Date post: | 21-Apr-2017 |
Category: |
Art & Photos |
Upload: | merce-miguel-millan |
View: | 46 times |
Download: | 0 times |
Vestit Delphos
Els canvis socials (ideal de bellesa femenina) lligat a l'ús de materials nous va fer possible aquesta tècnica de prisat de seda. El resultat va ser un vestit inspirat en l'Antiga Grècia.
MARIANO FORTUNY
Vestit FAPPLER de puntEl vestit que va significar l'alliberament de la dona tant de la cotilla com d'una classe dominant masculina, ja que el van començar a fer servir les dones benestants de classe mitjana.
COCO CHANEL
1931: Vestit DEESA
Reflectia la llibertat de moviment tant pel tall de biaix que accentuaven les corbes naturals de la dona - sense modelar marcadament - com per la sensualitat d'Isadora Duncan, ballarina d'aquella època.
MADELEINE VIONNET
1937: Vestit ‘WALLY’ (de Wallis Simpson)El vestit del qual tot Amèrica va parlar després que Wallis Simpson s'hagués casat amb el que era hereu al tron de Gran Bretanya, El Duc de Windsor. Ell, havent abdicat al tron per ella, va commocionar als anglesos però per als nord-americans era una mostra de veritable amor.
MAINBOCHER
1947: THE NEW LOOK
Publicat a la revista HARPER'S BAZAR com the new look, el vestit de Christian Dior significava un retorn a la sofisticació i optimisme eclipsat per la Iª Guerra Mundial.
CHRISTIAN DIOR
1947: EL VESTIT Rosa Xocant
Ús de cremalleres en
vestits, coixinets
(muscleres) i teixits sintètics.
Vestit LLagostaVestit rosa xocant
Caracteritzada per unir el món surrealista de l'art amb el disseny de roba, Elsa Schiaparrelli li va donar a la dona una nova forma personal amb els seus dissenys.
1953: VESTIT DE LA CORONACIÓ DE LA REINA ELIZABETH II
Una altra vegada el vestit de la Reina va ocupar les mirades de tot el món. La moda s'havia involucrat en les cerimònies reals i en l'expectació de les masses.
NORMAN HARTNELL
1955: VESTIT DE MARILYN MONROE
A l’apropar-se a una reixeta de ventilació (metro) va canviar totalment la vida del dissenyador William Travilla i - encara més- la de Marilyn Monroe, que el portava posat. El vestit halter i la seva faldilla que s’aixecava amb el vent li va donar un aire més fresc i descarat als anys 50.
Seven Year Itch va ser una de
les 8 pel·lícules en la qual van
col·laborar Travilla i Marilyn
WILLIAM TRAVILLA
Últims anys 50: Vestit Jaqueta ChanelSortia al mercat en els seriosos i rigorosos anys 30, però es convertiria un cop més en un símbol revolucionari per a la dona treballadora que volia diferenciar-se de l'home i imposar el seu propi estil.
Faldilla a l'alçada dels genolls i una jaqueta amb les espatlles
estructurades, feminitzada amb botons
daurats i amb un contorn de
color contrastat
COCO CHANEL
1961: Vestit Negre de Givenchy
Popularitzat per Chanel, el vestit negre creat per Givenchy el faria servir Audrey Herpburn a 'Esmorzar amb Diamants' i es convertiria en el vestit sofisticat que qualsevol dona hauria de tenir en el seu fons d'armari, independentment de la temporada.
1961: El LOOK DE JACKIE KENNEDY
Els vestits de la primera dama reflectien l'objectiu que els Estats Units buscava: reinventar la nació, donar-li una imatge de progrés, proclamació del líder mundial.
Oleg Cassini va ser estratègicament
seleccionat com a dissenyador per ser americà. Va poder
combinar la sofisticació de la
moda europea amb una imatge seriosa
però alhora moderna
OLEG CASSINI
1964: LA COL·LECCIÓ 'DONA A LA LLUNA‘
La dona es prepara cap a un futur incert i innovador, després de la Guerra Freda. Acostumada al consumisme hi ha la tecnologia busca trencar la tendència amb aquest estil.
