ANTONI TÀPIES.
LES TEXTURES I ELS MATERIALS DE L’ENTORN.
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
A L’ANTONI TÀPIES LI AGRADA EXPERIMENTAR, FER
PROVES DE COM PODEN QUEDAR ELS MATERIALS
UTILITZATS I COMBINAR-LOS DE DIFERENTS MANERES.
VOL QUE LES SEVES OBRES TINGUIN TEXTURA,
RELLEU, VOLUM I UN MISSATGE PROPER I
COMPROMÉS AMB LES PERSONES.
LES SEVES OBRES NO SÓN PLANES,TOT AL CONTRARI,
SOVINT TENEN OBJECTES I ENS CONVIDEN, EN CERTA
MANERA, A TOCAR-LES, A SENTIR-LES AMB LES MANS I
AMB EL PENSAMENT, NO NOMÉS AMB ELS ULLS. LES
SEVES OBRES ENS DUEN A REFLEXIONS SOBRE ELS
OBJECTES I LES COSES: L’OBJECTE NO ÉS IMPORTANT
PER SÍ SOL SINÓ PER LES VIVÈNCIES QUE HEM TINGUT
AMB ELL I ELS RECORDS, PER TANT, QUE ENS
PROPORCIONA. Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
COM PODEN SER ELS
OBJECTES?
GRANS, PETITS, MITJANS, ALTS, BAIXOS, FORTS,
DÈBILS, AMPLES, ESTRETS, LLARGS, CURTS, OBERTS,
TANCATS, PLANS, VOLUMINOSOS,
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
COM PODEN SER ELS
MATERIALS DELS
OBJECTES?
FORTS, DÈBILS, DE COLORS, DE FUSTA, DE METALL, DE
MINERALS, DE VEGETALS, FLEXIBLES, RÍGIDS, FRÀGILS,
DURS, TOUS, GRUIXUTS, PRIMS, RESISTENTS,
IMPERMEABLES, INFLABLES, TRENCADÍS, Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
COM PODEN SER LES
TEXTURES DELS
OBJECTES?
SUAUS, ASPRES, DURES, TOVES, LLISES, RUGOSES,
LLISCOSES, PELUDES, ELÀSTIQUES, RÍGIDES,
PUNXANTS, FREDES, CALENTES,
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
DIFERENTS SUPORTS QUE
FA SERVIR DE BASE :
FUSTES, CARTONS, MOBILIARI VELL,
ROBA, BASTIDORS, PAPER, PORTES
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
DIFERENTS SUPORTS QUE
FA SERVIR DE BASE :
FUSTES, CARTONS, MOBILIARI VELL,
ROBA, BASTIDORS, PAPER, PORTES
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
DIFERENTS SUPORTS QUE
FA SERVIR DE BASE :
FUSTES, CARTONS, MOBILIARI VELL,
ROBA, BASTIDORS, PAPER, PORTES
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
DIFERENTS SUPORTS QUE
FA SERVIR DE BASE :
FUSTES, CARTONS, MOBILIARI VELL,
ROBA, BASTIDORS, PAPER, PORTES
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
DIFERENTS SUPORTS QUE
FA SERVIR DE BASE :
FUSTES, CARTONS, MOBILIARI VELL,
ROBA, BASTIDORS, PAPER, PORTES
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
DIFERENTS SUPORTS QUE
FA SERVIR DE BASE :
FUSTES, CARTONS, MOBILIARI VELL,
ROBA, BASTIDORS, PAPER, PORTES
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
DIFERENTS SUPORTS QUE
FA SERVIR DE BASE :
FUSTES, CARTONS, MOBILIARI VELL,
ROBA, BASTIDORS, PAPER, PORTES
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
DIFERENTS MATERIALS
QUE UTILITZA I COMBINA:
PINTURA, POLS DE MARBRE, FANG XAMOTAT, PALLA,
SORRES DE COLORS, TERRES, FUSTES, ROBA, VERNÍS,
PORESPAN, ESCUMA, BLANC D’ESPANYA, PÈLS, FILS,
PAPERS, DIARIS, CIMENT TOU,
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
COM UTILITZA ELS
MATERIALS ?
