circ VERMUT
presenta:
niCAP
niPEUS
companyiacirc
VERMUTEn Jordi i en David es coneixen des de
fa temps, compartint espai d’entrena-ment a l’associació de circ Cronopis.
Després d’haver fet algunes accions conjuntes en presentacions a l’es-
pai decideixen començar aquest projecte. Creen la companyia
de Circ Vermut i el seu pri-mer espectacle junts:
Ni CAP Ni PEUS
ni CAPni PEUSes
pect
acle
Un espectacle on el títol ja ho diu tot del que veurem. L’ objectiu és clar: passar una bona estona.
Dos personatges amb clau de circ i humor intentaran sortir-se’n dels entrebancs que ells mateixos es busquen amb accions quo-tidianes com pot ser seure en una cadira, penjar una jaqueta o pintar un quadre.
Com que aquests dos personatges deci-deixen donar-li la volta a tot objecte, perso-na o animal que es trobin i fer-lo servir a la seva manera, es veuen immersos en un món de incongruències impossible de desxifrar.
Un espectacle de circ i pallasso, potent i amb moltes disciplines; la roda cyr, mala-bars, pal xinès, manipulació d’objectes, verti-cals amb cadires i acrobàcia. Un show fresc on la comicitat és sempre present, a més d’un caire familiar completament agradable on gaudeixen tant els petits com els grans.
creaci
ó
ni CAP ni PEUS
Actualment han decidit fer una altra fase de creació enfocada sobretot a la tècnica. Això ho estan fent amb en Guillermo Aranzana, artista de circ d’alt nivell, de companyies com la Bella Tour i Bala-gans (medalla d’or del Cirque du Demain).
Després d’aquesta fase, està previst de-manar ajuda des de l’exterior, algú aliè a la producció que proporcioni una mirada crítica al treball fet fins ara. Encara està pendent fer la selecció de la millor opció per acabar de perfilar personatges i potser s’inclourà algun número més per fer-ho tot més complert.
La creació s’ini-cia enfocada al circ de Nadal de
Mataró, on compartint escena amb la Cia Volaquivol fan quatre funcions amb molt bona resposta del públic.
Passat el Nadal hi ha una segona fase de creació, en la qual hi ha també un treball fort en la tècnica de circ, per trobar nous llenguatges i investigar noves formes de mani-pulació dels elements de circ.
Dins el procés de creació s’engresquen en participar a la 1a festa del dibuix, en la que tenen ocasió de provar i
jugar. D’aquí en surt el quadre instantani que ara hi ha a l’espectacle.
Després de fer algunes proves amb pú-blic, a la festa Major de la Colònia Güell
i la festa Major de Rocafonda, ja existeix l’estructura de Ni cap Ni
peus. En resulta un especta-cle de circ per a tots els
públics.
EQUIPJORDi M
ASEntra al món
artístic a través del teatre a l’Aula de Teatre de Mataró i dels
malabars de foc i cercaviles amb la compa-nyia amateur Arlequins.
A la companyia Volaquivol, 2005 amb l’espectacle Nmor guanya el premi de Joves Creadors de l’IMAC (Institut Municipal d’Acció Cultural de
Mataró). És aleshores quan decideix entrar a l’escola de circ Rogelio Rivel per intro-duir-se en l’acrobàcia, la dansa i diferents disciplines del món del circ.
Finalitzada l’escola segueix cursant diferents tallers i el curs regular de llit elàstic per perfeccionar l’acrobàcia aèria. A part d’intensius com el de roda cyr a través del qual s’inicia en aquesta tècnica.
És actor i creador de la companyia Trifaldó, la qual va estrenar el seu primer es-pectacle el 2011, guanyant el premi del públic dels premis nacionals de circ atorgats per la revista Zirkolika.
Ha creat l’espectacle 1 circ de llibres, de la cia de l’home idea, representat amb moltes festes majors i sobretot biblioteques.
Actualment és director artístic del Curtcirckit, festival de circ de Montgat, i funda-dor/membre actiu de l’Associació de les Arts del Circ Cronopis de Mataró.
Artista de circ especialitzat en perxa
xinesa, acrobàcia i equilibris sobre objectes.Inicia la seva carrera en el món del circ el 2008
formant-se a l’escola el Circ Petit de Pineda de Mar i seguidament a la Rogelio Rivel de Barcelona.
Complementa la seva formació en perxa xinesa i equilibris sobre objectes freqüentant cursos inten-sius amb professors reconeguts.
Actualment treballa com actor i acròbata en la perxa xinesa en la companyia fun parade dirigida per Joan Gracia en la temporada d’estiu.
A part, treballa amb el seu número de perxa “I tu qui ets?”. Amb el que ha participat a festivals i esdeveniments entre els quals: Festival Circorts, Trapezi de Reus, Nits de Circ Caixa Fòrum, Fira modernista Terrasa i varis cabarets de circ.
Professor de circ i perxa xinesa a l’escola de circ Rogelio Rivel, a l’espai de circ Cronopis i a l’Ateneu de Nou Barris. I el 2012 junt amb dos formadors més funda la seva pròpia escola de circ a Arenys de Munt amb l’associació Encirca’t.
