EL MÈTODE MARTENOT Helena Borrego Iruela Esther Ferrero Viver Mònica Pujol Sánchez Mª dels Àngels Servera Nicolau
Transcript
1. EL MTODEMARTENOT Helena Borrego IruelaEsther Ferrero Viver
Mnica Pujol Snchez M dels ngels Servera Nicolau
2. QUI ERA?
3. Maurice Martenot (1898-1980).Enginyer francs, pianista,
violinista ivioloncellista. Creador dun instrument electrnic queli
va donar el nom de Ones Martenot.
4. COMENSENYAVA?
5. EL mtode es basa en lobservaci delnen, sent fonemental la
relaxaci i el controlmuscular.Dna importncia a laudici interior i
laseva evoluci.
6. Investiga els nous materials acstics i es dedica ala
psicopedagogia en lensanyament de la msica. Va ser director de
lEscola dArt que va fundar ales afores de Pars. El seu lema, era
Lesperitabans que la lletra, el cor abans que lintellecte.
7. QUINES SN LESCARACTERSTIQUESDEL MTODE?
8. Es fonamenta en el joc, intercalant reposos.Leducaci musical
constar de: sentit rtmic,relaxaci, atenci auditiva, entonaci,
equilibritonal, iniciaci al solfeig, harmonia i transport.
9. El materials didctics sn: els quaderns desolfeig per
lalumnat i les guies didctiques per elprofessor.Aconsella la
pentafonia.
10. QU VOLIAACONSEGUIR?
11. Unificar tots els elements didctics per a posar laformaci
musical, al servei de leducaci.Transmetre els coneixements terics
de forma viva,concretant-los en jocs musicals.
12. COM HO VAPORTAR A TERME?
13. Educaci dautomatismes i llenguatge de signes.Memoritzaci
dels signes i el seu significat.Prctica del ritme motjanant: pols,
cllulesrtmiques, percussions amb les mans, endevinallesrtmiques,
memoritzaci de ritmes, targetesrtmiques, dictats rtmics, dissociaci
de ritmes.
14. Destresa en la lectura de notes i gestos manuals.El cant a
partir de canons conegudes: cantar ambtext, cantar amb notes,
dictats meldics, etc. Utilitzaci de mitjans audiovisuals per
aldesenvolupament de la inmaginaci creadora i
lexpressicorporal.
15. ANEM APROVAR-HO?
16. EL JOC DEL COLLARETEls alumnes collocats en cercle formen
un collareten el qual cadascun dells s una perla. El primeralumne
dna una frmula rtmica, el segon una altra;el tercer reprn la del
primer, el cuart el segon, etc.
17. EL JOC DE LAUTOEs tracta dun joc en el qual un petit auto
dejoguina o qualsevol altre objecte que simulaser un cotxe passa
pel pentagrama amagantles notes a mesura que els alumnes
canten.Safavoreix aix la velocitat i la lectura aprimera
vista.