Date post: | 16-Aug-2015 |
Category: |
Education |
Upload: | ariadnamartinsalvana |
View: | 37 times |
Download: | 0 times |
• La llum arriba a través de l’objectiu per graduar la quantitat de llum i arriba al diafragma (iris de l’ull).
LA CÀMERA I L’ULL HUMÀ
LA CÀMERA I L’ULL HUMÀ
• La o les lents enfocaran els raigs i finalment arribaran a la superficie de la pel·lícula on el material sensible transformarà la superfície de la mateixa.
• Igual que l’ull la càmera poden graduar-se i enfocar-se a diferents distàncies.
LA CÀMERA I L’ULL HUMÀ
VISIÓ SELECTIVA
La visió humana està controlada en part per l’ull i en part pel cervell i veure així el que interessa.
DIFERÈNCIES D’AMBDÓS APARELLS
• L’ENFOCAMENT• L’ull quasi mai produeix una imatge
desenfocada, una càmera s’ha d’enfocar cada vegada.
DIFERÈNCIES D’AMBODÓS APARELLS
• BIDIMENSIONALITAT• La càmera redueix una escena
tridimensional a una de dues dimensions.
• L’ull també però el cervell sintetitza la imatge.
DIFERÈNCIES D’AMBODÓS APARELLS
• ANGLE DE VISIÓ• L’ull té un sol angle de visió i segons el
tipus d’objectiu, la càmera en pot tenir diversos.
DIFERÈNCIES D’AMBODÓS APARELLS
• EFECTES ÒPTICS• A través de jocs entre lents, les càmeres
poden aconseguir determinats efectes.
DIFERÈNCIES D’AMBODÓS APARELLS
• La llum pot dibuixar noves formes i donar-li unes característiques provocant ombres. Tenen una gran importància en fotografia.
LA LLUM
• Tots els dispositius de les càmeres estan pensats per a rebre i fer una lectura correcta de la llum.
LA LLUM
• La llum es trasllada en línia recta en el buit. Està composta per quantitas d’energia invisible, els quants que es traslladen en linia recta traçant ondulacions.
CARACTERÍSTIQUES DE LA LLUM
• Reaccions de la llum quan topa amb alguna superfície o substància:
1. Transmissió: directa/difusa/parcial
2. Reflexió: directa/difusa/parcial/selectiva
3. Absorció
CARACTERÍSTIQUES DE LA LLUM
• Són resultat de la descomposició de la llum blanca. La reflexió i absorció per part dels objectes, de part dels raigs i el reflex de la restant provoca la seva percepció.
ELS COLORS
Primaris o additius: roig – verd – blau = llum blanca
Secundaris substractius: roig + verd = groc / roig + blau = magenta / blau + verd = cian
Suma de complementaris = llum blanca (roig + cian)
ELS COLORS
• Temperatura del color• Les pel·lícules fotogràfiques són sensibles a la
temperatura . Depèn de la quantitat de color i el color.
ELS COLORS
• Les càmeres tenen sistemes que permeten equilibrar les intensitat lumíniques d’una escena. S’ha de controlar on ens col·loquem i allò que volem enregistrar.
CONTROL DE LA LLUM
Permet el control de la llum:• Fotòmetres• Diafragma i velocitat d’obturació• Filtres• Equip d’il·luminació
CONTROL DE LA LLUM
• fetes de filaments de dugstè col·locats dins d’un tub de quars on hi ha un gas halògen.
LÀMPADES DE QUARS O HALÒGENES
• Banderes: làmines metàl·liques posades davant llum per limitar l’àrea de llum projectada.
COMPLEMENTS
• Filtres: de vidre o plàstic per a variar els tons del focus.
• Viseres: per a orientar o concentrar la llum.
COMPLEMENTS
• Gasa: redueix la intensitat del focus de llum.• Malles metàl·liques: distribueixen la intensitat
del focus de llum.
COMPLEMENTS
• La direcció de la llum: col·locació respecte a la càmera i a àllò fotografiat.
DISSENY DE LA IL·LUMINACIÓ
• Als inicis preparaven manualment les emulsions. Al cap dels anys, es comercialitzaren.
ELS MATERIALS SENSIBLES
• Actualment els materials sensibles es comercialitzen en rodets, rulls i plaques. Amb importants millores.
ELS MATERIALS SENSIBLES
• L’exposició de l’emulsió a la llum: - Els fotons actuen sobre els electrons dels ions
de BR-, es desprenen i neutralitzen els ions de plata més pròxims Ag+.
ELS MATERIALS SENSIBLES
• L’exposició de l’emulsió a la llum:
- Després tenim una imatge latent no visible. Amb el revelador empliem aquestes zones milions de vegades fins a fer perceptible el negre.
ELS MATERIALS SENSIBLES
• Parts. Tenen diferents capes:
- Suport de la pel·lícula- Capa adhesiva- Emulsió fotosensible- Capa protectora de gelatina per a protegir
l’emulsió i evitar que es ralli.
LA PEL·LÍCULA
• Característiques. Les pel·lícules sensibles es diferencien:
- Pel seu format- Pel tipus d’emulsió- Pel tipus d’imatge que produeix- Pel seu índex de sensibilitat a la llum
LA PEL·LÍCULA
• En blanc i negre tenen una capa d’emulsió i en color tres, una sensible al blau, al verd i al roig.
• Cada capa produeix un pigment del color complementari de la longitud d’ona que afecti l’emulsió.
