Date post: | 22-Mar-2016 |
Category: |
Documents |
Upload: | teatre-nacional-de-catalunya |
View: | 238 times |
Download: | 5 times |
Teatre Nacional de CatalunyaPlaça de les Arts, 108013 BarcelonaTel. 933 065 [email protected]
Director artísticSergi Belbel Segueix-nos a
Temporada2012/2013
Tem
pora
da
201
2/2
013
Teat
re N
acio
nal
de
Cat
alunya
Temporada 2012/2013
Teatre Nacional de Catalunya
Patrocinadors
Protectors
Benefactors
Col·laboradors
Teatre Nacionalde CatalunyaPlaça de les Arts, 108013 BarcelonaTel. 933 065 [email protected]
ImatgesDavid RuanoAmb la col·laboració de Paco AmateConsell AssessorMargarida CasacubertaToni CasaresBernat PuigtobellaJoan SellentDisseny gràficVània RosellCoordinació editorialIsaïes FanloImpressióGràfikoDL: B.23601.2012
Cap part d’aquesta publi ca ció,incloent-hi el disseny de lacoberta, no pot ser reproduïda,emmagatzemada ni transmesade cap manera ni per cap mitjà(elèctric, químic, mecànic,òptic, de gravació o bé de fotocòpia) sense autoritzacióprèvia del Teatre Nacional de Catalunya.
© Teatre Nacional de Catalunya
Aquesta publicació està sub jecta als can vis even tuals (posteriors a la data de tanca-ment) que hi pugui haver en el seu contingut.
Informació Regala teatre Tiquet Regal 50
Grups 50
Servei educatiu 51
Serveis a empreses 51
Projecte social Apropa Cultura 51
Preus Taula de preus 52
Abonaments Modalitats i avantatges 53
Com comprar Entrades, abonaments i Tiquet Regal 54entrades i Joves 54abonaments Grups i Servei educatiu 54
Empreses i Apropa Cultura 54Abonaments del TNC 55Abonaments amb altres espais 55Atenció a l’abonat 55
Informació Com arribar al TNC 55pràctica Horaris de les representacions 55
Accés a la Sala Tallers 55Accessibilitat 55
Calendari 56
Els protagonistes 60de la temporada
Índex
Presentació 8
Programació La Bête 13Macbeth 15Donka (Una carta a Txèkhov) 17ras! 19Viatge a la lluna 21Ball de titelles 23Els nostres tigres beuen llet 25Quan despertem d’entre els morts 27Una història catalana 29La dona vinguda del futur 31Llibertat 33Barcelona 35Memòries d’una puça 37Panorama 39
Projecte T6 Groenlàndia 43No parlis amb estranys 45Atraco, paliza y muerte en Agbanäspach 47
Informació El TNC a Internet 49
Activitats Gires 49Col·loquis 49Trobades amb l’autor 49Audiodescripcions 49
Serveis Publicacions 50Restaurant del TNC 50Visites guiades 50Videoteca 50
Temporada 2012/2013
98
Un any més, la vostra fidelitat ha fetque la temporada 2011/2012 del TNC hagiacabat amb una molt bona assistència.Malgrat la crisi econòmica, els ajustospressupostaris, la conseqüent reducció delnombre d’espectacles (per no haver-ned’abaixar la qualitat), etc., hem tornat aassolir una ocupació per damunt delsetanta per cent. En nom de tot l’equipartístic, tècnic i de gestió del Teatre, us endono les gràcies. Això ens fa encarar latemporada 2012/2013 amb la màximail·lusió i amb més passió que mai.
Aquesta temporada serà especial, usexplico per què amb una petita anècdota.Fa exactament quinze anys, quan vaiganar a veure L’auca del senyor Esteve de Rusiñol, dirigida per Adolfo Marsillach,en la primera temporada oficial del direc-tor-fundador del TNC, Josep Maria Flotats,vaig quedar bocabadat (i, us ho confesso,una mica espantat) en contemplar lesdimensions de la Sala Gran. Mai en la història del teatre català havíem tingut unescenari tan gran i amb tanta complexitattècnica. Com a director escènic, aquellespai plantejava molts reptes i estimulavala imaginació: s’hi podien fer grans coses.Però la mica d’espant que vaig sentir no va ser com a director escènic sinó com aautor teatral. Vaig pensar que cap autorviu del país no veuria mai una obra seva
representada en aquella sala. Era massagran. O nosaltres, els autors, tal vegada,massa petits. Perquè us en feu una idea:quan aleshores escrivíem obres de més detres o quatre personatges, tothom ensdeia: «On vas a parar! No te la faran mai!»En fi. No em veia a mi ni cap dels meuscompanys autors capaços d’escriure untext per ser representat dos mesos a la SalaGran. Senzillament, ni teníem prou expe-riència per fer-ho, ni prou nivell. Vaig pensar, doncs, que aquella sala estariadestinada perpètuament als clàssics i que,si de cas, les obres dels autors vius del países representarien a la Sala Petita (que jo,personalment, també trobava enorme) o a la Sala Tallers, tal com va acabar passantdes que sota la direcció de Domènec Rei-xach es va posar en marxa el Projecte T6.En aquests quinze anys d’existència delTNC, Josep Maria Benet i Jornet, ambOlors, dirigida per Mario Gas, ha estat l’únic autor català viu de teatre de text queha estrenat a la Sala Gran. Una excepcióque confirmava la mena de «regla» soter-rada: clàssics a la Gran i contemporanis a la Petita i a la Tallers.
Doncs bé, si us dic que la temporada2012/2013 és especial és perquè, segura-ment per primera vegada, invertiremaquesta tendència. I no serà un, l’autorcatalà que estrenarà una obra a la Sala
Gran, sinó quatre, i cap d’ells no ha fetencara quaranta anys! Són Albert Espi-nosa, Jordi Casanovas, Marc Rosich i Pere Riera. Tots quatre han treballat al TNC:tres en el Projecte T6 i un, Marc Rosich,com a dramaturg de tres espectacles d’èxitbasats en textos no teatrals.
D’Albert Espinosa us presentarem Els nostres tigres beuen llet, un text entranya-ble i corprenedor sobre la família, els germans, els secrets, el present i el passat, i les relacions entre pares i fills, escritexpressament per a la Sala Gran, tot justdesprés d’enllestir la segona temporada de Polseres vermelles, la sèrie televisiva d’èxit.
De Jordi Casanovas, una reposiciómolt esperada: Una història catalana, un delsespectacles del T6 que més furor va causarquan es va estrenar a la Sala Tallers la tem-porada 2010/2011. Aquest divertidíssim iinquietant western català ja va rebre unPremi Butaca al Millor text teatral i va dei-xar moltíssima gent al carrer. Ara us el presentem amb noves incorporacions en el repartiment, amb una nova escriptura iamb una important sorpresa escenogràficaque farà que vosaltres, els espectadors, tingueu un punt de vista diferent i inèdit de la Sala Gran.
Alhora, i en programació de caps desetmana, Marc Rosich presenta una crea-ció seva, de teatre musical, una històriadivertida i tendra, amb la publicitat i lasocietat de consum com a teló de fons: La dona vinguda del futur, amb composicióde Guille Milkyway i amb Beth Rodergascom a cantant protagonista.
I per acabar, Pere Riera, autor d’unaltre èxit del T6, Lluny de Nuuk, estrenaràBarcelona, un text immens sobre fets delnostre passat que poques vegades s’hanvist en un escenari teatral, un autèntic duelcapitanejat per Emma Vilarasau i MíriamIscla i sis grandíssims actors i actrius més.Una obra sobre la nostra gran ciutat, o elnostre petit poble. Un text emocionant icommovedor sobre la història del nostrepaís destinat, potser, a fer... història.
I, abans de tots quatre, per inaugurarla temporada, us presentarem un text d’unautor contemporani estranger: La Bête, delnord-americà David Hirson, que tindrél’honor de dirigir amb un trio d’intèrpretsde luxe encapçalant el repartiment: laincommensurable Anna Lizaran (en el queserà, sens dubte, un dels reptes més gransde la seva carrera d’actriu), flanquejadaper dos primeríssims: Jordi Boixaderas iAbel Folk. Aquest últim espectacle quedirigiré al TNC serà, a més, un gran home-natge al teatre, tant culte com popular, a lacomèdia, i sobretot, a la figura de l’actor.Ah, i tot plegat, en vers, gràcies a l’esplèn-dida traducció de Joan Sellent.
Per acabar a la Sala Gran, i en col·labo-ració amb el Festival Grec 2013, us presen-tarem l’última creació del coreògraf francèsPhilippe Decouflé, qui tants èxits ha tingutal TNC: Panorama, un recull dels millors mo -ments de la seva llarga carrera professional.
A la Sala Petita, hi veureu quatre clàssics: dos d’universals, Shakespeare iIbsen; i dos de catalans, Rusiñol i Vinyes.
Per començar, Àlex Rigola dirigirà unaparticular versió de Macbeth, la gran obrasobre l’ambició, la corrupció i la fam depoder i els perills que comporten, una obraque mai passa de moda i que podremveure amb Joan Carreras i altres actorshabituals d’aquest creador.
Seguidament, una de les sorpreses dela programació, en la línia de les darrerestemporades de redescobrir textos clàssicscatalans poc coneguts. En aquesta ocasióes tracta de Ramon Vinyes (autor berguedàde la primera meitat de segle XX que vaacabar exiliant-se al Carib i a qui GarcíaMárquez va posar el sobrenom de «sabiocatalán» a la novel·la Cien años de soledad),amb l’obra Ball de titelles, dirigida perRamon Simó i interpretada per una vin-tena d’actors. Es tracta d’una divertida i inquietant sàtira política i social que s’esdevé una nit de Nadal, en un prostíbulde poble on va a parar un jove amb alescaigut, literalment, del cel. Un text insòlit
10
del teatre català mai vist damunt d’un escenari professional.
A continuació, presentarem l’últimaobra d’Ibsen, Quan despertem d’entre els morts,un text que planteja els eterns dilemesmorals i ètics de l’artista i la seva societat,amb direcció de Ferran Madico i un reparti-ment d’excepció.