DIFERENTS TÈCNIQUES:
PINTURA, COLLAGE, GRATAGE, ENGANXAR, AMAGAR,
BARREJAR, SOBREPOSAR, GRAVAR, EMPREMTAR,
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
DIFERENTS TÈCNIQUES:
PINTURA:
•ESQUITXADA
•FREGADA (AMB LES MANS, AMB DRAPS, ESPONGES, ...)
•PINZELLADA (AMB PINZELLS I BROTXES DE DIFERENTS
MIDES)
•ESCOMBRADA
•ESPONJADA (MOLT HUMIDA, POC HUMIDA)
•TIRADA(A GOTS, A XERINGADES, A CUBELLADES)
•ESTAMPADA (AMB OBJECTES, AMB PARTS DEL COS)Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
DIFERENTS TÈCNIQUES:
COLLAGE:
BARREJAR DIFERENTS MATERIALS COMBINATS AMB
TÈNIQUES DIFERENTS: CARTRÓ, PAPER, DIARI,
CORDES, FILS, ROBES, SORRES, PINTURA,...
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
DIFERENTS TÈCNIQUES:
GRATAGE:
GRATAR, ESGARRAPAR, RATLLAR, ESQUERDAR,
ESGARRINXAR LES TEXTURES; OBRIR-LES PER VEURE-
LES PER DINS, APART DE L’EFECTE DE VOLUM
EXTERIOR.
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
DIFERENTS TÈCNIQUES:
ENGANXAR:
FIXAR ELEMENTS DIFERENTS SOBRE EL SUPORT O
SOBRE LA MATÈRIA UTILITZADA.
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
DIFERENTS TÈCNIQUES:AMAGAR:
EFECTE D’AMAGAR OBJECTES ENDEVINANT NOMÉS LA
FORMA.
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
DIFERENTS TÈCNIQUES:BARREJAR:
COMBINAR DIFERENTS ELEMENTS I PRODUCTES PER A
OBTENIR NOUS EFECTES (VERNÍS, OLI, DISOLVENT)
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
DIFERENTS TÈCNIQUES:SOBREPOSAR:
COL·LOCAR DIFERENTS MATERIALS DE MANERA QUE
QUEDEN UNS A SOBRE DELS ALTRES.
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
DIFERENTS TÈCNIQUES:EMPREMTAR:
FER EMPREMTES AMB DIFERENTS MATERIALS I
TEXTURES, BÀSICAMENT DE LES DIFERENTS PARTS
DEL COS.
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
DIFERENTS TÈCNIQUES:GRAVAR:
A SOBRE D’UNA MATÈRIA RÍGIDA RASGAR MÉS O
MENYS PROFUNDAMENT PER A OBTENIR UN DIBUIX O
FORMA AMB EFECTE DE PROFUNDITAT.
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
DIFERENTS TÈCNIQUES:RASCAR:
AMB ALGUNA EINA RASCAR LA MATÈRIA PER A DEIXAR
VEURE EL FONS, LA BASE O EL QUE HI HA AMAGAT.
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
DIFERENTS TÈCNIQUES:TACAR:
FER TAQUES, AMB DIFERENTS MATERIALS, SOBRE LA
MATÈRIA DE L’OBRA O EL SUPORT EMPRAT.
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero
AQUEST RECURS S’INCLOU DINS LA CAIXA TAPIESA DEL
PROJECTE “TRES CAIXES PLENES D’ART
(...)”DESENVOLUPAT GRÀCIES A LA LLICÈNCIA
D’ESTUDIS RETRIBUÏDA CONCEDIDA PER LA
GENERALITAT.
LES IMATGES UTILITZADES HAN ESTAT TRETES DE
DIFERENTS FONTS PERÒ AMB L’AUTORITZACIÓ DE
VEGAP PER A LA UTILITZACIÓ DE LES MATEIXES AMB
FINS EDUCATIUS I SENSE FI COMERCIAL. VEGAP
S’ENCARREGA D’ADMINISTRAR ELS DRETS D’AUTOR DE
L’ARTISTA.
Tres caixes plenes d’art: Tàpies, les textures i els materials de l’entorn. Miró, els símbols i els colors. Picasso, els sentiments i les emocions.
Lourdes Martín Herrero