario e aprender palabras novas de maneira lúdica.
– Dominó ortográfico.
– Dominó de animais.
– Folleto explicativo.
2.º
– 15 láminas da aula plastificadas e un mural do abecedario.
– 2 clasificadores de palabras e 80 tarxetas de imaxes e 30 tarxetas de palabras para reforzar a división de palabras en sílabas, ampliar o vocabulario e favorecer a asociación entre significante e significado.
– Xogo de memoria.
– Xogo das preguntas.
– Adiviña onde estou, xogo de 20 fotografías para traballar a expresión oral.
– Dominó de rimas.
– 25 tarxetas do xogo Palabras prohibidas, para traballar de xeito lúdico o vocabulario e a expresión oral.
– Baralla contacontos para traballar de forma oral as estruturas narrativas dos contos.
– Folleto explicativo.
Material do profesorado
35
Lingua Castelá– Unha coidada selección de textos
suxestivos e variados, escollidos en función do desenvolvemento madurativo e lingüístico dos alumnos e das alumnas de cada curso.
– Un carácter práctico e un enfoque competencial en que as aprendizaxes lingüísticas se aproximan á realidade do alumnado e están ao servizo da competencia comunicativa.
– Un proxecto para todos, que se adapta aos diferentes ritmos e estilos de aprendizaxe.
Versións:
• Primeros pasos (pauta e cuadrícula). • En marcha.
36
2
Primeros pasos
1PRIM
AR
IALengua Castellana
pauta
Lengua Castellana 2 PR
IMA
RIA
Pertenece a
PRIM
AR
IA
956734
Mis sombreros de colores
Pertenece a
PRIM
AR
IA
956734
Mis sombreros de colores
Material do alumnado
Libros e materiais asociados
Lecturas da aula
1.º de Primaria 2.º de Primaria
Libros de lectura para pasalo ben e aprender. Contribúe a que os alumnos e as alumnas vivan a lectura como unha fonte de entretemento e enriquecemento persoal.
Mis sombreros de coloresMis sombreros de colores
PRIM
AR
IAtercer trimestreCUADERNO
Lengua Castellana 1cuadrícula
PRIM
AR
IA
segundo trimestreCUADERNO
Lengua Castellana 1cuadrícula
PRIM
AR
IA
primer trimestreCUADERNO
Lengua Castellana 1cuadrícula
PRIM
AR
IA
tercer trimestreCUADERNO
Lengua Castellanapauta
2
PRIM
AR
IA
segundo trimestreCUADERNO
Lengua Castellanapauta
2
PRIM
AR
IA
primer trimestreCUADERNO
Lengua Castellanapauta
2
Material do alumnado
1.º de Primaria 2.º de Primaria
Cadernos
Novo LibroMedia (libro dixital)
38
Primeros pasos
1PRIM
AR
IALengua Castellana
Edición anotada para el profesorado pauta
Lengua Castellana PR
IMA
RIA1
LIBRO DE RECURSOSIncluye fichas fotocopiables
Primeros pasos
pauta
• Programación de las unidades
• Sugerencias metodológicas
• Recursos para la evaluación
• Fichas de refuerzo y ampliación
• Recursos complementarios
Trabajo por proyectos
Rutinas y destrezas de pensamiento
Aprendizaje cooperativo. Roles de equipo
1P R I M A R I APROYECTO DE GAMIFICACIÓN
MATERIAL DEL PROFESORADO
Material do profesorado
Carpeta de innovación
Caixa de material da aula de Lingua Castelá
Carpeta de recursos
– Ficheiro de traballo cooperativo.
– Ficheiro de destrezas de pensamento.
– Ficheiro de aprendizaxe baseada en proxectos.
– Suxestións e materiais para levar a cabo a gamificación na aula.
– Libro de recursos: • Programación. • Suxestións metodolóxicas. • Avaliación. • Reforzo. • Ampliación.
– Libro anotado que inclúe solucionario e suxestións didácticas.
– Láminas.
– 90 pictogramas e 30 tarxetas de enlaces e determinantes.
– Dominó ortográfico.
– 60 tarxetas de imaxes e de palabras para realizar autoditados.
– Tarxetas plastificadas para a presentación das letras do método.
– Folleto explicativo.
– Programacións da aula (en Word).