Els vestits tenen línies simples, li treuen
feminitat a la dona.
Implementació del plàstic i el poliuretà
ANDRÉ COURREGES
1965: Vestit ‘Mondrian’
Una altra visió de la combinació del món de l'art - en aquest cas l'Art Abstracte de Piet Mondrian - i el disseny d'un modista.
La moda podia ser art a partir d'ara
YVES SAINT LAURENT
1965: Vestit Mini
Influenciada per André Courreges, Mary Quant talla la faldilla encara més curta, orientant-la cap a una col·lecció més esportiva.
MARY QUANT
1965: Vestit de ‘Els Vengadors’
L'èxit de la sèrie “Els Vengadors' va fer que l'actriu Emma Peel es convertís en una it girl.
Amb un disseny atrevit i seductor el
dissenyador conegut com Jean Varon
convertiria les seves creacions en pur
màrqueting: produint una línia prêt-a-
porter inspirada en la sèrie.
JOHN BATES
1966: El Maxi-vestit de Laura Ashley
Els temps de la modernitat desenfadada havien donat pas a un estil més casolà i nostàlgic. La dona moderna buscava ara dissenys innocents, simples i purs.
La dissenyadora va ser una de les
primeres que va implantar el prêt-à-porter hi ha més va produir una línia de
mobiliari que combinava el mateix
estil romàntic
LAURA ASHLEY
1966: Vestit de discos metàl·licsDesprés de la II Guerra Mundial, el descobriment de nous materials havien creat una nova cultura visual. Paco Rabanne va immortalitzar el vestit implementant discos de metall fent que la passarel·la donés la sensació de tenir peces de metall davant.
Jane Fonda en la pel·lícula Barbarella va marcar l'escena
del cinema de ciència ficció eròtic
PACO RABANNE
1968: Vestit SafariSaint Laurent li va donar un gir al look colonial de l'època. El vestit camisa no era massa colorit ni sumptuós. Tenia colors pastissos que donaven una imatge estilosa i segura.
Constava de butxaques pegat, corretja i orificis
diversos per lligar-se bé al cos.
YVES SAINT LAURENT
1968: Vestit de PaperUna moda tan ràpida com el culte al plàstic.La companyia de Scott Dura-Weve - especialitzada en paper de bany- va crear aquesta col·lecció com a campanya publicitària i es va convertir en la moda d’E.E.U.U. i arribaria fins a Londres.
1968: Vestit Midi
Tal com passava amb el maxi-vestit de Laura Ashley, aquest vestit buscava un canvi cap a alguna cosa més nostàlgica i romàntica: la llargada, les formes més suaus i la decoració.
La silueta és vagament Eduardina. En aquest moment no existia la paraula vintage, però això
demostra la moda de l'ús de la roba de
segona mà
JEAN MUIR
1970: Vestit i Abric
El temps de la modernitat mecanitzada havia quedat enrere. Ara, Clark i Birtwell buscaven una dona amb formes que li permetés moure lliurement i amb colors que seguissin la tendència de flors i alegría.
El tall de Clark i els dissenys de Birtwell van compondre un
estil que aviat cridaria l'atenció de Topshop
OSSIE CLARK i CELIA BIRTWELL
1970: Vestit ToplessLa faldilla mini va alliberar a la dona en els 60 i li va donar una posició més forta i enèrgica. Però aquest vestit va generar revolució i li va donar al món de la moda el significat que ha tingut sempre: sorprendre mitjançant qualsevol forma artística.
El seu dissenyador Rudy Gernreich el va fer servir per a la pel·lícula Space
1999.
1971: Vestit de Twiggy per a la Premier de The Boyfriend
L'era hippy havia arribat amb els 70 i el llegat d'André Courreges i Mary Quant havien donat a Bill Gibb la inspiració per combinar des del romanticisme de l'època medieval fins a l'ús dels múltiples estils de les diferents cultures exòtiques.
