+ All Categories
Home > Documents > La tecnologia al servei de la creativitat

La tecnologia al servei de la creativitat

Date post: 18-Mar-2016
Category:
Upload: asocicacion-espiral-eduacion-y-tecnologia
View: 215 times
Download: 0 times
Share this document with a friend
Description:
Presentació de suport en la ponència de la Jornada Espiral 2010
14
Scratch. Imagina – Crea – Juga - Comparteix La tecnologia al servei de la creativitat Creació de videojocs a l'aula Frank Sabaté [email protected]
Transcript
Page 1: La tecnologia al servei de la creativitat

Scratch. Imagina – Crea – Juga - Comparteix

La tecnologia al servei de la creativitatCreació de videojocs a l'aula

Frank Sabaté[email protected]

Page 2: La tecnologia al servei de la creativitat

Scratch. Imagina – Crea – Juga - Comparteix

poma

groc

pera

Page 3: La tecnologia al servei de la creativitat

Scratch. Imagina – Crea – Juga - Comparteix

televisor

ordinador

pinzell

Page 4: La tecnologia al servei de la creativitat

Scratch. Imagina – Crea – Juga - Comparteix

1970 1980 1990 2000 2010

Societat de la

Informació

Informàticacom a

objecte

Societat del

Coneixement

Informàticacom arecurs

Societat de la

Creativitat

Informàticacom a

context

Page 5: La tecnologia al servei de la creativitat

Scratch. Imagina – Crea – Juga - Comparteix

Jean Piaget(1896-1980)

Seymour Papert(1928-)

Mitchel Resnick

“Educació és fer creadors”

“Es clar que la Tortuga pot servir per ensenyar el currículum tradicional però jo l'havia pensat com a vehicle per a l'ensenyament sense currículum”

Page 6: La tecnologia al servei de la creativitat

Scratch. Imagina – Crea – Juga - Comparteix

Friedrich Fröbel(1782-1852)

Maria Montessori(1870-1952)

Page 7: La tecnologia al servei de la creativitat

Scratch. Imagina – Crea – Juga - Comparteix

IMAGINA

CREA

JUGA

COMPARTEIX

REFLEXIONA

IMAGINA

Espiral del pensament creatiu

Page 8: La tecnologia al servei de la creativitat

Scratch. Imagina – Crea – Juga - Comparteix

error

còpia

¿?

Page 9: La tecnologia al servei de la creativitat

Scratch. Imagina – Crea – Juga - Comparteix

Page 10: La tecnologia al servei de la creativitat

Scratch. Imagina – Crea – Juga - Comparteix

Juguem?

Page 11: La tecnologia al servei de la creativitat

11

Scratch. Imagina – Crea – Juga - Comparteix

Estructura d'una sessió:Totes les sessions parteixen d'un repte inicial. Els processos que es mostren a continuació es realitzen en paral·lel.

Problemainicial

Raonamentindividual

Treball enpetit grup

Creació delprograma

Soluciócorrecta

Raonamentindividual

Treball enpetit grup

Creació delprograma

Soluciócorrecta

Solucióincorrecta

Posadaen comúGrup

classe

Page 12: La tecnologia al servei de la creativitat

12

Scratch. Imagina – Crea – Juga - Comparteix

El Taller. Alguns moments interessants:Sessió 2. La formiga i la pomaSi la formiga toca la poma, aquesta desapareix i la trobem en un altre punt.

Repte:Moure la formiga fent servir el teclat

Solucions:La majoria d'alumnes opta per programar les 4 fletxes del teclat.

Alguns alumnes programen 3 tecles:

1 per avançar i 2 per girar a la dreta i a

l'esquerra.

Page 13: La tecnologia al servei de la creativitat

13

Scratch. Imagina – Crea – Juga - Comparteix

El Taller. Alguns moments interessants:Sessió 3. El gat, el ratolí i el formatgeSi el ratolí toca el formatge, aquest desapareix i el trobem en un altre punt.

Repte:El gat ha de perseguir el ratolí. Si el toca, ha de dir “miau” i s'ha d'acabar la partida

Solucions:Molts alumnes es decanten per programar dos blocs de codi: un pel moviment del gat i l’altre per detectar el contacte amb el ratolí. Alguns alumnes opten per fer un sol bloc.

Page 14: La tecnologia al servei de la creativitat

14

Scratch. Imagina – Crea – Juga - Comparteix

El Taller. Alguns moments interessants:Sessions 4 i 5. Pluja d'asteroides | Toquem el pianoEn aquestes sessions aprenem a duplicar objectes i a programar sons.

Repte:La nau s'ha de moure i s'ha de programar el comportament de l'asteroide. Per fer el joc més divertit, cal duplicar l'asteroide.

Repte:Assignar a cada tecla un so. Crear un botó per canviar d'instrument.


Recommended