I, per acabar, una altra de les sorpreses:un Rusiñol poc conegut, Llibertat, un textben vigent, una tragicomèdia sobre elracisme a la societat de l’època, que JosepMaria Mestres posarà en escena amb unagran i extensa companyia d’actors i actrius;un clàssic d’un dels nostres millors autorsque sorprendrà i emocionarà.
I, finalment, tornarem a tenir la coreò-grafa Sol Picó, amb el seu últim espectacle,Memòries d’una puça, on la ballarina vol recuperar l’atmosfera i el to d’un dels seusespectacles emblemàtics, el primer que va presentar al TNC, Bésame el cactus.
A la Sala Tallers, hi tornarem a trobar la creació més multidisciplinària i la novadramatúrgia textual del Projecte T6. En pri-mer lloc, un espectacle internacional que noha estat mai presentat a Barcelona: Donka(Una carta a Txèkhov), del prestigiós creador de circ Daniele Finzi Pasca, artista multidis -ciplinari que ha treballat, entre d’altres, peral Cirque du Soleil (Corteo). Es tracta d’unespectacle que combina magistralment elcirc amb la dansa, la poesia, el moviment i la teatralitat, i que el director suís va crearcom a homenatge a Txèkhov en el festivalcommemoratiu dels 150 anys del seu naixe-ment. Cinc úniques funcions d’un espectacleirrepetible, que cap amant del circ i del teatre no es pot perdre.
A continuació, dins la programaciófamiliar, ras!, de la companyia MaduixaTeatre, un muntatge de dansa, color i imagi-nació que farà les delícies dels més menuts.Després, Viatge a la lluna, amb dramatúrgiade Pau Miró, un dels autors joves de grantrajectòria, i música d’Albert Guinovart,sobre un escrit de Josep Maria Espinàs i
composició de Xavier Montsalvatge, de quienguany es commemora el centenari delnaixement. Un espectacle ple de màgia i de poesia, durant les festes de Nadal i per a tota la família, amb actors-cantants icatorze músics en directe.
I, de gener a juny, els tres últims T6:Jordi Faura amb Groenlàndia, un inquietantviatge iniciàtic a un paisatge gèlid, feréstec,que amagarà més d’una sorpresa; HelenaTornero amb No parlis amb estranys, un poèticteixit de petites grans històries sobre lafamília, els fills desposseïts, el desarrela-ment i els secrets del passat que marquentota una vida; i, per acabar, els gamberríssimsNao Albet i Marcel Borràs, un tàndem d’intrèpids autors joves (ells sí!, no tenengaire més de vint anys) que ens presentaranAtraco, paliza y muerte en Agbanäspach, unacreació plena d’accions trepidants, dedivertiments surrealistes, d’homenatges al cinema negre i... d’atracaments a bancs!
En definitiva: dos clàssics universals(Ibsen, Shakespeare), dos clàssics catalans(Rusiñol, Vinyes), dos contemporanisestran gers (Hirson, Finzi Pasca), tres espec-tacles de dansa (Picó, Decouflé i MaduixaTeatre) i nou autors vius catalans (Espinosa,Casanovas, Rosich, Riera, Miró, Faura, Tornero, Albet & Borràs) conformenaquesta temporada tan especial, la mevaúltima com a director artístic de la casa.
Com a la majoria, no m’agraden elscomiats. Només vull donar-vos les gràcies,un cop més, a risc de fer-me pesat. Gràcies avosaltres, espectadors i espectadores. I moltespecialment, gràcies a tot l’equip tècnic ide gestió del teatre, als actors i les actrius, i a tots els equips artístics de tots i cadascundels espectacles programats en aquests dar-rers anys. Formar part de l’equip del TNCdurant aquestes set temporades ha estat un plaer, però, per damunt de tot, un gran,grandíssim honor que no oblidaré mai.
Sergi BelbelDirector artístic
Programació
13
TraduccióJoan Sellent
DireccióSergi Belbel
EscenografiaMax Glaenzel
VestuariMaria Araujo
Il·luminacióKiko Planas
SoJordi Bonet
MovimentAnna Briansó
CaracteritzacióToni Santos
Ajudanta de dramatúrgiaCristina Clemente
Ajudanta de direccióMònica Bofill
Ajudant d’escenografiaJose Novoa
Ajudanta de vestuariMireia Llatge
AmbMíriam AlamanyPepo BlascoJordi BoixaderasAnna BriansóQueralt CasasayasAbel FolkAnna LizaranCarles MartínezGemma MartínezManuel Veiga
ProduccióTeatre Nacional de Catalunya i Bitò Produccions
Espectacle recomanat a partir de 14 anys
Col·loqui19 d’octubre
Audiodescripció27 d’octubre
Quan Elomire, dramaturg intel·lectual de la companyia resident d’un imponentpalau francès del segle XVII, rep l’ordre decol·laborar amb Valere, un còmic local queel príncep Conti ha descobert pel carrer, no s’ho pot creure. Ell, un autor culte i respectable, compartint cartell amb unpoca-solta, xerraire i vividor? Elomire estàconvençut que la nova adquisició portarà a la ruïna el seu prestigi i el de la seva com-panyia. L’arribada de Valere al palau provo-carà una trobada que ningú podrà oblidar.
Escrita íntegrament en vers a la manera deMolière (al cap i a la fi, Elomire és un ana-grama de l’autor francès), La Bête de DavidHirson va suposar una autèntica revolució a la cartellera de Broadway i al West End.Una comèdia hilarant, inspiradíssima i fetaper al lluïment dels actors, que gairebé nos’ha pogut estrenar a l’estranger a causa dela dificultat de la traducció. Gràcies al talentde Joan Sellent amb el vers català, de SergiBelbel en la direcció i d’una extraordinàriacompanyia encapçalada per Anna Lizaran,Jordi Boixaderas i Abel Folk, La Bête posal’èmfasi en l’humor sense oblidar un interessant debat entre el teatre culte i el teatre popular.
Del 4 d’octubre al 25 de novembre de 2012
Teatre 19,05g38,09 €
La BêteDavid Hirson
12
Sala Gran
TraduccióSalvador Oliva
DireccióÀlex Rigola
EscenografiaMax Glaenzel
VestuariBRAIN&BEAST
Il·luminacióAugust Viladomat
SoIgor Pinto
Ajudanta de direccióGeorgina Oliva
AmbJoan CarrerasOriol GuinartMíriam IsclaLluís MarcoAlícia PérezMarc Rodríguez
ProduccióTeatre Nacional de Catalunya i El Canal. Centred’Arts EscèniquesSalt / Girona
Estrena a TemporadaAlta 2012
Espectacle recomanat a partir de 16 anys
Col·loqui26 d’octubre
Tres bruixes misterioses i fosques anuncienal general Macbeth que arribarà a ser reid’Escòcia i que el seu company, Banquo,serà pare de reis. L’auguri desperta l’ambi-ció de Macbeth, però especialment de laseva esposa, amb qui planeja i consumal’assassinat del bon rei Duncan per ocuparel seu tron. Tot el que semblava un pla fan-tàstic es veurà trencat per les conseqüènciesdels actes. Res és el que semblava. Res és elque sembla. Ho diuen les bruixes a l’inici:«Tot allò que és bell i just pot ser també lleig i fastigós. I tot allò que és lleig i fastigós potser també bell i just.»
A començament del segle XVII, probablemententre 1605 i 1606, William Shakespeare vaescriure una de les seves peces més fosques,Macbeth. Obra maleïda (dins el món del teatre es diu que esmentar-ne el títol pro-voca malastrugança), genial, sagnant, críptica... està considerada un dels textoscabdals de la història del teatre. L’obra,adaptada i dirigida per Àlex Rigola ens obreles portes de l’essència de la tragèdia, ambuna acurada traducció a càrrec de SalvadorOliva, uns personatges interpretats per unrepartiment magnífic de sis actors i actrius, i una certesa: res serà igual després de come-tre una falta conscientment, res serà igual després de matar.
De l’11 d’octubre al 18 de novembre de 2012
Teatre 15,69g31,37 €
MacbethWilliam Shakespeare
Sala Petita
1514
Adaptació lliure d’Àlex Rigola
Creació i direccióDaniele Finzi Pasca
Composició musicali orquestracióMaria Bonzanigo
Direcció creativaAntonio Vergamini
Escenografia i attrezzoHugo Gargiulo
Creativa associadaJulie Hamelin
VestuariGiovanna Buzzi
Il·luminacióDaniele Finzi Pasca
SoMaria Bonzanigo
CoreografiaDaniele Finzi PascaMaria Bonzanigo
VídeoRoberto Vitaliniper a bashiba.com
CaracteritzacióCristina BarbéBraga
Creació de la roda CyrDaniel Cyr
Ajudant de direccióFacundo Ponce de León
AmbMoira AlbertalliKaren BernalHelena BittencourtSara CalvanelliVeronica MelisDavid MenesBeatriz SayadRolando Tarquini
ProduccióTeatro Sunil iChekhov Interna-tional Theatre
Festival, ambThéâtre Vidy-Lau-sanne i Inlevitas /Finzi Pasca &Hamelin Company
Companyia convidada
La Sala Tallerscompta amb elsuport d’El Perió-dico de Catalunya
Daniele Finzi Pasca, un dels creadors mésdestacats del panorama del circ mundial,ens convida a introduir-nos en l’espectacu-laritat del món del circ mitjançant un home-natge visual, màgic i memorable a Txèkhov.Donka, en rus, és una campaneta que tenenles canyes de pescar per avisar si un peix hamossegat l’ham. L’escriptor rus acostumavaa relaxar-se i a inspirar-se tot pescant.
Fascinat per aquesta imatge, Finzi Pasca,creador d’espectacles com Corteo del Cirquedu Soleil (2003) o la cerimònia de cloendadels Jocs Olímpics d’Hivern de Torí (2006),va endinsar-se en els diaris i els escrits deTxèkhov a la recerca del seu nou espectacle.El resultat és Donka, un poema visual creat apartir d’objectes i cossos suspesos a l’aire.Un espectacle que manté un equilibri delicat entre dansa, acrobàcia i la resta dedisciplines característiques del circ.