– AVAL (Ferramenta dixital para a avaliación).
39
Matemáticas– Textos claros, rigorosos e directos
que se apoian en numerosos exemplos.
– Ampla batería de actividades,
– Programa de cálculo mental para exercitar de forma continuada esta destreza esencial.
– Aplicación dos contidos matemáticos a situacións da vida cotiá.
– Con las manos: sección para a aprendizaxe manipulativa das Matemáticas.
40
1P R I M A R I A
Pertenece a:
1 2
Material do alumnado
Matemáticas 1PRIM
AR
IA
Matemáticas PRIM
AR
IA2
Libros e materiais asociados
1.º de Primaria 2.º de Primaria
2P R I M A R I A
Pertenece a:
SUPERHEROÍNAS Y SUPERHÉROES
Xogo
Sobre de material manipulativo
Sobre de material manipulativo
Material manipulativo
Material manipulativo
Xogo Cazadores de monstruos
41
Matemáticas PRIM
AR
IAtercer trimestreCUADERNO
1 Matemáticas PRIM
AR
IA
tercer trimestreCUADERNO
2
Novo LibroMedia (libro dixital)
Matemáticas
CUADERNO tercer trimestre
PRIM
ÀR
IA
Matemáticas
CUADERNO tercer trimestrePR
IMÀ
RIA
Matemáticas PRIM
AR
IA
segundo trimestreCUADERNO
2Matemáticas
CUADERNO segundo trimestre
PRIM
ÀR
IA
Matemáticas PRIM
AR
IA
primer trimestreCUADERNO
2Matemáticas
CUADERNO primer trimestre
PRIM
ÀR
IA
Matemáticas PRIM
AR
IA
segundo trimestreCUADERNO
1Matemáticas
CUADERNO segundo trimestre
PRIM
ÀR
IA
PRIM
AR
IA
primer trimestre
1Matemáticas
CUADERNO
Matemáticas
CUADERNO primer trimestre
PRIM
ÀR
IA
Material do alumnado
1.º de Primaria 2.º de Primaria
Cadernos
42
Matemáticas 1PRIM
AR
IA
Matemáticas
LIBRO DE RECURSOS
• Programación de las unidades
• Sugerencias metodológicas
• Recursos para la evaluación
• Fichas de refuerzo y ampliación
• Plantillas para el cálculo mental
• Números a la carta
Incluye fichas fotocopiables
1PRIM
AR
IA
Trabajo por proyectos
Rutinas y destrezas de pensamiento
Aprendizaje cooperativo. Roles de equipo
1P R I M A R I APROYECTO DE GAMIFICACIÓN
MATERIAL DEL PROFESORADO
Material do profesorado
Carpeta de innovación
Carpeta de recursos
– Láminas da aula plastificadas.
– Tarxetas con problemas visuais.
– Xogo de dúas cordas con 100 pezas.
– Xogo de regretas cuisenaire.
– 4 xogos de tangram.
– Taboleiro do xogo da suma.
– Taboleiro do xogo da resta.
– Fichas, dados e rotulador.
– Ficheiro de traballo cooperativo.
– Ficheiro de destrezas de pensamento.
– Ficheiro de aprendizaxe baseada en proxectos.
– Suxestións e materiais para levar a cabo a gamificación na aula.
– Libro de recursos: • Programación. • Suxestións metodolóxicas. • Avaliación. • Reforzo. • Ampliación.
– Libro anotado que inclúe solucionario e suxestións didácticas.
Caixa de material da aula de Matemáticas
– Programacións da aula (en Word).
– AVAL (Ferramenta dixital para a avaliación).
43
Ciencias da Natureza– Propón pequenas investigacións,
experimentos e experiencias cos cales o alumnado desenvolverá as destrezas
na sección Minilab.
– Contidos cun alto e pedagóxico.
– Os contidos preséntanse cunha aplicación práctica para a resolución de problemas
– Textos informativos con que facilita a comprensión dos contidos.