Gibb va arribar a vestir no només
a Twiggy sinó també a
Elisabeth Taylor
1973: Vestit ‘Envoltori’El vestit barrejava el que vivia la dona en aquell moment: treball, sensualitat, viatges. No només significava practicitat (fet de punt) sinó que demostrava l'individualisme i la professionalitat.
Des de la seva aparició el 1973 s'ha convertit en un vestit clau per transmetre
serietat però proximitat. Va sortir de nou el 1997 i va
ser tot un èxit
DIANE VON FÜRSTENBERG
1974: Vestit al genoll, de ratlles i de puntLa família Missoni es va inspirar en l'estètica moderna de l'època i en l'Art Òptic. Però el que caracteritzava era la seva comoditat pel teixit - punt - i la simplicitat del disseny.
L'estil italià del icona de moda
Anna Piagga
MISSONI
1977: Vestit Halter Halston reunia amb aquest vestit el significat de “l’era disco” : imatge sexy, simple i relaxada.
Els colors eren restrictius, però les parts folgades el
convertien en el vestit clau dels 70.
HALSTON
1977: Vestit Camiser de Kenzo
Kenzo va canviar el tall establert fins llavors d'un vestit i es va influenciar de les cultures llunyanes. La combinació va ser un vestit que feia recordar a la faldilla mini (60 's) i va ser l'inici del look desconstructiu.
Manca de gràfic i unes
estranyes formes que gràcies al
cinturó es pot notar la cintura
KENZO TAKADA
1979: Vestit Gasa pintat
La recerca per un nou estil va portar a Rhodes a combinar la seva notable tècnica que tenia amb les teles i els teixits amb les influències més vives: ètniques, teatrals, històriques i naturalistes.
ZANDRA RHODES
1981: Vestit de boda de Lady Diana
El món de la moda i del disseny de vestits de núvia es va posar una altra vegada en els ulls de tot el món. Era el vestit d'un conte de fades, amb el seu vaporós volum i la seva gran cua.
DAVID & ELIZABETH EMANUEL
1981: Vestit de Comme des Garçons
L'expressionisme havia arribat a la moda i concretament a les passarel·les. Vestir una dona de forma harmònica ja no era moda i el no-construccionisme havia trepitjat fort una altra vegada.
REI KAWAKUBO
REI KAWAKUBO
1984: Vestit FantasmaSarne havia treballat amb raió i després de fer-ho petit i més petit, i tintat, havia aconseguit una figura vintage amb lleugeres sinuositats. Recordava els vestits 30, o als vestits de te dels anys 40 o fins i tot als vestits de les deesses gregues.
TANYA SARNE
1985: Mini-Crini
Desafiant l'estètica dels vuitanta, Vivienne Westwood va portar de tornada la feminitat dels malucs amb la combinació de la crinolina victoriana i el tutú.
1985: Vestit de Krystle Carrington
Les dues icones de la sèrie de tv més popular dels 80 van protagonitzar l'estil i el dissenyador Miller va saber agafar l'oportunitat per treure al mercat la línia de roba fàcil de portar que tothom faria servir.
NOLAN MILLER
Muscleres i faldilla llapis eren el tret
característic
1985: Vestit de Cher als Oscar
Les mirades de tot Hollywood van ser per Cher en rebre el premi a la millor actriu el 1988. De transparència, el seu vestit es va convertir en tabú i en sorpresa.
BOB MACKIE
1989: Vestit “Bandage”El rei de l'adhesió,Hervé Léger, va voler mostrar les formes de la dona i sobretot el rellotge de sorra. Es diu que la idea va sorgir dels retalls dels vestits que li sobraven.
HERVÉ LÉGER
Per a alguns era exagerat mostrar la
figura de la dona ostentosa. Per a
altres era una celebració de la
feminitat. Aquesta inspiració
va tornar a les passarel·les del
2007-8
1990: Vestit ShiftEl terme `menys és més 'va sorgir de la mà d'aquest vestit, el qual era simple en forma i pur en tall. La ostentosidad dels 80 havia quedat enrere i aquest nou concepte fresc adquiria el protagonisme.