Del 17 al 21 d’octubre de 2012 Circ 19,05g38,09 €
DonkaDaniele Finzi Pasca
Sala Tallers
1716
Una carta a Txèkhov
ÚN
IQ
UES FUNCIONS
ÚN
IQUESFUNCION
S
Dramatúrgia i direccióJuan Pablo Mendiola
Direcció coreogràficaMamen Garcia
Música originalPaco Garnelo
VestuariJoan Miquel Reig
Il·luminació i audiovisualsJuan Pablo Mendiola
Il·lustracionsPatricia Barrachina
Veu en offAlfred Picó
AmbLara SanchísJoan Santacreu
ProduccióMaduixa Teatre
Companyia convidada
Espectacle recomanat a partir de 3 anys
La Sala Tallerscompta amb elsuport d’El Perió-dico de Catalunya
En Joan dibuixa tot el que veu, perquè liencanta dibuixar. L’arribada de la Lluna licausa una gran curiositat. La Lluna li obreles portes d’un nou món: li descobreix l’existència del color. ras! ens parla de la trobada entre dos amics i de la força de laimaginació. Davant d’ells, i davant de totsels espectadors, emergeix un univers delínies, de colors i de formes. Junts, en Joan i la Lluna dibuixaran una petita gran aventura.
Després d’una llarga gira plena d’èxits, la companyia valenciana Maduixa Teatrepresenta ras! al TNC. Un espectacle inter -disciplinari que barreja teatre, dansa i artsplàstiques, i que es val de les noves tecnolo-gies per proposar un joc escènic estimulant i màgic per a tota la família. Un espectacleproper que porta els espectadors dins lamateixa caixa escènica i que fa viure unaaventura sensorial i inoblidable.
Del 7 al 25 de novembre de 2012 Dansa i Teatre 8,96g13,44 €
ras!Maduixa Teatre
Sala Tallers
1918
Dramatúrgia i direccióPau Miró
A partir d’una idea deMurtra Ensemble
Escenografia i vestuariSílvia Delagneau
Il·luminacióMaria Pons
SoJordi Rotés
VídeoPaula Bosch i Eugenio Szwarcer
Il·lustracionsSebastià Serra
AnimacionsJordi Caba
Ajudant de direccióIsaac Alcayde
Ajudanta de vestuariCristina Granero
AmbMiquel CobosAnna Moliner
I el Murtra EnsembleNúria AndorràBernat BofarullXavier CastilloBerta GarcíaCristina GraneroJordi GuaspCristina MembriveEnric MonfortDolores NyczJoan OrpellaDaniel OrtuñoAlba PujalsMireia QuintanaPau Roca
ProduccióTeatre Nacional deCatalunya, MurtraEnsemble, Tempo-rada Alta, FundacióJaume Casademonti Ajuntament deBescanó
Estrenat a Tempo-rada Alta el 8 dedesembre de 2011
Espectacle progra-mat en els actes ofi -cials del centenari deXavier Montsalvatge
Espectacle guanya-dor de la primeraedició de la Beca Primer Acte per a laproducció de teatreinfantil i juvenil
Espectacle recomanat a partir de 6 anys
La Sala Tallerscompta amb elsuport d’El Perió-dico de Catalunya
L’any 1966 es va estrenar Viatge a la lluna,una peça amb música del compositorXavier Montsalvatge i lletra de Josep MariaEspinàs. L’aventura musical d’una colla denens que construeix un coet que els ha deportar a la Lluna prossegueix avui dia grà-cies a Albert Guinovart i Pau Miró. Compo-sitor i dramaturg han imaginat una conti-nuació d’aquesta odissea espacial. Els nenshan arribat, finalment, a la Lluna, i es dis-posen a descobrir tots els secrets del satèl·lit.
Aquesta reinterpretació del Viatge a la lluna,feta a propòsit del centenari del naixementde Xavier Montsalvatge, suposa la trobadaentre quatre creadors de dues generacionsdiferents. El resultat és un espectacle mag-nífic, creat per Murtra Ensemble, que trenamúsica, teatre i animacions, amb dos actorsi catorze músics a escena. Tots ells ens obrenles portes d’un planeta ple de textures, de sabors i de paisatges que desperten la imaginació de petits i grans.
Del 12 de desembre de 2012 al 6 de gener de 2013
Teatre i Música11,20g22,41 €
Viatge a la llunaXavier Montsalvatge, Josep Maria Espinàs, Albert Guinovart i Pau Miró
Sala Tallers
2120
DireccióRamon Simó
EscenografiaQuim Roy
VestuariMariel Soria
Il·luminacióQuico Gutiérrez
MúsicaJoan Alavedra
SoRamon Ciércoles
CaracteritzacioÀngels Salinas
Assessorament de circLeandro Mendoza
Ajudanta de direccióSoles Velàzquez
AmbNao AlbetJordi BanacolochaEsther BovéRosa CadafalchItziar CastroDaniela FeixasPep JovéFrancesc LucchettiJordi MartínezFrancesca Piñón
Carme PollMercè PonsÒscar RabadanSanti RicartDiana TornéFerran Vilajosana
(Resta de l’equipartístic i repartimenten curs)
ProduccióTeatre Nacional de Catalunya
Espectacle recomanat a partir de 16 anys
Col·loqui21 de desembre
Al bordell que regenta la senyora Remei, en una petita ciutat de muntanya, no donen l’abast. És la nit de Nadal, i mentreles dones, devotes, són a la missa del gall,els pròcers de la població es tanquen al pros-tíbul a la recerca de disbauxa. Fins aquí totnormal. Però el que ningú sap és que està apunt de succeir una cosa ben extraordinà-ria: del cel està a punt de caure un homeamb ales que canviarà radicalment la vidade la pacífica població.
Ramon Vinyes (Berga, 1882–Barcelona,1952) va escriure Ball de titelles abans de1930, probablement en un dels seus exilis a Barranquilla (Colòmbia), on va treballarcom a periodista a la prestigiosa revista Voces o al diari La Nación. Literat convençut,Vinyes és tan desconegut a Catalunya comvalorat a Colòmbia, on se’l considera undels grans dinamitzadors culturals del segleXX i pare espiritual de tota una generacióencapçalada per Gabriel García Márquez,que el va homenatjar a la novel·la Cien añosde soledad amb el personatge d’«el sabio cata-lán», un «hombre que lo había leído todo».Ball de titelles és una obra trepidant, crítica idivertidíssima que s’avança al realismemàgic i que sorprendrà els espectadors.
Del 13 de desembre de 2012 al 20 de gener de 2013
Teatre 15,69g31,37 €
Ball de titellesRamon Vinyes
Sala Petita
2322
Dramatúrgia de Ramon Simó
DireccióAlbert Espinosa
Adjunt a la direccióAntonio Calvo
EscenografiaMax Glaenzel
VestuariBerta Riera
Il·luminacióKiko Planas
SoPepe Bel
Ajudant de direccióIsrael Solà
AmbMarc BalaguerAndreu BenitoMarcel Borràs Carlos Cuevas Albert EspinosaFrancesc GarridoAndrés Herrera Mikel Iglesias Clara de RamonAndreu RiféDaniel Sicart
(Resta de l’equipartístic i repartimenten curs)
ProduccióTeatre Nacional de Catalunya
Espectacle recomanat a partir de 12 anys
Col·loqui11 de gener
Audiodescripció26 de gener
Una família que ha passat per situacionsdifícils i que amaga molts secrets. La vidad’uns germans que van viure moltes cosesplegats i que han d’afrontar reptes en comú.La família. El que som i el que voldríem ser. Una història coral plena de sorpreses.Una història que comença amb un partit de futbol...
Albert Espinosa, artista polifacètic (dra-maturg, director, escriptor d’èxit i guionistade sèries com Polseres vermelles), entra a laSala Gran del TNC anys després de partici-par en el Projecte T6 (El club de les palles, temporada 2003/2004) i de col·laborar
amb Comediants a El gran secret (temporada2006/2007). Els nostres tigres beuen llet és unapeça ambiciosa que ens convida a fer unviatge carregat d’humor i de tendresa, peròtambé d’un dolor molt íntim. Per arribar abon terme, Espinosa recull tots els temeshabituals en el seu imaginari (la família, la mort, la malaltia...) i es fa acompanyard’actors amb els qui mai ha treballat enteatre i amb qui feia temps que volia tre -ballar. En paraules del mateix Espinosa: «He creat la meva família fictícia amb el bo i millor del teatre català. Del present i del futur.»
Del 20 de desembre de 2012 al 3 de febrer de 2013
Teatre 19,05g38,09 €
Els nostres tigresbeuen lletAlbert Espinosa
Sala Gran
2524
TraduccióCarolina Moreno TenaAmb la col·laboracióde Feliu Formosa
DireccióFerran Madico
EscenografiaMax Glaenzel
VestuariMercè Paloma
Il·luminacióMaria Domènech
MúsicaÒscar Roig
AmbLluís MarcoCristina PlazasErnest Villegas
(Resta de l’equipartístic i repartimenten curs)
ProduccióTeatre Nacional de Catalunya i Elsinor
Estrena a Reus
Espectacle recomanat a partir de 16 anys
Col·loqui22 de febrer
Arnold Rubek, un escultor amb un certprestigi, descansa en un tranquil balneariamb vistes als fiords amb la seva dona, la jove i vitalista Maia, uns anys més jove. El matrimoni, envaït secretament pel tedi,comença a esquerdar-se amb l’arribada al resort d’una misteriosa dona, Irena, unamodel que guarda un record terrible dequan va treballar amb Arnold. L’apariciód’Ulfheim, un caçador que desperta enMaia la voluntat d’endinsar-se en la natura,acabarà de treure a la llum tots els conflictesque planaven per sobre la relació.
Després de publicar Quan despertem d’entre elsmorts, l’any 1899, Henrik Ibsen (1828-1906)no va escriure cap altra obra. La peça com-pendiava els grans temes de la literaturaibseniana (les dualitats entre vida i mort,cos i esperit, l’home i la multitud...), sempreen tensió amb la societat burgesa escandi-nava, marcada per la dicotomia entre poderi moralitat. Quan despertem d’entre els mortssuposa un dels punts culminants de la dra-matúrgia d’Ibsen i influeix clarament l’art (i el pensament) escandinau posterior. Eltestament literari d’un autor indispensable.