LA PEL·LÍCULA
• La sensiblitat de l’emulsió depèn de la qualitat del material sensible però també de la mida de les seves partícules.
• Com més gran la superfície més ràpidament quedarà afectat.
SENSIBLILITAT
• El fet que una pel·lícula sigui més o menys sensible determinarà els següents aspectes:
- Menor temps d’exposició- Definició - Contrasts
SENSIBLILITAT
• Es mesura segons l’estàndard ASA. Com més sensible, més lluminositat. La definició també disminuirà. Caldrà trobar equilibri.
ÍNDEX DE SENSIBLITAT
• EL DIAFRAGMA• És el dispositiu que regula la quantitat de
llum que entra a la càmera. Format per un conjunt de laminetes que se solapen.
EL DIAFRAGMA I L’OBTURADOR
• Objecte fosc, s’utilitza una obertura gran, si el subjecte està molt il·luminat, es redueix l’obertura. Està ubicat dins l’objectiu i es regula manualment.
EL DIAFRAGMA
• Números “f” són l’expressió matemàtica de la relació entre l’obertura real i la distància focal de l’objectiu.
EL DIAFRAGMA
• Situat davant la pel·lícula o el sensor fotosensible que impedeix que la llum arribi a aquests dos elements.
L’OBTURADOR
• L’obturador permet controlar el temps d’exposició i la velocitat d’obturació és la velocitat amb què l’obturador s’obre i es tanca.
L’OBTURADOR
• Algunes càmeres disposen de la posició de l’obturador en Mode B, permet manternir l’obturador obert fins que deixem de prémer el disparador.
L’OBTURADOR
• L’expressió del moviment s’aconsegueix fonamentalment actuant sobre l’obturador i el diafragma i combinant l’enfocament selectiu.
CAPTAR EL MOVIMENT
Temps d’exposició prou lent a la càmera com perquè el moviment del motiu a fotografiar aparegui desplaçat.
DESPLAÇAMENT
• Amb els dos regulem l’exposició de llum, amb el primer regulem la quantitat i amb la segona el temps d’exposició i s’influeixen, és a dir si anem movent una de les dues mesures l’altre també haurà de variar.
COMBINACIÓ DEL DIAFRAGMA I LA VELOCITAT D’OBTURACIÓ
Conforme tanquem el diafragma , obtenim una major profunditat de camp per tant la profunditat de camp és inversament proporcional a l’obertura del diafragma.
COMBINACIÓ DEL DIAFRAGMA I LA VELOCITAT D’OBTURACIÓ
Visor independent de l’objectiu. El subjecte o objecte es veu a través d’un sistema òptic muntat en un tub on apareix enquadrada l’àrea de l’escena coberta per l’objectiu.
VISOR DIRECTE
• Té un problema anomenat paral·lelisme o paral·laxi, la imatge visualitzada no coincideix amb la imatge enfocada per l’objectiu.
VISOR DIRECTE
• La imatge projectada en la pel·lícula per l’objectiu està de cap per avall i invertida lateralment. Utilitza el pentaprisme per capgirar-la i així veure-la en la seva posició real.
VISOR RÉFLEX
• Perquè els raigs de llum que entren a dins la càmera es projectin damunt del suport fotosensible i produeixi una imatge nítida, és necessari que s’enfoquin..
ELS OBJECTIUS
• Focus• Pla focal• Centre de curvatures• Centre òptic • Distància focal• Pla de L’objecte
ELEMENTS D’UNA LENT
• Es classifiquen segons la distància focal que ens indicarà l’angle de visió que avarca un objectiu i la seva distància i capacitat d’enfocament.
TIPUS D’OBJECTIU
• 50 mm per aconseguir una perspectiva similar a la de l’ull humà. Angle de visió d’uns 45 graus. Naturalitat en la perspectiva i molt lluminós.
OBJECTIU NORMAL
• Distància focal menor que la diagonal del negatiu. Angle de visió entre 50 i 180 graus. Pot recollir més escena, però òpticament ens fa la sensació que ens allunya d’ella.
ANGULARS
• Angles de visió inferiors a 50 graus i la dstància focal: 85 mm, 100mm, 20mm, 500 mm, 1000 mm, 2000 mm.
• Dissenyats per apropar els subjectes situats a gran distància.
TELEOBJECTIUS
• Serveixen per tenir un apropament màxim. Són capaços d’enfocar a distàncies molt curtes, reproduint els elements o imatges enfocades a un terç o un quart de la seva grandària real.
MACROS
• Permet variar la distància focal sense cambiar l’objectiu. Acostumen a ser més grans i pesats però poden arribar a substituir a diferents objectius de distància focal fixa.
OBJECTIUS DE DISTÀNCIA FOCAL VARIABLE (ZOOM)
• Lents d’augment: acostar molt a un element disminuint la distància d’enfocament.
• Anells extensors : allarguen l’objectiu que ens permet enfocar a menys distància un element.
ACCESSORIS
• Hem pogut veure i entendre tot el material necessari i fins i tot les tècniques a seguir per a realitzar fotografies, per tant, una acció tan simple com pitjar un botó i congelar un moment determinat per llavors plasmar-lo en un tros de paper és convertit en tota una disciplina, de la mateixa manera que moltes altres les quals requereixen un ampli coneixement i destresa. Per tant la fotografia no es basa solament en captar la realitat sino de convertir-ho també en art.
CONCLUSIÓ