+ All Categories
Home > Documents > T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st...

T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st...

Date post: 28-Jun-2020
Category:
Upload: others
View: 1 times
Download: 0 times
Share this document with a friend
35
Talent artistic sempre en emergència www.gironafilmfestival.com 1
Transcript
Page 1: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

Talent artistic sempre en emergència www.gironafilmfestival.com 

1

Page 2: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

32 FESTIVAL DE CINEMA DE GIRONA Del 29 de setembre al 3 d’octubre

CINEMA AMB TALENT L’esdeveniment va adreçat al talent dels professionals del sector cinematogràfic, artistes i estudiants, perquè emergeixin creativitat cap a la noble difusió de valors i pensament profund. Aquest any els cinemes estaran restringits, de manera que hem creat una alternativa perquè el projecte en surti reforçat, sense perdre personalitat ni objectius. L’alternativa s’adaptarà a les restriccions de públic amb la limitació d’aforament als espais i respondrem a la crisi obrint-nos al món amb un streaming que serà la rèplica a l’esdeveniment del Festival.

Afrontem les restriccions a la cultura 

Imatge de la posada en escena de la catifa vermella 2019, entrada al cinema, punt d’informació i photocall.

2

Page 3: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

Dotar de convicció per estimular el talent a grans projectes 

·Imatge de les banderoles de la façana del Festival de Cinema de Girona 2019.

Catifa vermella, photocall, punt d’informació i entrada al cinema.

3

Page 4: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

INDEX

CINEMA AMB TALENT 2 Afrontem les restriccions a la cultura 2

PRESENTACIÓ 5 QUÈ ÉS GFF? 5 FESTIVAL DEL TALENT 6 EL NETWORKING 7 ESCENARI ADIENT 8

PROJECTE 9 L’ESDEVENIMENT 9 L’STREAMING 10 PROGRAMA 17 CRITERI 18 PREMIS 19 RIGOR CINEMATOGRÀFIC 21

Control de qualitat 21 ORGANIGRAMA 22 PATROCINI 24

ANNEXE 25 REGLAMENT 25 PLA DE COMUNICACIÓ 30 CORBA DEL PROGRÉS ECONÒMIC 34 FINAL 35

Els artistes: Enric Canada, Joan Chamorro, Josep Tort, Andrea Motis, Carlos Bayona, Lluís Valentí i Bel Mateu. Els regidors: Joaquim Ayats, Núria Pi Méndez, Xevi Montoya i Silvia Paneque.

4

Page 5: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

PRESENTACIÓ Aquest any tindrem un festival diferent amb el subtítol provisional: Confined Film Festival. A finals de setembre es parlarà de restriccions i limitacions d’aforament en els espais públics. Estem planificant el Festival considerant aquestes limitacions i buscant noves formes per mantenir i augmentar l’èxit. Ho desenvolupem en el capítol: PROJECTE.

QUÈ ÉS GFF? El Girona Film Festival, GFF, és el festival amb més sales de cinema d'estrena a Catalunya, 10 sales amb una entrada exclusiva al centre de la ciutat, a l’emblemàtica plaça de la Independència. És el festival més antic de Catalunya després de Sitges, S'hi inscriuen totes les cinematografies del món. Es projecten 400 pel·lícules entre llargmetratges, curts, documentals, etc. Té més de sis mil espectadors.

La Sala 10 dels Cinemes Albèniz. Preparatius pel Festival.

5

Page 6: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

FESTIVAL DEL TALENT El festival és un esdeveniment adreçat al talent dels professionals de la indústria cinematogràfica, estudiants i artistes, emergent creativitat cap a la noble difusió de valors i pensament profund.