Del 7 de febrer al 17 de març de 2013
Teatre 15,69g31,37 €
Quan despertemd’entre els mortsHenrik Ibsen
Sala Petita
2726
DireccióJordi Casanovas
EscenografiaSebastià Brosa
VestuariAlbert Pasqual
Il·luminacióDavid Bofarull
Ajudanta de direccióBlanca Caminal
AmbDavid BagésLurdes BarbaPep CruzBorja EspinosaAndrés Herrera
(Resta de l’equipartístic i repartimenten curs)
ProduccióTeatre Nacional de Catalunya
Espectacle recomanat a partir de 14 anys
Col·loqui8 de març
Fixem-nos, primer, en un poble mig abandonat, perdut en una muntanya delsPirineus. Allà, una família de dones resis-teix, aïllada, a la pressió de la resta de veïns.La comunitat vol vendre’s el poble a una constructora, però elles s’hi oposen, emparades per una llegenda negra: que prac tiquen la bruixeria.Traslladem-nos ara a La Mina, a la perifèriade Barcelona. Calanda és un noi que ha passat de vendre heroïna i robar cotxes aconvertir-se en un empresari de dubtosalegalitat, propietari d’una immobiliàriaamb unes ambicions sense frens. Totes dues històries s’entrelliguen i barregen peracabar pintant un fresc de Catalunya i de nosaltres mateixos. De qui som, d’on hemarribat i de tot el que hem deixat pel camí.
Una història catalana, premi Butaca 2011 alMillor text teatral de la temporada, es vaestrenar dins el marc del Projecte T6 la tem-porada 2010/2011 amb un èxit immediat.Aquest relat ambiciós que recorre vint anysde la història del nostre país (de la transicióa la Barcelona postolímpica) torna ara a la Sala Gran, reescrita per l’autor i amb unrepartiment amb cares noves, perquè elpúblic que es va quedar fora tingui una nova possibilitat de veure l’espectacle i perquè els qui ja van veure aquest intrèpid western català es puguin tornar a endinsar en una trama amb noves sorpreses.
Del 21 de febrer al 7 d’abril de 2013
Teatre 19,05g38,09 €
Una història catalanaJordi Casanovas
Sala Gran
2928
Text i direccióMarc Rosich
MúsicaGuille Milkyway
Adjunt a la direccióJordi Andújar
EscenografiaSebastià Brosa
VestuariMercè Paloma
Il·luminacióLuis Martí
Animacions i videoartMarta Puig (Lyona)
CoreografiaJoan Maria Segurai Bernadas
AmbJordi BrunetOriol GuinartMíriam PuntíBeth RodergasGretel Stuyck
ProduccióTeatre Nacional de Catalunya, La Troca i CAER –Centre d’Arts Escèniques Reus
Estrena a Reus
Espectacle recomanat a partir de 8 anys
Com cada matí, la família de l’Albert du aterme els seus rituals quotidians al ritmeque marquen els anuncis de la televisió: fanla taula gimnàstica, es raspallen les dents...Les seves vides, des de primera hora, estanpautades per la música que surt de les pantalles, com si estiguessin hipnotitzats.Aquell matí, però, un inesperat accidentdomèstic fa que tots acabin llantiats. Qui els donarà la solució contra les taques? Unaveu salvadora els parla des del televisor: és la dona de l’anunci del detergent, que vedel futur per ajudar-los! El problema arribaquan, de manera inesperada, la intrusaes queda atrapada en el present. Entre totshauran de trobar la solució per retornar-la al temps al qual pertany.
Partint d’una mirada plena d’ironia sobreuna de les imatges icòniques dels nostrestemps (l’alienació davant del televisor), La dona vinguda del futur és un musical quebarreja els talents del dramaturg MarcRosich (Mort de dama, Pedra de tartera, Mequi-nensa) i del músic Guille Milkyway, ànimade La Casa Azul, un dels grups capdavantersde l’escena del pop alternatiu. Marta Puig(Lyona), autora de videoclips per a grupscom Love of Lesbian o Amaral, s’encarregade la imatge de l’espectacle. I a escena, un repartiment encapçalat per la cantant i actriu Beth Rodergas.
Del 8 de març al 7 d’abril de 2013
Teatre musical11,20g22,41 €
La dona vingudadel futurMarc Rosich i Guille Milkyway
Sala Gran
3130
DireccióJosep Maria Mestres
EscenografiaPep Duran
VestuariNina Pawlowsky
Il·luminacióIgnasi Camprodon
SoJordi Bonet
Ajudanta de direccióLidia Linuesa
AmbRoger CasamajorTilda EsplugaMarc FontsCamilo GarcíaMaife GilJordi GirabalÒscar KapoyaLidia Linuesa
Jordi MartínezNeus PàmiesVíctor PiQuimet PlaAtilà PuigPep SaisLluís Soler
ProduccióTeatre Nacional de Catalunya
Espectacle recomanat a partir de 12 anys
Col·loqui26 d’abril
La tornada d’un indià procedent d’Amèricaal seu poble natal canviarà per sempre mésles vides dels vilatans. Amb ell, arriba enJaumet, un nen negre, que és adoptat per lapoblació, en part com a mostra de la sevasuposada tolerància, en part com a atraccióde fira. Mentre en Jaumet és un nen inofen-siu, el poble s’omple la boca de paraulescom fraternitat, progrés i llibertat, peròquan en Jaumet es fa gran i li sorgeixeninquietuds i sentiments propis de l’edat, el que abans era un divertiment comença a ser vist com una amenaça.
Llibertat, tot i no ser el text més conegut deSantiago Rusiñol, és una de les seves obresmés ben valorades. Té el mèrit immens d’avançar-se al seu temps i de proposar,amb un esperit liberal, un debat que prevalavui dia: el racisme i la profunda hipocresiaque, a l’hora de la veritat, encara s’amagasota els fonaments de la nostra mentalitat.
De l’11 d’abril al 2 de juny de 2013
Teatre 15,69g31,37 €
LlibertatSantiago Rusiñol
Sala Petita
3332
Dramatúrgia de Josep Maria Mestres
DireccióPere Riera
EscenografiaSebastià Brosa
VestuariGeorgina Viñolo
Il·luminacióDavid Bofarull
Música originalÒscar Roig
SoDamien Bazin
Ajudanta de direccióOta Vallès
AmbJordi BanacolochaJordi BoixaderasJoan CarrerasCarlos CuevasMíriam IsclaPepa LópezAnna MolinerEmma Vilarasau
ProduccióTeatre Nacional de Catalunya
Espectacle recomanat a partir de 14 anys
Col·loqui17 de maig
Aidiodescripció18 de maig
La Núria i l’Elena són dues dones ambcomptes pendents; dues amigues separadesper l’amor d’un home i el destí d’unapàtria. Dues dones atretes sense remei perl’encís d’una ciutat prodigiosa; una ciutatrosa de foc, blava i vermella. El seu retroba-ment, la darrera batalla entre totes dues, tindrà lloc en una Barcelona que respira,malgrat tot, les cendres d’una època dau-rada. Totes dues hauran de posar en solfaallò que les apropa i allò que les separa, amb el ressò d’una guerra estúpida i sagnant com a teló de fons.
La carrera de Pere Riera (Canet de Mar,1974) com a dramaturg es va enlairar de manera sonada a la Sala Tallers la temporada 2009/2010, amb Lluny de Nuuk. L’èxit esclatant d’aquell T6 va situar-lo, de manera gairebé immediata, en boca decrítica i de públic, com una de les veus mésprometedores del teatre català. La tempo-rada 2010/2011 va repetir èxit a La Villarroelamb Desclassificats, i ara, després de signar la dramatúrgia de Rei i senyor (Sala Petita,2012), entra amb tot mereixement a la Sala Gran del TNC amb Barcelona, la sevadarrera obra.
De l’1 de maig al 23 de juny de 2013
Teatre 19,05g38,09 €
BarcelonaPere Riera
Sala Gran
3534
Creació i direccióSol Picó
Dramatúrgia i direcció escènicaTxiki Berraondo
Assistent de coreografiaXaro Campo
EscenografiaJoan ManriqueAl Víctor
VestuariValeria CivilSol Picó
Il·luminacióSylvia Kuchinow
AmbCarles FernàndezFuentes
Sol PicóValentí Rocamora i Torà
ProduccióTeatre Nacional de Catalunya,Companyia dedansa Sol Picó iTemporada Alta
Companyia subvencionada perl’INAEM – Gobiernode España, Ministe-rio de Educación,Cultura y Deporte,
la Generalitat deCatalunya – Departa-ment de Cultura, l’Ajuntament de Barcelona – ICUB i l’Institut RamonLlull
Espectacle recomanat a partir de 12 anys
Estrena a TemporadaAlta 2012
Un èxode, una marató d’avui dia... correm, fugim sense saber cap on anem. El món es va ensorrant a cada pas que fem,tot va caient, focus, bambolines. Al fons,una tanca publicitària mig destruïda ensllença un missatge... HELP! Un huracà devastador que no ens deixaavançar, però no podran amb nosaltres.Muntanyes de residus... hem de ballar així?Ballem, doncs, sobre un camp de llaunes debirra i de cola, sobre un mar de deixalles. Un camp de gira-sols gegants, entre elsquals ens perdem. Ballem-hi, doncs, ambels ulls tancats.
Un esdevenir de records, una necessitat decanviar-lo, una sensació d’ofec, d’asfíxia,por, por, por...«Celebrem la pèrdua com una oportunitat.» Vi barat, amb l’últim glop aconsegueixo fer-me més petita, em fico dins l’ampolla ila llenço al mar... HELP!