44
PRIM
AR
IA1A nosa hortaPROXECTO
Ciencias da Natureza
1PRIM
AR
IACiencias da Natureza
SER
IE O
BSE
RV
A
PRIM
AR
IA2
SER
IE O
BSE
RV
A
Ciencias da Natureza
Natural ScienceLearning Lab
1PRIMARY Natural Science
Learning Lab
PRIMARY
2
Material do alumnado
Libros e materiais asociados
1.º de Primaria 2.º de Primaria
Máis información sobre os nosos materiais CLIL en:
www.clil.santillana.es
Proxecto interdisciplinario 2.ºProxecto interdisciplinario A nosa horta
45
1PRIM
AR
IACiencias da Natureza
SER
IE O
BSE
RV
A
Trabajo por proyectos
Rutinas y destrezas de pensamiento
Aprendizaje cooperativo. Roles de equipo
1P R I M A R I APROYECTO DE GAMIFICACIÓN
MATERIAL DEL PROFESORADO
Material do profesorado
Carpeta de innovación
Atril “Visual thinking”
Carpeta de recursos
Con láminas da aula plastificadas.
– Ficheiro de traballo cooperativo.
– Ficheiro de destrezas de pensamento.
– Ficheiro de aprendizaxe baseada en proxectos.
– Suxestións e materiais para levar a cabo a gamificación na aula.
– Libro de recursos: • Programación. • Suxestións metodolóxicas. • Avaliación. • Reforzo. • Ampliación.
– Libro anotado que inclúe solucionario e suxestións didácticas.
– Programacións da aula (en Word).
– AVAL (Ferramenta dixital para a avaliación).
47
Ciencias Sociais– Contidos actuais para comprender o mundo
en que vivimos, tratados con alto rigor
– Ilustracións de alta calidade e potencia educativa.
– Desenvolvemento das competencias sociais e cívicas para interpretar fenómenos e problemas sociais reais, elaborar respostas
– Propón pequenas experiencias na sección Minilab.
48
PRIM
AR
IA1Ponlles cara ás túas emocións
O meu caderno das emocións
SER
IE E
XP
LOR
A
1PRIM
AR
IA
Ciencias Sociais PRIM
AR
IA2Ciencias Sociais
SER
IE E
XP
LOR
A
O meu caderno das emociónsO meu caderno das emocións
Learning Lab
1PRIMARYSocial Science
Learning Lab
Social Science2
PRIMARY
Máis información sobre os nosos materiais CLIL en:
www.clil.santillana.es
Material do alumnado
Libros e materiais asociados
1.º de Primaria 2.º de Primaria
49
SER
IE E
XP
LOR
A
1PRIM
AR
IA
Ciencias Sociais
Trabajo por proyectos
Rutinas y destrezas de pensamiento
Aprendizaje cooperativo. Roles de equipo
1P R I M A R I APROYECTO DE GAMIFICACIÓN
MATERIAL DEL PROFESORADO
Atril “Visual thinking”Con láminas da aula plastificadas.
– Ficheiro de traballo cooperativo.
– Ficheiro de destrezas de pensamento.
– Ficheiro de aprendizaxe baseada en proxectos.
– Suxestións e materiais para levar a cabo a gamificación na aula.
– Libro de recursos: • Programación. • Suxestións metodolóxicas. • Avaliación. • Reforzo. • Ampliación.
– Libro anotado que inclúe solucionario e suxestións didácticas.
– Programacións da aula (en Word).
– AVAL (Ferramenta dixital para a avaliación).
Material do profesorado
Carpeta de innovación
Carpeta de recursos
51
Queres ver mostras de todos os nosos materiais de maneira dixital antes de recibilas en formato papel?
Entra en EduPack e descubre todos os recursos pedagóxicos que se inclúen en cada curso.
www.edupack.es
54
Aínda non coñeces e-vocación?É un programa exclusivo para
docentes usuarios de Santillana.
Poderás descubrir novas propostas, compartir as túas experiencias na aula e encontrar todo
o material para completar as túas clases.
Non agardes máis, entra e rexístrate!
www.e-vocacion.es
55
A CoruñaCentro de Negocios «Mans» Polígono Pocomaco – Parcela D-22 – Local 55. 15190 Mesoiro, A Coruña Tel.: 981 08 17 66
LugoRúa dos Paxariños, 57 Baixo 27002 Lugo Tel.: 982 21 91 20
OurenseValle Inclán, 3
32004 Ourense Tel.: 988 22 74 73
VigoCouto de San Honorato, 111 Baixo 36204 Vigo Tel.: 986 41 48 22
As nosas delegacións