El mateix talent i la seva obra és l’objecte del Festival.  El talent cinematogràfic conté totes les branques de les Belles Arts: poesia (la dramatúrgia del guió), pintura (fotografia i direcció d’art), dansa (la interpretació), música, etc. Durant 32 anys hem aconseguit Destacades personalitats han emergit el seu talent al Festival de Girona,

1996 Jaume Balagueró a Girona > 2005 Líder de taquilla als Estats Units. 1997 Manuel Arranz a Girona > 2010 director de La 2 de TVE. 1999 Peter Weber a Girona > 2015 Jocs de trons. 2000 JA Bayona any 2000 > 1918 Un monstruo viene a verme (Spielberg). Etc.

Grans mestres L’oscaritzat Gregory Nana (Frida kahlo) > Girona 2009. Knister, escritor i guionista de la Disney (Kika Superbruja) > Girona 2010. Eva Truffaut, Nunes, Macarena Gómez, Andrea Motis. > Girona...

Talent emergent i jove. La franja d'edat mitjana està entre els 25 i els 34 anys .

·Imatge de l’Andrea Motis a la plaça de l’oli de Girona, on va néixer Xavier Cugat.

6

Page 7: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

EL NETWORKING Només en comunitat es desenvolupa el talent, Els espais networkings els dotem del caràcter i la magnificència de la catifa vermella, hotels, restaurants... suficient per complir els objectius. ➢ Dotar de convicció al talent. ➢ Homologar internacionalment els espais ambientals d’acolliment de talent,

professionals, tècnics i financers cinematogràfics perquè el networking es desenvolupi amb totes les eines per aconseguir els objectius.

➢ Expandir la zona networking a altres sectors implicats en l’activitat: altres col·lectius artístics, patrocinadors, etc., perquè la diversitat doni lloc a la creativitat.

➢ Diversificar i contrastar talent: el talent local amb l’internacional, diferents sectors de talent artístics, tècnics i creatius, finances amb creatius, etc.

Aquest any obrirem nous espais de networking.

Imatge d’Andrea Motis i Joan Chamorro a la terrassa del Bar Cucut, zona de networking del Festival.

7

Page 8: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

ESCENARI ADIENT Escenari adient per un gran festival de cinema a Girona, perquè la ciutat posseeix:

L'encant de la ciutat.

Una capitalitat turística a escala mundial.

Un total de 10 sales de cinema d'estrena al centre de la ciutat, amb una entrada emblemática. En aquest punt no té competència a Catalunya, és únic.

Una història de 32 anys de tradició.

Un atractiu objectiu, el talent i la noble difusió de valors.

Imatge dels assistents a la zona d’entrada de catifa vermella.

8

Page 9: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

PROJECTE

ESPAI RESTRINGIT | AFORAMENT IL·LIMITAT

L’ESDEVENIMENT L’esdeveniment Festival de cinema tindrà lloc a Girona des del dimarts 29 de setembre al dissabte 3 d’octubre d’enguany, seguint els hàbits d’anteriors edicions com a teloner del festival de Sitges. Amb motiu de la incontrolada propagació de la pandèmia del Covid19 i les dificultats per desinfectar els espais públics com hotels, teatres, auditoris, avions, etc. els cinemes romandran restringits durant l'any 2020. Hem modificat el projecte per ocupar els espais autoritzats de la nostra ciutat i conquerir el món de l’streaming del festival tot mantenint el caràcter d’esdeveniment cinematogràfic. Estem construint un esdeveniment virtual amb les característiques habituals del festival, partint de les següents condicions: ocupar un espai físic a Girona, el temps de les dates previstes i anunciades, nombre limitat de projeccions, presentacions, debats, networking, palmarès... En paral·lel al festival presencial fem una rèplica virtual a Internet, sense perdre la seva personalitat d'esdeveniment cinematogràfic.   EL PRESENCIAL  Espai restringit  El festival tindrà una part presencial, mantenint els hàbits d’esdeveniment.  L'aforament dependrà de la normativa vigent de l’estat d’emergència.      