Del 4 al 14 de juliol de 2013 Dansa 15,69g31,37 €
Memòries d’una puçaSol Picó
Sala Petita
3736
Posada en escena i coreografiesPhilippe Decouflé
VestuariPhilippe Guillotel
Coordinació de lescoreografies, esceno-grafia i vestuariEric Martin
Il·luminació i regidoria generalBegoña García-Navas
Música originalKarl BiscuitHugues de CoursonClaire DiterziSébastien Libolt & la TrabantParazite SystèmeSonore (Marc Caro,Joelle Colombeau,Spot Phélizon)Joseph Racaille
VídeoDominiqueWilloughby
AmbJulien FerrantiRémy-CharlesMarchant
Ioannis MichosMatthieu PenchinatLisa RobertMarie RualViolette Wanty
ProduccióCompagnie DCA –Philippe Decouflé
Coproducció delThéâtre Nationalde Bretagne, Parcde la Villette, MC2
Grenoble, Torino-Danza, La Cour-sive, La Rochelle,Théâtre de Nîmes, Théâtre de Caen, CNCDCChâteuvallon
La Compagnie DCAestà subvencionada,com a companyiaindependent, perDRAC d’Île-de-France – Ministeri deCultura i de la Comu-nicació, el ConsellGeneral del Seine-Saint-Denis,
l’Ajuntament deSaint-Denis, icompta amb elsuport de la RégionÎle-de-France. Phi-lippe Decouflé ésartista associat delThéâtre National de Bretagne
Espectacle presen-tat conjuntamentamb el Grec 2013Festival de Barcelona
Companyia convidada
Ja fa gairebé trenta anys que la portentosaimaginació de Philippe Decouflé sedueix elpúblic de tot el món. Per celebrar-ho, aquestcoreògraf, ballarí, artista de mim i directorha confegit Panorama, un recull dels millorsmoments de l’extens repertori de la sevacompanyia, des del seu primer espectacle(Vague Café, 1983) fins a algunes de les creacions més recents.
No és, però, una retrospectiva convencio-nal, sinó una nova producció en la qualDecouflé i la seva companyia reescriuen els millors moments de la seva trajectòria.Coreografies d’una bellesa i una plasticitatextraordinàries barrejades amb les gransdosis d’humor habituals en els espectaclesde la companyia DCA. A Panorama, setballarins interpreten fragments de vuitespectacles anteriors, entre els quals Shazam! (1998) i Sombreros (2006), dues peces que hem tingut el plaer de veure a la Sala Gran del TNC.
De l’11 al 14 de juliol de 2013 Dansa 19,05g38,09 €
PanoramaPhilippe DecoufléCompagnie DCA
Sala Gran
3938
ÚN
IQ
UES FUNCIONS
ÚN
IQUESFUNCION
S
4140
DireccióJordi Faura
Adjunt a la direcció i escenografiaAbel Coll
VestuariNídia Tusal
Il·luminacióRoc Lain
VídeoPaula BoschAmb la col·laboració d’Eugenio Szwarcer
SoJordi Bonet
CaracteritzacióToni Santos
Assessorament d’inuitFrancesc Bailon
AmbÒscar CastellvíOriol GenísAnna MolinerÀngels PochDavid Vert
(Repartiment en curs)
ProduccióTeatre Nacional de Catalunya
El Projecte T6compta amb la col·laboració de la SGAE
La Sala Tallerscompta amb elsuport d’El Perió-dico de Catalunya
Espectacle recomanat a partir de 14 anys
Trobada amb l’autor 15 de febrer
Som en algun moment del segle XXI. Les fonts del petroli s’han esgotat, i mentreles noves energies encara no són a l’abast dela major part de la població, les reserves de cru que queden són en mans d’unaínfima minoria, una classe poderosíssimaque ha fugit de les ciutats i de les zones méspoblades cap als indrets més inhòspits delplaneta com Groenlàndia, el límit més llu-nyà possible de tota civilització, convertidaara en una illa-refugi on encara no han arribat els darrers efectes de l’era del petroli que s’acaba: l’anomenada «Illa de plàstic» que s’estén d’oceà en oceà.La vídua d’un petrolier amb una estranyamalaltia, un raper blanc amb crisi creativa,un caçador de foques i caribús, un ultramanque cerca els límits del seu cos, un viatgersense més límits per traspassar... són algunsdels membres de la darrera expedició cap al’illa dels inuit, una cultura mil·lenària araen perill d’extinció.
Després d’estudiar Filosofia a la Universitatde Barcelona, Jordi Faura es va formar coma dramaturg i director a Barcelona, París i San Miniato (Itàlia). És autor de més dequinze textos teatrals, entre els quals Hikikomori (La Villarroel, 2009), Natura morta(Sala Beckett, 2008) i La fàbrica de la felicitat(Teatre Tantarantana, 2009). També ha sig-nat el llibret de l’òpera Alba Eterna (TeatreFortuny, 2009) i les dramatúrgies de pecescom L’illa dels Monzons (La Villarroel, 2010),La sorra i l’Acadèmia (Espai Brossa, 2008) oAmputation (Teatre Romea, 2007), entre d’altres. Ha rebut diversos premis, com ara el Premi de Teatre Ciutat d’Alzira perNatura morta, el Premi Ramon Vinyes perHikikomori, o el Premi de teatre Bartrina per La sala d’espera.
Del 13 de febrer al 3 de març de 2013
Teatre 11,20g22,41 €
GroenlàndiaJordi Faura
Sala Tallers
4342
DireccióHelena Tornero
EscenografiaEnric Planas
VestuariGimena G. Busch
Il·luminacióElisenda Rodríguez
So i músicaJoan Solé
Ajudant de direccióLlàtzer Garcia
AmbÒscar CastellvíOlga CercósOriol GenísÀngels PochDavid Vert
(Repartiment en curs)
ProduccióTeatre Nacional de Catalunya
El Projecte T6compta amb la col·laboració de la SGAE
La Sala Tallerscompta amb elsuport d’El Perió-dico de Catalunya
Espectacle recomanat a partir de 14 anys
Trobada amb l’autora12 d’abril
«Parla. Arrisca’t. Atreveix-t’hi. Fes-ho. Nopassarà res, no et passarà res, ni a tu, ni alsteus. Al contrari, ben al contrari, et trobaràsmillor, et trobaràs més bé. Sí. No ho dubtis.Vinga, ara, fes-ho. Ara. Sí.
(Pausa llarga.)
»Ho veus? No ha passat res, res s’ha trencat,no ha caigut res, no ha trontollat res. Not’has mort, ningú s’ha mort, no t’has mort i pots parlar, ara saps que pots parlar, ara sí, ara no hi ha cap perill. Ells mentien. Era mentida, era tot mentida, una granmentida, però estava tan ben dita, tan ben lligada, tan clavada a la teva pell, que semblava del tot certa. Però no ho era, noera la veritat. Ara saps que la veritat és a unaltre lloc, aquí dins. Ara saps que la veritat existeix, que només s’inventa la mentida.»
Diplomada en Turisme per l’UdG, HelenaTornero (Figueres, 1973) va viure i treballara Alemanya, Bèlgica, Anglaterra, Rússia i abord d’un vaixell de creuers, abans de dei-xar el món del turisme i dedicar-se al teatre.Llicenciada en Direcció i dramatúrgia perl’Institut del Teatre de la Diputació de Bar -celona, és autora de les peces El Vals de la Garrafa (Premi Joan Santamaría 2002); Les Madames (Artenbrut, 2003), Babybird(Finalista Premis Romea 2006), Submergir-seen l’aigua (Premi SGAE de Teatre Juvenil2007), Suplicants (Festival Temporada Altade Girona, 2008), De música i d’homes (TeatreTantarantana, 2009), Apatxes (Premi de Teatre 14 d’abril 2009), De-sideris. Looking forhappiness (Teatre de Ponent, 2010), You’repretty and I’m drunk, a partir de Les tres germa-nes d’Anton Txèkhov, (Teatre Lliure, 2011).
Del 3 al 21 d’abril de 2013 Teatre 11,20g22,41 €
No parlis amb estranysHelena Tornero
Sala Tallers
44 45
DireccióNao Albet Marcel Borràs
EscenografiaJose Novoa
VestuariPaula Ventura
Il·luminacióAlbert Faura
AmbNao AlbetMarcel BorràsÒscar CastellvíOriol GenísPol LópezÀngels PochDavid Vert
(Resta de l’equipartístic i repartimenten curs)
ProduccióTeatre Nacional de Catalunya
El Projecte T6compta amb la col·laboració de la SGAE
La Sala Tallerscompta amb elsuport d’El Perió-dico de Catalunya
Espectacle en català
Espectacle recomanat a partir de 14 anys
Trobada amb els autors7 de juny
Agbanäspach és l’indret on dos joves pas senalgunes hores de la seva vida. Un llocestrany on perden el temps i on, de tant entant, aprenen coses importants. On podendir el que pensen sense por a prendre mal isentir amb llibertat el que el cor els dicta.
«Apunta. Apunta millor. Allà, allà. El veus?Veus com corre? Mira el fill de puta comcorre. Dispara. Dispara... Bona.»
Agbanäspach és on fa uns anys, els dos jovesvan matar un gat.
Aquesta història no parla d’un nen grasso-net en bicicleta que ve de menjar polles.Aquesta història va d’un atraco, torna a serun joc en essència, un that’s all motherfuckers.
Com a duet artístic, Nao Albet i Marcel Bor-ràs van començar a treballar en l’espectacleStraithen con Freithen, dins el cicle RadicalsLliure del Teatre Lliure (2007). També hancreat conjuntament els espectacles Guns,Childs and Videogames (Radicals Lliure, 2009),Democràcia (dins Dictadura. Transició. Democrà-cia, Teatre Lliure, 2010; Premi Butaca alMillor text teatral de l’any), HAMLE.T.3(Radicals Lliure, 2011) i La monja enterrada envida (La Seca, 2012). A més, tant Nao Albetcom Marcel Borràs s’han consolidat comdos dels actors joves més prolífics i amb méstalent del país.
