+ All Categories
Home > Documents > Entrevista 05032012

Entrevista 05032012

Date post: 10-Jul-2015
Category:
Upload: gustavo-gruenig
View: 93 times
Download: 3 times
Share this document with a friend
2
Tel. 93 856 01 00 - www.pratsdellucanes.cat [email protected] xarxa de municipis Generalitat de Catalunya Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya AJUNTAMENT D’ALPENS Pel MAIG Fira del Jovent 2012 Obertes les inscripcions a la XI Trobada de Forjadors al web www.alpens.cat Dilluns, 5 de març de 2012 NOU 9 ESPECIAL EL 37 LLUÇANÈS JORDI PUIG Gustavo Grünig és un pintor i ceramista argentí que fa gairebé tres anys que viu a Olost. EL 9 NOU l’ha entrevistat Olost prepara la celebració dels 25 anys dels seus gegants Xavier Barniol relleva Bernat Vilarasau al Consorci (Pàgina 40) Sant Feliu crearà un patronat per gestionar la Fira de les Bruixes (Pàgina 38) (Pàgina 39)
Transcript
Page 1: Entrevista 05032012

Tel. 93 856 01 00 - www.pratsdellucanes.cat

[email protected] xarxa de municipis

Generalitatde Catalunya

Consorci de Comerç,Artesania i Modade Catalunya

ajuntament d’alpens

Pel MAIG

Fira del Jovent 2012

Obertes les inscripcions a la

XI Trobada de Forjadorsal web www.alpens.cat

Dilluns, 5 de març de 2012

NOU9 ESPECIAL EL 37

LLUÇANÈS

JOR

DI

PUIG

Gustavo Grünig és un pintor i ceramista argentí que fa gairebé tres anys que viu a Olost. EL 9 NOU l’ha entrevistat

Olost prepara la celebració dels 25 anys dels seus gegants

Xavier Barniol relleva Bernat Vilarasau al Consorci

(Pàgina 40)

Sant Feliu crearà un patronat per gestionar la Fira de les Bruixes

(Pàgina 38)

(Pàgina 39)

Page 2: Entrevista 05032012

Ajuntament d’Olost

US INFORMA DELS ACTES PREVISTOSPER AL MES DE MARç

Dimecres 7 De marçA les 5 de la tarda, a la biblioteca,Contes del Floquet

Diumenge 11 De marçA les 5 de la tarda, al Casal d’Avis,cinema.Amb la pel·lícula Narciso negro.

Diumenge 1 D’abril8è Trofeu cursa del lluçanès.Cursa ciclista júnior puntuable per la Copa Espanya.Sortida a les 10.30h del passeig Dr. Lleopart i arribada al mateix lloc a les 14.00h.Recorregut 110 km.

Dilluns, 5 de març de 2012

ESPECIAL LLUÇANÈS42 NOU9EL

pintura el meu mitjà concret d’ex-pressar-me.

Es nota la crisi en el món de l’art?Sí, afecta moltíssim, aquí i a tots

els països. Però bé, de crisi sempre n’hi ha hagut i desgraciadament sem-pre n’hi haurà. Les crisis acaben en un moment determinat i quan passi això ja està, comencem de nou.

Vostè ha treballat pel xef Santi Santamaria...

Va ser molt bonic. Va ser en ceràmi-ca. Vaig estar més de tres anys treba-llant amb ell. Al començament li vaig fer unes escultures per al restaurant Evo, de l’Hospitalet. A cada taula ell hi volia una escultura. Després d’ai-xò em va encarregar cent plats per a un restaurant que tenia a Toledo. Havien de ser peces úniques, era un treball impressionant. Després em va encarregar cent plats més per a Can Fabes i, per últim, per a un restaurant que va obrir a Dubai. Va ser un treball immens. Lamentablement el Santi va morir, era un tio genial, tant en el seu vessant personal com cultural.

Com definiria l’estil de la seva obra?

