Date post: | 03-Jul-2015 |
Category: |
Documents |
Upload: | lluis-nater |
View: | 385 times |
Download: | 4 times |
Enllaç per App Inventor II: http://dev-explore.appinventor.mit.edu
Pots provar de crear una app en que al tocar la foto en el teu mó vil faci Miau!
.
Arrossega un botó i a la dreta a la columna de propietats puja una imatge des de
Upload File .)
Després pots pujar un àudio Miauuuu
(http://recursostic.educacion.es/bancoimagenes/web
Fes un click a l’editor de Blocs per programar
.
I s’obrirà
.
Fes un click al botó que has creat en l’editor i podràs arrossegar els blocs per
programar-ho When botogat Click
Després fes un clic a l’àudio i arrossega el bloc call play
.
Descarrega’t en el teu mó vil MIT AI2 Companion
.
Ara fes coincidir la WIFI del teu mó vil i la del teu ordinador i connecta amb AI Companion
.
Quan obris l’app del teu mó vil tens 2 opcions o escriure el codi o
escanejar el codi QR (amb el botó scan)
.
EXEMPLES DE PROGRAMACIÓ:
La imatge contesta saludant amb un àudio.
Botó 1
Has de crear primer un botó i assignar-li una imatge.
En el tauler de propietats afeix la imatge que previament has pujat.
Arrossega el component TextToSpeech a l’escenari per afegir la funcionalitat de lectura de text amb síntesi de voz.
EXEMPLES DE PROGRAMACIÓ:
La imatge contesta saludant amb un àudio.
Després amb l’editor de blocs de codi fas un clic i tria arrossega el bloc TextToSpeech.Speak.
Para afegir un bloc de text fem clic al mig en un espai buit del mateix editor de blocs.
EXEMPLES DE PROGRAMACIÓ:
La imatge contesta saludant amb un àudio.
Una podria ser que el programa faci preguntas.
P. Ex: - Com et dius?. I el programa saludarà dient el nom de l’usuari. P.Ex.:- Hola Joan, espero que estuiguis bé.
Per aconseguir aquesta nova millora caldria introducir un nou component per reconèixer l’ àudio emés per l’usuari.
Possibles millores
EXEMPLES DE PROGRAMACIÓ:
La imatge contesta saludant amb un àudio.
EXEMPLES DE PROGRAMACIÓ
Envia SMS per mitjà de veu.
Previament cal convertir l’àudio en text.
Botó 1
Label1
Per dictar la frase.
La frase dictada es visualizará aquí.
Botó 2Per enviar el missage per SMS
Prem el botó1 i s’ incia el reconeixement de veu de l’usuari.
Després del reconeixement de veu es visualitza el missatge en la etiqueta label1 per que l’ usuari comprovi si es correcte. Posteriorment s’estableix el text com missatge SMS.
Converteix en text la veu.
Programa el botón2 per enviar el missatge a un número de telèfon.
Identificar el mó vil.
Envia el mensaje.
EXEMPLES DE PROGRAMACIÓ
Envia SMS per mitjà de veu.
Roger Rey
Una de las millores sería permetre a l’usuari triar amb un menú un número de telèfon o contacte previament per enviar l’SMS.
El component Texting també permet el control dels SMS rebuts en el dispositiu mó vil. Es podrien crear per exemple aplicacions de respostes automàtiques. Quan estem conduï nt un cotxe o en una reunió .
El bloc de codi que gestiona aquestes funcions es el següent:
Possibles millores
EXEMPLES DE PROGRAMACIÓ
Envia SMS per mitjà de veu.
•.
Botó 1
TexBox1
Per generar frases.
Per escriure la frase
Botó n2Para comprovar
Label1Para visualizar el missatge de comprovació en una etiqueta (label1)
El teclat s’activa automàticament en el moment de tocar el TextBox1
EXEMPLES DE PROGRAMACIÓ
Frases amb síntesi de veu, i que un cop escrites es pugui comprovar el resultat.
Quan es carrega la 1ª pantalla configura el pais i l’idioma.
Programa el botó n1 per dictar la frase
Programa el botó n2 per comprovar si està ben escrita la frase.
Crea un bloc condicional para comparar la frase escrita per l’usuari amb la frase que corrpon a la síntesi de veu generada per el dispositiu.
Si no és correcte...
Si és correcte...
Converteix en veu la frase.
Compara.
EXEMPLES DE PROGRAMACIÓ
Frases amb síntesi de veu, i que un cop escrites es pugui comprovar el resultat.
EXEMPLES DE PROGRAMACIÓ
Sensor d’orientació
Es tractaria de crear una aplicació que simuli els movimients d’una bola sobre un plà inclinat (mó vil). Inclinant en diferents direccions el mó vil, un objete bola s’anià orientant en direcció a la inclinació .
CanvasAfegim un component gràfic anomenat Canvas (lienç ).
Ball
Afegim un 2n component gràfico dins del Canvas anomenat Ball (bola)
Afegeix el component d’OrientationSensor a l’escenari per afegir la funció moviment i orientació .Amb aquest component pots determinar la inclinació i orientació del mó vil.
EXEMPLES DE PROGRAMACIÓ
Sensor d’orientació
EXEMPLES DE PROGRAMACIÓ
Sensor d’orientació
Mesura en graus on està orientat el dispositiu (norte, sur, este u oeste).
Es l’ àngul d’ inclinació del dispositiu des de la part superior a la parte inferior (a dalt o a baix).
Ángul de gir del dispositiu que va d’esquerra a dreta,
Orientem la bola segons l’orientació del mó vilTorna un nº entre 0 y 1,
que indica la intensitat de la inclinació
Velocidad de movimiento de la bola.
EXEMPLES DE PROGRAMACIÓ
Sensor d’orientació
https://docs.google.com/a/genmagic.net/viewer?a=v&pid=sites&srcid=Z2VubWFnaWMubmV0fHRlY25vbG9naWFzLW1vdmlsZXMtcGFyYS1sYS1lZHVjYWNpb258Z3g6MzFmNzEzYjBiMjQ1YjI3MA
EXEMPLES DE PROGRAMACIÓ
Com fer un llibre amb App inventor