Del 29 de maig al 16 de juny de 2013
Teatre 11,20g22,41 €
Atraco,paliza y muerte en AgbanäspachNao Albet i Marcel Borràs
Sala Tallers
46 47
Informació Activitats
Gireswww.tnc.cat/gires
Col·loquisPer incentivar el debat entre el públic i lescompanyies, el TNC organitza col·loquis,que tenen lloc en acabar la funció i sónd’entrada lliure. Els col·loquis es podenseguir a través del Twitter @teatrenacional.www.tnc.cat/colloquis
Trobades amb l’autorDins la programació del Projecte T6, es volpotenciar la relació dels autors i creadorsamb els espectadors. Les trobades amb elsautors tenen lloc en acabar la representa-ció, són d’entrada lliure, i també es podenseguir a través de Twitter @teatrenacional.www.tnc.cat/trobades-autor
AudiodescripcionsSessions adaptades per a persones cegues.Amb la col·laboració de l’ONCE.www.tnc.cat/audiodescripcions
Tota la informaciósobre el TNC a:
www.tnc.cat
El TNC a Internet
www.tnc.cat
Segueix-nos a
www.tnc.cat/facebook
www.tnc.cat/twitter@teatrenacional
www.tnc.cat/youtube
Publicacions digitals
Butlletí del TNCwww.tnc.cat/butlleti
+infowww.tnc.cat/informacio
49
51
Serveis
PublicacionsEn col·laboració amb Edicions Proa• La Bête, de David Hirson• Quan despertem d’entre els morts,
de Henrik Ibsen
En col·laboració amb Arola Editors• Els nostres tigres beuen llet,
d’Albert Espinosa• Barcelona, de Pere Riera
Col·lecció Projecte T6• Groenlàndia, de Jordi Faura• No parlis amb estranys, d’Helena Tornero• Atraco, paliza y muerte en Agbanäspach,
de Nao Albet i Marcel Borràs
Restaurant del TNCDe dimecres a dissabte.
RestaurantDes de les 21 h fins a una hora després de finalitzar les funcions.
Cafeteria del vestíbul principalDes d’una hora abans de l’inici de la funció fins a l’últim entreacte.
Bar del vestíbul de la Sala TallersDes d’una hora abans de les representa-cions fins a l’inici de la funció.
La Terrassa del TeatreDurant els mesos d’estiu.
Informació i [email protected]/restaurant)933 065 729
Visites guiadesLa visita guiada consta de recorregutscomentats que inclouen els vestíbuls, les tres sales i la zona d’artistes. Requereix reserva prèvia.
[email protected]/visites-guiades)933 065 740
VideotecaCompta amb el fons audiovisual del Centre Dramàtic de la Generalitat, de la Companyia Flotats i del TNC. Requereix reserva prèvia.
[email protected])933 065 747
Catàleg en línia a:www.tnc.cat/videoteca
Regala teatre
Tiquet RegalAmb el Tiquet Regal es poden regalarentrades per a qualsevol dels espectaclesde la temporada 2012/2013. Qui rebiaquest regal podrà disposar lliurement del dia i l’espectacle que més l’interessi.
També existeix la possibilitat d’adquirir la fórmula teatre+sopar, que combinal’assistència a un espectacle amb un soparposterior al Restaurant del TNC.
www.tnc.cat/tiquet-regal
Grups
Tarifa especial de grups per compres de deu entrades o més. Reserves a través d’Inernet.
www.tnc.cat/[email protected])933 065 707
50
Servei educatiu
El TNC posa a disposició de tots els centresd’ensenyament un Servei educatiu perdonar suport a qualsevol iniciativa relacionada amb el món del teatre.
[email protected]/serveieducatiu)933 065 740
Amb la col·laboració de
Serveis a empreses
El TNC ofereix diferents productes i serveis al món empresarial:
Patrocinis i mecenatge
Lloguer d’espais
Dinars i sopars d’empresa
Tiquet Regal empresa
Abonament Regal empresa
Funcions en exclusiva
Grups
Visites guiades
Més informació
Patrocinis i mecenatgeMontserrat Antolí i [email protected]/patrocinis)675 785 325
Lloguer d’espais i altres serveis a empresesMireia Massagué[email protected]/empresa)933 065 755
Projecte social
Apropa CulturaEl Teatre Nacional de Catalunya forma partde la xarxa de teatres i auditoris de Catalu-nya adherits al programa socio educatiuApropa Cultura, a través del qual, els cen-tres socials que treballen amb persones en risc d’exclusió social podenassistir a la programació habitual delsespectacles del TNC al preu social de 3 € igaudir d’una experiència normalitzadora id’inclusió social. La temporada 2011/2012,un total d’11.140 usuaris del sector socialvan participar al programa gràcies a la participació de 17 equipaments culturals.
Els equipaments que actualment formenpart d’aquest programa són: Teatre Nacio-nal de Catalunya, L’Auditori, Teatre Lliure,Mercat de Les Flors, Palau de la Música,Atrium de Viladecans, Auditori de Girona,Teatre Municipal de Girona, Centre Cultu-ral la Mercè, Sala la Planeta, Teatre de Salt,Temporada Alta, L’Atlàntida de Vic, elTeatre-Auditori Sant Cugat, el Teatre CalBolet-Auditori Municipal de Vilafranca del Penedès i el Centre Cultural Unnim.
El programa Apropa Cultura compta ambel suport institucional de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i la Diputació de Barcelona.
[email protected])933 065 740
Nova imatge!
Zona 1 38,09 € 31,37 € 22,41 €
Zona 2 32,49 € 26,89 € 19,05 €
A B C D
5352
Preus Abonaments
A la cartaInclou tots els espectacles de la temporada2012/2013 (excepte Donka, ras! i Panorama).Es poden escollir un mínim de 4 especta-cles i un màxim de 14, amb un descomptesuperior com més obres es triïn.
Tarifa individual: una entrada com amàxim per espectacle.Tarifa duo: dues entrades com a màximper espectacle, amb l’avantatge que els seients seran correlatius.
(1) Tarifa especial espectacles A, B i C: majors de 65 anys, joves de 26 a 30 anys, famílies nombroses, famílies monoparentals, persones amb discapacitat legalment reconeguda, persones en situació d’atur, grups de més de 10 persones i abonats del TNC de la temporada 2012/2013.(2) Adults, 13,44 €. Nens i nenes entre 3 i 12 anys, 8,96 €.Els descomptes no són acumulables.
Dies de l’espectador
Servei educatiu
dimecres i dissabtes tarda(excepte estrenes i dies festius)
Tarifa fins a 25 anys
Preus de les localitats
32,49 € 26,89 € 19,05 €
19,05 € 15,69 € 11,20 €
13,44 €/8,96€ (2)
31,37 € 24,65 € 17,93 €
19,05 € 15,69 € 11,20 €
15,69 € 15,69 € 13,44 € 8,96€
Tarifa especial (1)
Tarifa fins a 25 anys
Totes les zones
Totes les zones
La Bête Macbeth Viatge a la lluna Ball de titelles Els nostres tigresbeuen lletGroenlàndiaQuan despertemd’entre els morts
Una història catalanaLa dona vinguda del futurNo parlis amb estranys LlibertatBarcelonaAtraco, paliza y muerteen AgbanäspachMemòries d’una puça
4 99,60 € 199,20 € 24,90 €
6 120 € 240 € 20 €
8 155 € 310 € 19,38 €
10 185 € 370 € 18,50 €
12 210 € 420 € 17,50 €
14 240 € 480 € 17,14 €
A la carta – De 4 a 14 espectacles Preuunitari
Tarifaind.
Espec -tacles
Tarifaduo
Avantatges
• Bescanvi i impressió d’entradestambé des de casa
• En abonar-se no caldrà especificarel nom dels espectacles triats, ni tampoc el dia en què s’hi preveu assistir
• Tarifa especial per a la comprad’entrades addicionals per alsespectacles del TNC (màxim duesentrades per espectacle i abonat.Vegeu p.52)
• Assistència a assaigs
• Activitats exclusives
• Descomptes en altres espais culturals
• Descomptes al Restaurant del TNC
Nou!
Nou!
Es mantenen els preus
dels abonaments!
Tarifa A Tarifa B Tarifa C Tarifa DLa Bête Donka Els nostres tigresbeuen llet Una història catalana BarcelonaPanorama
MacbethBall de titellesQuan despertemd’entre els mortsLlibertatMemòries d’una puça
Viatge a la llunaGroenlàndia La dona vingudadel futurNo parlis amb estranysAtraco, paliza y muerte en Agbanäspach
ras!
55
Abonaments del TNC
A la carta • www.tnc.cat/compra-abonaments • Tiquet Rambles (Palau de la Virreina)• Taquilles del TNC•)933 065 720 (Comissió: 1,5 €)
Fins a l’1 de febrer.El bescanvi d’entrades durant la tempo-rada també serà per aquests canals.
Fins al 30 de setembre es podran sol·licitarfins a quatre entrades a les taquilles delTNC. Si es volen bescanviar més entradesdurant aquest període, caldrà fer-ho a través d’Internet.
Abonaments amb altres espais
www.tnc.cat/abonaments
Plaça de les ArtsInclou tres concerts de L’Auditori i tres obres de teatre del TNC.)933 065 720Taquilles del TNC
VoyageEls abonats del TNC poden gaudir de descomptes en l’adquisició d’entrades per als teatres de Tolosa, Montpeller, Perpinyà i Salt/Girona gràcies a l’Abonament Voyage.
Els teatres associats a aquest abonament són:
Atenció a l’abonat
Gestió d’entradesTaquilles del TNC)933 065 720De dimecres a divendres de 12 a 14 h(només atenció telefònica) i de 15 a 19 hDissabtes de 15 a 20.30 hDiumenges i festius de 15 a 17 h
Informació i [email protected]/abonat)933 065 749
Informació pràctica
Com arribar al TNCwww.tnc.cat/com-arribar-al-tnc
Horaris de les representacionsL’horari habitual de les representacions al TNC és:De dimecres a divendres, a les 20 hDissabtes, a les 17 i a les 21.30 hDiumenges, a les 18 hTeatre per a tota la família, diumenges a les 12 h
Consulteu el calendari detallat i les excepcions: www.tnc.cat/calendari
Accés a la Sala TallersL’accés a la Sala Tallers i a les taquilles d’aquesta sala es fa pel carrer de Padilla,cantonada amb el carrer de Ribes.
Accessibilitat• A totes les sales del TNC hi ha espais
reservats per a persones que utilitzencadira de rodes. Per tal de garantir unaatenció adequada a les seves necessitats,és recomanable trucar al )933 065 720.
• Els vehicles que transporten minusvàlidstenen reservades places d’aparcament al carrer de Padilla.
• Web accessible a persones amb discapacitat.
• Funcions amb audiodescripcions per a persones cegues.