9

Page 10: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

L’STREAMING  Aforament il·limitat L’streaming directe i l’ondemand té un aforament il·limitat, només els límits que nosaltres li posem: geogràfics, quantitatius i qualitatius (selecció de públic). Workshops, presentacions i videoconferències amb 250 participants, 100.000 oients i públic il·limitat. Esperem comptar amb 120.000 € de publicitat a les xarxes (encara per confirmar). Possibilitat d'obtenir ingressos en publicitat pels visionaments, que repercutiran als propietaris del film. Accedim al festival per la pantalla d'Internet amb la imatge de Girona vista des del satèl·lit de Google Maps.

Automàticament arranca l'efecte zoom (scroll) i ens porta a la plaça de la Independència núm. 10, ens deixa a: 1/ Catifa vermella 2/ photocall 3/ Punt d’informació 1/ Catifa vermella: OPCIÓ fer networking amb l'aplicació de la comunitat del Festival.

10

Page 11: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

2/ Photocall: OPCIÓ a fer foto, des de la cam amb el photocall de fons.

3/ Punt d'informació: OPCIONS a veure cartellera, descarregar el programa i registrar-te (formulari) com a professional, prensa, public, etc.

>>> ACREDITARCIÓ (formulari) >>> PROGRAMA >>> RESERVA PER A STREAMING >>> ENTRAR

> Cinemes Albéniz (cinema de ficció) > Casa de Cultura (documentals - webseries i cinema no professional) > Fundació Valvi (Videocreaió) > Moby Disk (Videoclip) > CaixaForum (Workshop)

11

Page 12: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

1.CINEMES ALBÉNIZ (Plaça de la Independència 10)

Desplega 10 opcions més, són sales de cinema, amb cinc sessions: 10.30 h, 16.00 h, 18.00 h, 20.00 h, 22.00 h. Seleccionem sala i cliquem. Entrem dins el cinema i veiem el teló vermell i la pantalla. A l'hora anunciada, una persona del festival dóna pas al director i aquest presenta la seva pel·lícula, tot seguit s’inicia la reproducció. En finalitzar, apareix altra vegada l’autor, en directe. Els espectadors, des de casa seva, li fan preguntes. Els programes dels Cinemes Albéniz són continguts cinematogràfics de ficció, pel·lícula documental i dibuixos animats. També es podrà optar ondemand:

1. Streaming de les obres seleccionades 2. Debat en diferit 3. Loop de totes les pel·lícules 4. Seleccionar una obra puntual, 5. Mantindrem, pels autors que ho desitgin, la seva obra en streaming durant deu

mesos, amb una publicitat de deu mil euros mensuals i la possibilitat d’estar retribuït.

12

Page 13: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

2.CASA DE CULTURA (Plaça Hospital 8)

Tenim l'opció de 4 sales per ser espectadors La sala “Aula Magana” ha estat seu de la Filmoteca de Catalunya a Girona. Hi haurà presentacions, reproduccions de les obres i debats en directe igual que en els Cinemes Albéniz. Les sessions seran a les 16.00h, 17.00 h, 18.00 h, 19.00 h, i 20.00 h, cada dia. Una persona del festival ho presentarà físicament des de la Casa de Cultura, en directe. Hi haurà el nombre limitat d’espectadors i cineastas a l’Auditori de la Fundació Valvi, que permeti la normativa de restriccions vigent del pla d’emergència estatal. La resta de públic, il·limitat participarà a través del nostre Canal de streaming. La programació de la Casa de cultura serà de documentals, websèries i films no cinematogràfics. També es podrà optar ondemand:

1. Streaming de les obres seleccionades 2. Debat en diferit 3. Loop de totes les pel·lícules. 4. Seleccionar una obra puntual, 5. Mantindrem, pels autors que ho desitgin, la seva obra en streaming durant deu

mesos, amb una publicitat de deu mil euros mensuals i la possibilitat d’estar retribuït.