CALVIN KLEIN
1993: El Vestit que havia estat enterrat
Chalayan va creuar la frontera entre el que pot dir-se innovar en moda i utilitzar tècniques - fins ara - desconegudes. Després d'haver-ho desenterrat del seu jardí el va presentar en el seu treball de graduació de l’escola St Martins.
HUSSEIN CHALAYAN
1993: El Vestit dels prisats
Les avantguardes de Miyake es fan evident en la seva tècnica de prisat que donen al conjunt una imatge orgànica i volumètrica, alhora que li dóna moviment.
ISSEY MIYAKE
1994: Vestit Negre de gasa prisatLa princesa Diana va usar el vestit - aquest cop una mica més curt i sexy del normal - després de que Carles d'Anglaterra confesses el seu adulteri. Va ser el moment just, usat per la persona justa per fer que la seva dissenyadora - poc coneguda - saltes a la fama.
CHRISTINA STAMBOLIAN
1994: El Vestit dels imperdiblesElizabeth Hurley va protagonitzar el que es convertiria després en el “postureo” davant les càmeres de la catifa vermella: mans als malucs, llavis fent morrets entre altres demostracions. Però el que la va fer brillar va ser el vestit amb els seus grans imperdibles de Versace.
GIANNI VERSACE
1997: Vestit Sirena
Acompanyada del boom del Cool Britannia, Mcdonald influenciar encara més la cultura pop britànica amb els seus vestits, els quals evocaven sofisticació i optimisme.
JULIEN MACDONALD
1997: Vestit de la col·lecció ‘Electric Angels'Williamson fa servir colors vibrants, combinant-los amb pedreria i brodats. Tres paraules que definirien el seu estil: xic, relaxat i informal.
MATTHEW WILLIAMSON
2000: Vestit Verd, de Seda amb Estampat de Bambú
L'inici del segon mil·lenni reflectia incertesa, retorn als bàsic, simple i natural. La dissenyadora ho va saber plasmar afegint un toc sexy i relaxat.
DONATELLA VERSACE
2001: Vestit Samurai
Combinació d'una gran tècnica de sastreria amb la influència iconoclàstica de dibuixos i dissenys postmodernistes.
Alexander McQueen
2001: Vestit de Julia Roberts pels Oscars (73º)
Tret de la col·lecció de 1982, Roberts va legitimar l'ús de la roba vintage amb aquest Valentino. Va ser una elecció pròpia que la va tornar més que desitjada pels mitjans.
VALENTINO
2004: Vestit per a prendre el te (anglès) amb estampat floral
Aquest vestit evoca l'exemple típic de l'estil britànic. Femení i formal però alhora relaxat, es podria usar en qualsevol ocasió. Smith juga amb el color per donar-li feminitat i el tall exquisit li dóna més sofisticació.
PAUL SMITH
2005: Vestit d’Albert Elbaz per a Lanvin
Alber Elbaz dissenyador de Lanvin (2001-2015), amb aquest vestit va recuperar la silueta sinuosa - però sense plecs - i la faldilla globus és un exemple d'innovació en la mateixa línia de la dissenyadora.
Fet de seda de color blau molt suau, Elba reviu
la cintura caiguda de
Lanvin
ALBER ELBAZ
2005: Vestit Galaxy
Modelant la forma de la dona, Mouret, utilitza formes senzilles i l'envolta utilitzant pinces. Dibuixa el rellotge de sorra i l'embolica amb cinturons.
ROLAND MOURET
2007: Vestit d'una espatlla
La combinació de la figura d'una actriu com Kate Moss - que es presentava com a dissenyadora - i una cadena de botigues de roba
com Topshop van fer possible l'èxit de la vendes.
KATE MOSS FOR TOPSHOP
A partir d'aquí col·laboracions
com:Madonna i H &
M, Lili Allen i New Look, etc.