54
Com comprar entrades i abonaments
Entrades, abonaments, Tiquet Regal i altres productes
Amb el nou sistema de venda d’entrades iabonaments per Internet, gestionat pel Teatre Nacional de Catalunya, ara potscomprar i imprimir les entrades des decasa, mitjançant una forma de pagamenttotalment segura i sense comissions.www.tnc.cat/entrades
També es poden adquirir entrades, abonaments i altres productes a:
Taquilles del TNCPlaça de les Arts, 1 (Barcelona)De dimecres a divendres de 15 a 20 hDissabtes de 15 a 21.30 hDiumenges de 15 a 18 h
Horaris especials per a les funcions de matí.L’hora abans de l’inici de les representa-cions, venda i recollida d’entrades exclusi-vament per a la funció d’aquell dia.
Venda telefònica)933 065 720De dimecres a divendres de 12 a 14 h i de 15 a 19 hDissabtes de 15 a 20.30 hDiumenges de 15 a 17 hComissió per venda telefònica: 1,5 € per entrada
Tiquet RamblesPalau de la VirreinaLa Rambla, 99 (Barcelona)De dilluns a diumenge de 10 a 20.30 h(excepte els dies 25 i 26 de desembre, l’1 de gener i l’1 de maig)
Venda subjecta a disponibilitat.No s’admetran canvis, anul·lacions ni devolucions.
JovesTens 25 anys o menys? Els joves de fins a 25 anys tenen fins a un 50% de descompte respecte del preu de l’entrada (vegeu l’apartat de preus).
Grups i Servei educatiuA partir d’aquesta temporada, les reservesper a col·lectius es faran exclusivament através del web del TNC.
Nous avantatges• Gestiona directament les teves reserves• Es poden imprimir les entrades
des de casa• Possibilitat de fer seguiment
de les comandes• Visualització de les localitats assignades• Funcionament les 24 hores del dia,
365 dies l’any
www.tnc.cat/entrades
Empreses i Apropa CulturaDe dilluns a dijous de 9 a 14 h i de 15 a 17 hDivendres fins a les 14 h
Empreses)933 065 [email protected]
Apropa Cultura)933 065 [email protected]
Teatre Nacionalde Catalunya
Novetat!Compra i imprimeix-te
les entrades des de casa!
Sense comissions
Nou!
Dll 1Dm 2Dc 3Dj 4 La Bête Dv 5 La Bête Ds 6 La Bête Dg 7 La Bête Dll 8Dm 9Dc 10 La Bête Dj 11 La Bête Macbeth Dv 12 La Bête Macbeth Ds 13 La Bête Macbeth Dg 14 La Bête Macbeth Dll 15Dm 16Dc 17 La Bête Macbeth Donka Dj 18 La Bête Macbeth Donka Dv 19 La Bête Macbeth Donka Ds 20 La Bête Macbeth Donka Dg 21 La Bête Macbeth Donka Dll 22Dm 23Dc 24 La Bête Macbeth Dj 25 La Bête Macbeth Dv 26 La Bête Macbeth Ds 27 La Bête Macbeth Dg 28 La Bête Macbeth Dll 29Dm 30Dc 31 La Bête Macbeth
Dv 1 Una història... Quan... Groenlàndia Ds 2 Una història... Quan... GroenlàndiaDg 3 Una història... Quan... Groenlàndia Dll 4Dm 5Dc 6 Una història... Quan... Dj 7 Una història... Quan... Dv 8 La dona... Quan...
Una història... Ds 9 La dona... Quan...
Una història...Dg 10 La dona... Quan...
Una història... Dll 11Dm 12Dc 13 La dona... Quan...
Una història... Dj 14 La dona... Quan...
Una història... Dv 15 La dona... Quan...
Una història... Ds 16 La dona... Quan...
Una història...Dg 17 La dona... Quan...
Una història... Dll 18Dm 19Dc 20 La dona...
Una història... Dj 21 La dona...
Una història... Dv 22 La dona...
Una història... Ds 23 La dona...
Una història...Dg 24 La dona...
Una història... Dll 25Dm 26Dc 27 Una història... Dj 28 Una història... Dv 29 Una història... Ds 30 La dona...
Una història...Dg 31 La dona...
Una història...
Dm 1Dc 2 Els nostres... Ball de... Viatge a... Dj 3 Els nostres... Ball de... Viatge a... Dv 4 Els nostres... Ball de... Viatge a... Ds 5 Els nostres... Ball de...Dg 6 Els nostres... Ball de... Viatge a...Dll 7Dm 8Dc 9 Els nostres... Ball de... Dj 10 Els nostres... Ball de... Dv 11 Els nostres... Ball de... Ds 12 Els nostres... Ball de... Dg 13 Els nostres... Ball de...Dll 14Dm 15Dc 16 Els nostres... Ball de... Dj 17 Els nostres... Ball de... Dv 18 Els nostres... Ball de... Ds 19 Els nostres... Ball de... Dg 20 Els nostres... Ball de...Dll 21Dm 22Dc 23 Els nostres...Dj 24 Els nostres...Dv 25 Els nostres... Ds 26 Els nostres...Dg 27 Els nostres...Dll 28Dm 29Dc 30 Els nostres...Dj 31 Els nostres...
5756
Calendari
Octubre 2012
Dj 1 La Bête Macbeth Dv 2 La Bête Macbeth Ds 3 La Bête Macbeth Dg 4 La Bête MacbethDll 5Dm 6Dc 7 La Bête Macbeth ras! Dj 8 La Bête Macbeth ras! Dv 9 La Bête Macbeth ras! Ds 10 La Bête Macbeth ras!Dg 11 La Bête Macbeth ras!Dll 12Dm 13Dc 14 La Bête Macbeth ras! Dj 15 La Bête Macbeth ras! Dv 16 La Bête Macbeth ras! Ds 17 La Bête Macbeth ras!Dg 18 La Bête Macbeth ras!Dll 19Dm 20Dc 21 La Bête ras! Dj 22 La Bête ras! Dv 23 La Bête ras! Ds 24 La Bête ras!Dg 25 La Bête ras!Dll 26Dm 27Dc 28Dj 29Dv 30
Novembre 2012 Gener 2013 Març 2013
Dv 1 Els nostres... Ds 2 Els nostres...Dg 3 Els nostres...Dll 4Dm 5Dc 6Dj 7 Quan... Dv 8 Quan... Ds 9 Quan...Dg 10 Quan... Dll 11Dm 12Dc 13 Quan... Groenlàndia Dj 14 Quan... Groenlàndia Dv 15 Quan... Groenlàndia Ds 16 Quan... GroenlàndiaDg 17 Quan... Groenlàndia Dll 18Dm 19Dc 20 Quan... Groenlàndia Dj 21 Una història... Quan... Groenlàndia Dv 22 Una història... Quan... Groenlàndia Ds 23 Una història... Quan... GroenlàndiaDg 24 Una història... Quan... Groenlàndia Dll 25Dm 26Dc 27 Una història... Quan... Groenlàndia Dj 28 Una història... Quan... Groenlàndia
Febrer 2013
Ds 1Dg 2Dll 3Dm 4Dc 5Dj 6Dv 7Ds 8Dg 9Dll 10Dm 11Dc 12 Viatge a... Dj 13 Ball de... Viatge a... Dv 14 Ball de... Viatge a... Ds 15 Ball de... Viatge a... Dg 16 Ball de... Viatge a...Dll 17Dm 18Dc 19 Ball de... Viatge a... Dj 20 Els nostres... Ball de... Viatge a... Dv 21 Els nostres... Ball de... Viatge a... Ds 22 Els nostres... Ball de... Viatge a...Dg 23 Els nostres... Ball de... Viatge a...Dll 24Dm 25Dc 26 Els nostres... Ball de... Viatge a... Dj 27 Els nostres... Ball de... Viatge a... Dv 28 Els nostres... Ball de... Viatge a... Ds 29 Els nostres... Ball de... Viatge a...Dg 30 Els nostres... Ball de... Viatge a...Dll 31
Desembre 2012
Sala Gran Sala Petita Sala Tallers Sala Gran Sala Petita Sala Tallers Sala Gran Sala Petita Sala Tallers
Sala Gran Sala Petita Sala TallersSala Gran Sala Petita Sala Tallers Sala Gran Sala Petita Sala Tallers
Espectacle a les 10.30 h
Espectacle a les 11 h
Espectacle a les 12 h
Espectacle a les 17 h
Espectacle a les 18 h
Espectacle a les 20 h
Espectacle a les 21.30 h
Trobada amb l’autor
Col·loqui
Audio des cripció
Dc 1 Barcelona Llibertat Dj 2 Barcelona Llibertat Dv 3 Barcelona Llibertat Ds 4 Barcelona Llibertat Dg 5 Barcelona Llibertat Dll 6Dm 7Dc 8 Barcelona Llibertat Dj 9 Barcelona Llibertat Dv 10 Barcelona Llibertat Ds 11 Barcelona Llibertat Dg 12 Barcelona Llibertat Dll 13Dm 14Dc 15 Barcelona Llibertat Dj 16 Barcelona Llibertat Dv 17 Barcelona Llibertat Ds 18 Barcelona Llibertat Dg 19 Barcelona Llibertat Dll 20Dm 21Dc 22 Barcelona Llibertat Dj 23 Barcelona Llibertat Dv 24 Barcelona Llibertat Ds 25 Barcelona Llibertat Dg 26 Barcelona Llibertat Dll 27Dm 28Dc 29 Barcelona Llibertat Atraco,... Dj 30 Barcelona Llibertat Atraco,... Dv 31 Barcelona Llibertat Atraco,...
Maig 2013
Dll 1Dm 2Dc 3 La dona... No parlis...
Una història... Dj 4 La dona... No parlis...
Una història... Dv 5 La dona... No parlis...
Una història... Ds 6 La dona... No parlis...
Una història...Dg 7 La dona... No parlis...