13

Page 14: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

3.FUNDACIÓ VALVI (Av. Jaume I núm. 42)

Dijous 1 d’octubre a les

19.00 h Reproducció en directe de les obres finalistes a la pantalla de l’Auditori de la Fundació i emissió en streaming. 20.00 h Presentació i debat en directe entre els directors, artistes de la videocreació, públic i públic connectat a l’streaming. Moderat per Maguí Noguer.

Hi haurà el nombre limitat d’espectadors i cineastas a l’Auditori de la Fundació Valvi, que permeti la normativa de restriccions vigent del pla d’emergència estatal. Públic il·limitat en streaming. Es podrà optar ondemand:

1. Streaming de les obres seleccionades. 2. Debat en diferit. 3. Loop de totes les videocreacions. 4. Seleccionar una obra puntual, 5. Mantindrem, pels autors que ho desitgin, la seva obra en streaming durant deu

mesos, amb una publicitat de deu mil euros mensuals i la possibilitat d’estar retribuït.

14

Page 15: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

4.MOBY DISK (Plaça del vi 4)

Dimecres 30 de setembre

19.00 h Reproducció en directe dels videoclips finalistes a la pantalla de Moby Disk i emissió en streaming. 20.00 h Presentació i debat en directe entre els directors, artistes de la videocreació, públic i públic connectat a l’streaming. Moderat per Pemi Planas.

Hi haurà el nombre limitat d’espectadors i cineastes a Moby Disk, que permeti la normativa de restriccions vigent del pla d’emergència estatal. Públic il·limitat en streaming. També es podrà optar ondemand:

1. Streaming de les obres seleccionades 2. Debat en diferit 3. Loop de tots els videoclips. 4. Seleccionar una obra puntual, 5. Mantindrem, pels autors que ho desitgin, la seva obra en streaming durant deu

mesos, amb una publicitat de deu mil euros mensuals i la possibilitat d’estar retribuït.

15

Page 16: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

5.CAIXAFORUM (Carrer dels Ciutadans 11)

Dissabte 3 d’octubre

11.00 h Workshop TALENT HUNTER a través de streaming.

Inscripció obligada. Una persona del festival ho presentarà des de CaixaFòrum, en directe. Hi haurà el nombre limitat d’espectadors i cineastes a Moby Disk, que permeti la normativa de restriccions vigent del pla d’emergència estatal. L’aforament a participar en línia en el debat està limitat a 250 inscrits. El públic oient està limitat a 100.000. Al streaming posterior serà il·limitat

16

Page 17: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

PROGRAMA El programa constarà de 300 pel·lícules seleccionades. Es projecten als Cinemes Albéniz, la Casa de Cultura, Fundació Valvi, Moby Disk i a streaming. Cada espai té la seva pròpia identitat. S’han presentat més de dues mil pel·lícules procedents de totes les cinematografies del món, més de cent països. Aquesta selecció es porta a terme tal com expliquem en el capítol CRITERI. Com accedirem al programa? 1/ FÍSICAMENT, restringit (espai):

a) Es pot accedir als espais, amb les restriccions que dictin les autoritats del pla d'emergència imposat a causa de la pandèmia i participar al festival.

2/ INTERNET (virtual)

a) Google maps satèl·lit (espai): amb l’scroll m’adreço a l’espai elegit i entro per veure l’streaming compartit amb els altres espectadors en temps real.

b) Google Calendar (temps): és un cercador per dies i horaris que es desplega cap als espais.

c) Cercador (temàtic, gènere, categoria i nominatiu): podem cercar pel títol de pel·lícula, director, categoria, gènere, país, ciutat. Cada recerca ens facilita:

Fitxa de la pel·lícula, fotos, tràiler, biofilmografia i foto del director. Horari i espai on es pot fer l’streaming. Accés al streaming en directe. Horari del streaming i configuració d'alerta per connectar-te. Accés al ondemand en cas de tenir-la publicada.

La GRAELLA del programa està a l’ANNEX.