DAViD CANDELiCH EQUIP
EQUIP
Carolina HuelvaGran apassionada dels espectacles de carrer, des de sempre ha fet d’especta-dora a fires com la de Tàrrega o Reus. Professora de secundària de forma-ció, ha viscut a França i a Suïssa, on va fundar el grup de teatre La quinta forca i en va fer de representant a Suïssa i Alemanya.
Cantant del grup d’animació infantil els Pixallits, coneix el món de l’espec-tacle de primera mà. Parla alemany, anglès i francès i té com a objectiu aprofitar el seu bagatge a l’estranger per representar la companyia a Europa.
equipDesprés de preparar-se a l’escola de circ Rogelio Rivel de Barcelona, el 2007 l’accepten a la Univesitat de Circ i Dansa d’Estocolm, on forma el grup de bàscula Balagans.
Medalla d’or al festival de Cirque du Demain de Paris i Tongstage de Suissa el 2011 amb el seu número de Bàscula.
Posteriorment la seva trajectòria passa per grans companyies i festivals com el Cirque du Solei, Roncalli, Fira Tàrrega, Circa...
Guillermo Aranzana
EQUIPAlex Peruccia
Després d’interessar-se per la cultura del soundsystem decideix estudiar So i gravació al CEV i completa els seus estudis al TETE (Taller de tecnologia de l’espectacle) amb cursos de so directe i luminotècnica.
Ha estat responsable tècnic del Tea-tre Almazén de Barcelona i ha treballat a teatres de la ciutat com el Coliseum, l’Antic Teatre, el Regina, la Nau Ivanov o el teatre del Raval. Des de fa uns anys combina la seva feina de tècnic de companyia amb la feina d’auxiliar tècnic amb empreses de so de gran format com Triple Onda o Ready.
Ha participat en diversos projectes d’aquest caire; ha estat en cies de circ com Alba Sarraute, Cia Trifaldó o Duo Floret. Així que pot fer millors aporta-cions.
Escenografia:
Circ Vermut
Fusta Artesana
Benet Jofre
Enginyer de circ:
Benet Jofre
Disseny i vídeo:
JordiAliberas.com
Vestuari i atrezzo de teixit:
Fina Pavón
Idea original, interpretació i producció:
Circ Vermut
Direcció circ:
Guillermo Aranzana
Tècnic de so:
Alex Peruccia
i Miquel Esquerra
Management:
Carolina Huelva
Creació:
Espai de circ Cronopis, Mataró
ARTiSTiCAfiTxA
niCAP ni
PEUS
CONTACTE
inte
rnat
ional
Man
agem
ent
Caro
lina
:645 4
57 68
1 Jordi: 6
29 141 13
8
david: 6
77 521 6
54
www.circvermut.com
circ VERMUTinfo @ circvermut.com
niCAP ni
PEUS
DURADA45-50 minuts
PÚBLICNi cap Ni peus és un espectacle per a tots els públics.
ESPAISApte per carrer i per sala.
NECESSITATSAigües per hidratar-se i un camerino amb dutxa per després de l’espectacle.
ESPAI ESCÈNIC10 x 8 m ( adaptables ) superfície plana, sense inclinacions i llisa. Amb possibilitat de fer-ho itinerant, i fraccionar l’estructura de l’espectacle en diferents ubicacions.
SOLa companyia Circ Vermut disposa del ma-terial de so necessari per realitzar l’actuació.Si per les necessitats de l’espai fa falta un equip més potent, aquest anirà a càrrec de l’organització. Cal també un punt de llum.
MUNTATGE3 hores abans de l’espectacle, per muntatge, proves de so i escalfament.
DESMUNTATGE1 hora aproximadament
ACCÉSPossibilitat d’entrar a l’espai amb una fur-goneta i aparcament proper a l’espai d’actu-ació.
fitxa tecnica
niCAP ni
PEUS
La cadira preferiblement va penjada a la paret, com si fos un quadre. Pot anar penjada de la mateixa perxa xinesa.
En cas de fer-ho a paret, és necessari fer un visita tècnica prèvia, per assegurar que es pot penjar i per tal d’analitzar la millor forma de fer-ho, així com per poder dur el material necessari el dia en concret.
LA CADiRA
És òptima una alçada de 4,2 metres. No és totalment ne-
cessari que sigui exactament al mateix lloc on es realitza l’espectacle, només fa falta
que estigui aprop.
Possibilitats d’enclavar
la cadira:1 - Forats, 4 de diàmetre 12mm
1.1 - Taco mecànic
1.2 - Taco químic
2 - Criques: Penjar la cadira amb criques, sempre i quan hi hagi la possibilitat
niCAP ni
PEUS
ESPAI ESCÈNIC
PERXA XINESA
ANCORATGES
VENTS
6 M
ETRE
S
5 METRES
Es necesiten 4 punts d’anco-ratge al terra, que poden ser : bancs, faroles, arbres o peses de ciment de 600 Kg cadas-cun com a mínim. També hi ha l’opció de clavar piquetes.
PERxA xiNESA
Des del centre de la perxa la distància mínima del punt d’ancoratge ha de ser de 5 metres i màxim 10m (veure el plànol).