És dificilíssim, no ho sé. Jo sé els pintors referents que són importants per mi: Paul Klee, Kandinsky i certa etapa de Miró. Però amb els anys he intentat anar fent el meu propi univers de figures. Amb ells compar-teixo l’abstracció, una abstracció on hi ha unes referències que no són tan abstractes, i el color. En les meves obres hi ha molt color. Però definir la meva obra pictòrica dins d’una escola és molt difícil, no ho sé. La ceràmica és una altra cosa. Jo vaig tenir molta influència del Japó en la ceràmica.

La Sèrie Olost té unes característi-ques concretes?

És curiós però va agafant una forma pròpia. Ha de ser per la conti-nuïtat, no sé quants treballs he fet a Olost, però seran uns 250 o 300 entre els grans i els petits. Com que treba-llo en unes circumstàncies de molta calma, de molta concentració, crec que les figures han anat evolucionant per si mateixes i ja tenen unes carac-terístiques.

Què li sembla el Lluçanès?El Lluçanès és un lloc molt plàcid,

que té una característica una mica estranya, que és que està una mica fora del temps. Fa aquesta sensació. No està tan contaminat com altres llocs, o sigui que és un lloc que està com a fora del temps i és molt bell. Per treballar és perfecte.

JOR

DI

PUIG

Gustavo Grünig fa gairebé tres anys que resideix a Olost; per ell, el Lluçanès és perfecte per treballar

Olost

A.G.

Gustavo Grünig és un pintor i cera-mista argentí que fa gairebé tres anys que resideix a Olost. En la seva estada al Lluçanès, l’artista ha donat conti-nuïtat a la seva obra pictòrica, que ha batejat amb el nom de Sèrie Olost. Grünig, que es dedica professional-ment al món de l’art, té en aquests moments una exposició a Florida i una altra a Barcelona, concretament en una galeria del carrer Bailén. Per l’artista, que ha exposat en diversos punts del món i que ha tingut encàr-recs de persones com el xef Santi Santamaria, Catalunya és com la seva segona terra.

Què hi fa un artista argentí com vostè a Olost?

Bé, primer a Catalunya. Jo vaig estar del 75 al 80 entre Barcelona,

Girona i, sobretot, Menorca. Després vaig tornar a l’Argentina i l’any 92 vaig venir de nou a Catalunya. Ales-hores vaig estar a Barcelona, Sant Celoni i, des de fa gairebé tres anys, a Olost. Hi ha llocs on un se sent a gust, sent com que és la seva segona terra. I això és el que m’ha passat amb Catalunya.

Com hi va anar a parar a Olost?Jo coneixia la Neus Clotet, m’agra-

dava el poble i va existir la possibili-tat que vingués. Tenia un espai per pintar i hi vaig venir per una tempo-rada, que ja s’ha fet de tres anys. Per això tot el que he pintat aquí s’ano-mena Sèrie Olost.

Com es va iniciar en el món de l’art?

Això va ser de molt petit, però des-prés, a l’adolescència, vaig entrar a estudiar pintura i no l’he abandonat mai. Vaig estudiar uns quants anys i

després vaig començar a exposar. La ceràmica, en canvi, la vaig començar molt més tard. La vaig descobrir aquí a Catalunya i quan vaig tornar a l’Ar-gentina l’any 80 vaig fer un forn de ceràmica. Després, el 89, vaig tenir la sort de tenir una beca d’un gran mes-tre al Japó. Això va ser importantís-sim per mi, vaig estar un any al Japó.

És curiosa la combinatòria entre pintura i ceràmica...

És molt difícil, sobretot perquè qualsevol de les dues coses requereix molta energia i temps. Durant molt de temps vaig estar treballant en les dues coses a la vegada i des de fa un temps treballo només en pintura.

Ha cultivat altres disciplines?No. Vaig fer algunes coses en arqui-

tectura i el poc que he fet en escultu-ra tenia més a veure amb la pintura que amb l’escultura en si mateixa. Per ser honest he de dir que és la

Entrevista a Gustavo Grünig, pintor i ceramista argentí que resideix a Olost

“Tot el que he pintat aquí s’anomena ‘Sèrie Olost”


Recommended