Una història... Dll 8Dm 9Dc 10 No parlis... Dj 11 Llibertat No parlis... Dv 12 Llibertat No parlis... Ds 13 Llibertat No parlis... Dg 14 Llibertat No parlis...Dll 15Dm 16Dc 17 Llibertat No parlis... Dj 18 Llibertat No parlis... Dv 19 Llibertat No parlis... Ds 20 Llibertat No parlis... Dg 21 Llibertat No parlis...Dll 22Dm 23Dc 24 Llibertat Dj 25 Llibertat Dv 26 Llibertat Ds 27 Llibertat Dg 28 Llibertat Dll 29Dm 30
Abril 2013Sala Gran Sala Petita Sala Tallers
Sala Gran Sala Petita Sala Tallers
Ds 1 Barcelona Llibertat Atraco,... Dg 2 Barcelona Llibertat Atraco,... Dll 3Dm 4Dc 5 Barcelona Atraco,... Dj 6 Barcelona Atraco,... Dv 7 Barcelona Atraco,... Ds 8 Barcelona Atraco,... Dg 9 Barcelona Atraco,... Dll 10Dm 11Dc 12 Barcelona Atraco,... Dj 13 Barcelona Atraco,... Dv 14 Barcelona Atraco,... Ds 15 Barcelona Atraco,... Dg 16 Barcelona Atraco,... Dll 17Dm 18Dc 19 Barcelona Dj 20 Barcelona Dv 21 Barcelona Ds 22 Barcelona Dg 23 Barcelona Dll 24Dm 25Dc 26Dj 27Dv 28Ds 29Dg 30
Juny 2013Sala Gran Sala Petita Sala Tallers
Dll 1Dm 2Dc 3Dj 4 Memòries… Dv 5 Memòries… Ds 6 Memòries… Dg 7 Memòries… Dll 8Dm 9Dc 10 Memòries… Dj 11 Panorama Memòries… Dv 12 Panorama Memòries… Ds 13 Panorama Memòries… Dg 14 Panorama Memòries… Dll 15Dm 16Dc 17Dj 18Dv 19Ds 20Dg 21Dll 22Dm 23Dc 24Dj 25Dv 26Ds 27Dg 28Dll 29Dm 30Dc 31
Juliol 2013Sala Gran Sala Petita Sala Tallers
6160
Els protagonistesde la temporada
Míriam AlamanyLa Bête
Nao AlbetBall de titellesAtraco, paliza y muerteen Agbanäspach
David BagésUna història catalana
Marc BalaguerEls nostres tigresbeuen llet
Jordi BanacolochaBall de titellesBarcelona
Lurdes BarbaUna història catalana
Andreu BenitoEls nostres tigresbeuen llet
Pepo BlascoLa Bête
Jordi BoixaderasLa BêteBarcelona
Marcel BorràsAtraco, paliza y muerte en Agbanäspach
Esther BovéBall de titelles
Anna BriansóLa Bête
Rosa CadafalchBall de titelles
Joan CarrerasMacbethBarcelona
Òscar CastellvíGroenlàndiaNo parlis amb estranysAtraco, paliza y muerteen Agbanäspach
Pep CruzUna història catalana
Roger CasamajorLlibertat
Queralt CasasayasLa Bête
Carlos CuevasEls nostres tigres beuen llet
Barcelona
Borja EspinosaUna història catalana
Tilda EsplugaLlibertat
Daniela FeixasBall de titelles
Abel FolkLa Bête
Marc FontsLlibertat
Oriol GenísGroenlàndiaNo parlis amb estranysAtraco, paliza y muerteen Agbanäspach
Maife GilLlibertat
Jordi GirabalLlibertat
Oriol GuinartMacbethLa dona vinguda del futur
Andrés HerreraEls nostres tigresbeuen llet
Una història catalana
Míriam IsclaMacbethBarcelona
6362
Anna LizaranLa Bête
Francesc LucchettiBall de titelles
Òscar KapoyaLlibertat
Lidia LinuesaLlibertat
Lluís MarcoMacbethQuan despertem d’entre els morts
Carles MartínezLa Bête
Gemma MartínezLa Bête
Jordi MartínezBall de titellesLlibertat
Anna MolinerViatge a la llunaBarcelonaGroenlàndia
Alícia PérezMacbeth
Víctor PiLlibertat
Sol PicóMemòriesd’una puça
Francesca PiñónBall de titelles
Quimet PlaLlibertat
Cristina PlazasQuan despertem d’entre els morts
Àngels PochGroenlàndiaNo parlis amb estranysAtraco, paliza y muerteen Agbanäspach
Òscar RabadanBall de titelles
Clara de RamonEls nostres tigresbeuen llet
Mercè PonsBall de titelles
Míriam PuntíLa dona vinguda del futur
Santi RicartEls nostres tigresbeuen llet
Andreu RiféEls nostres tigresbeuen llet
Marc RodríguezMacbeth
Beth RodergasLa dona vinguda del futur
Pep SaisLlibertat
Daniel SicartEls nostres tigresbeuen llet
Diana TornéBall de titelles
Lluís SolerLlibertat
Manuel VeigaLa Bête
David VertGroenlàndiaNo parlis amb estranysAtraco, paliza y muerteen Agbanäspach
Ernest VillegasQuan despertem d’entre els morts
Emma VilarasauBarcelona
Consell d’Administració
PresidentaSol Daurella
VocalsNeus ArandaGeorgina ArderiuJacint BoixasaRomà CuyàsNúria LlorachJoan Mas-BrillasJordi FontJoan Maria GualMarian MuroMarian PuigXavier SolàEmilio Zegrí
SecretàriaPilar Bayarri i Roda
Equip del TNC
Direcció artística
Director artísticSergi Belbel
Adjunta al director artísticElisabet Piella
Coordinació artísticaIgnasi CamprodonJordi Carrillo
Gestió documentalRaquel Osàcar
SecretariaRomina Paps
Gerència
GerentMònica Campos
SecretariaLourdes Sánchez
Cap de Patrocinis, mecenatge i comercialitzacióMontserrat Antolí
Lloguer d’espaisMireia Massagué
Cap d’Administraciói financesNoèlia Gordillo
Cap de ComptabilitatDavid Muñoz
AdministracióCristina BorjaEva Romeu
Cap dels Serveis jurídicsi contractacióMònica Campos
SecretariaLourdes Sánchez
Cap de Recursos humansOlga Martí
Gestió de personal i secretariaConxita ChamorroMontserrat NollaOlga RojoGlòria Serratosa
Recepcionistes / TelefonistesMercè CaminalsIvonne Velázquez
Comunicació
Cap de ComunicacióConsol Vancells
Cap de PremsaGemma Casas
PremsaJordi Martínez
Dissenyadora gràficaVània Rosell
Coordinador de continguts editorialsIsaïes Fanlo
Relacions públiquesBernat Fornells
Secretaria i publicitatLaura Mas
Relació amb l’espectador Eva NoguerEmma Pascual
Cap de l’Àrea d’atenció al públic i taquillesIsabel Notivoli
Caps de salaJoan GarcimartínJordi Sánchez
TaquillesNúria GonzálezMònica Sánchez
AcomodadorsNatàlia Al-SaghirNane BejigaSara BerruezoRoser BundóSergi CascalesSergi CasellasAnaïs GarciaAna Belén MarínHéctor MartínezGerard MercaderCarla PalomeroNúria ReyesSergi SalaPaula TorresElsa BernatBorja Zamanillo
Producció i gires
Cap de Producció i giresCristina Orriols
ProductorsMarta AmatllerÀngels EstudilloLluís Gordillo
Oficina tècnica i serveis generals
Direcció tècnicaJoan Domènech
Adjunt a la Direcció tècnicaJordi Vall-llovera
Subdirectors tècnicsLluís CusóMiguel EnamoradoLluís Navarro
SecretariaRoser AguilarXavier Vilà
Cap de Manteniment d’equips escènicsPaul Bredin
Cap de Manteniment preventiuAntoni Pérez
Cap de Manteniment correctiu i de seguretatAlfons Estruch
MantenimentMarc CapellaPere CasalsJosé Luis FaramínOdei Guirado
Cap d’InformàticaAntoni Castillo
Equip tècnic
Cap de l’Àrea de regidoriaGabriel Doz
Regidoria Germano BozzelliJaume CumplidoMarc de LanuzaM. Pilar LópezAriadna MartíSusana Roca
Caps de MaquinàriaAndreu CaamañoFrancisco EscuderoAlbert FreixesJordi Sorolla
MaquinistesAntonio BautistaJordi CampuzanoAntonio del MoralMario GarcíaJordi JenéDavid LanauAmador MartínConrat PalomarMiquel PalomarCésar PauloErin RuizFrancesc Villarij
Cap de l’Àrea d’attrezzoMarsa Amenós
AttrezzistesEva CastilloJoan CesenaFerran FraderaElisa MartínezBernat PascualMontse RomeroXavier Saló Nerea Torrecilla
Caps de LuminotècniaJosep CodinesSalvador CuencaJordi RamosAnna RoldósCarles Torras
Luminotècnics Antonio AncilloAntonio ComellasFrancesc ElíasJoaquín GuiradoBeatriz NavarroMarkus NeumannHéctor SacasaMemé Tejedor
Cap de l’Àrea de so i audiovisualsF. Xavier Rodríguez
Tècnics de so Albert BaladaRamon CamposCarles GómezSantiago LópezJosep PuigdollersJordi Roig
Tècnics d’audiovisualsJordi CarbonellPau Torres
Cap de l’Àrea de sastreriaCésar Olivar
SastreriaNieves CasqueteÁgueda MiguelFrancisca NaharroRocío PastorRomana Redlova Rosa Solé
BugaderiaAraceli Puente
Perruqueria i maquillatgeNoemí JiménezCristina Repullo
Òrgans col·legiats
Consell d’Assessora mentArtístic
Sergi BelbelIgnasi CamprodonJordi CarrilloMargarida Casacuberta
Toni CasaresElisabet PiellaBernat PuigtobellaJoan Sellent
Consell de Direcció
Sergi BelbelMònica CamposIgnasi CamprodonJordi CarrilloJoan DomènechNoèlia GordilloOlga MartíCristina OrriolsElisabet PiellaJordi Vall-lloveraConsol Vancells
Equip del TNC
64
Teatre Nacional de CatalunyaPlaça de les Arts, 108013 BarcelonaTel. 933 065 [email protected]
Director artísticSergi Belbel Segueix-nos a
Temporada2012/2013
Tem
pora
da
201
2/2
013
Teat
re N
acio
nal
de
Cat
alunya