Vídeo de l’actuació de l’Andrea Motis i en Joan Chamorro durant l’acte d’inauguració del festival.

17

Page 18: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

CRITERI CREATIU El Festival manté els criteris i exigències per conservar l’homologació a Festival Internacional. El criteri de programació valora la creativitat i innovació en el llenguatge cinematogràfic, aportacions en el guió, la direcció, la interpretació, la fotografia, el muntatge, el tractament de la imatge, la música i totes les innovacions que pot generar l'obra. La capacitat narrativa i la capacitat de superar la mateixa narrativa, prescindint d'ella. L'efectivitat del discurs en la narrativa i fora de la narrativa. La transcendència del discurs. El discurs emocional i el seu ritme. Capacitat d'impactar, comunicar i atraure a l'espectador. EL DISCURS L'obra per naturalesa té contingut. El seu discurs no pot estar en contra dels principis bàsics dels drets humans, la defensa de la llibertat, la sostenibilitat, la igualtat de gènere i l'atenció a les persones o col·lectius més vulnerables: gènere, opció de vida, raça, condició social, nens, etc. Les situacions i els seus impactes emocionals i narratius. Originalitat, allunyament de qualsevol mimetisme i convenció. Creix l’interès de l'obra si desenvolupa conceptes artístics, humans, culturals, educatius i històrics. Llibertat d'estil, de gènere cinematogràfic, la durada i el format. FOCUS GEOGRÀFIC

● El mateix territori. ● Israel per les coincidències culturals amb el barri jueu de Girona. ● Mèxic, per coincidències culturals amb la ciutat de Guanajuato. La ciutat de

Guanajuato va reproduir les escales de la Catedral de Girona i la mateixa façana de la catedral a escala 1:1 a l’any 1952, actual universitat, esdevenint un dels edificis més emblemàtics de Mèxic.

● Països emergents. ● Països de baixa capacitat de producció.

18

Page 19: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

PREMIS El valor del premi està en la importància del mateix festival, també del seu jurat. El guardó és un metacrilat amb el grafisme del Festival i la identificació del premi. El criteri del Festival és el talent així que els premis van adreçats al talent per la seva creativitat: guió, direcció, producció, muntatge, interpretació, direcció d'art, música, fotografia, tractament de la imatge, efectes especials. Cada sector creatiu del film és analitzat separadament i es premia per sector creatiu. També premiem el discurs inherent de l’obra cinematogràfica pels valors humans i culturals: Handicapped, Film infantil, Jueu.

Els trofeus porten el nom de grans talents gironins. El Trofeu Millor director porta el nom de NUNES, director de cinema, principal ideòleg de l’Escola de cinema de Barcelona, emblema de la gauche divine, ideòleg i assidu del Festival de Girona. Les tres últimes pel·lícules les va produir i rodar a Girona. El Trofeu a Millor guió porta el nom de l’escriptor ROBERTO BOLAÑO, escriptor proposat al Nobel de literatura. Exiliat xilè, va viure a Girona i Blanes on escriu la seva millor obra. El Trofeu a Millor banda sonora i videoclip i porta el nom de XAVIER CUGAT, que va néixer i morir a Girona. Va ser una gran estrella de Hollywood, va fer música per Charles Chaplin, Rodolfo Valentino. Va revelar gran talent com Woody Allen, Rita Muntané, Rita Hayworth, Abbe Lane. Ha estat considerat el millor director d’orquestra després Glenn Miller. Aquest Trofeu també es lliura al Millor Videoclip. El Trofeu a Millor direcció d’Art i Videocreació porta el nom de REMEDIOS VARO, pintora que va néixer al poble d'Anglès, a deu quilòmetres del centre de Girona. Tota la seva pintura evoca la seva infància d'Anglès, segons declaracions seves i evidències de la seva obra. És reconeguda com un dels millors artistes surrealistes de la història.

19

Page 20: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

D’esquerra a dreta Els Premiats 2019: Oriol Marcos (director de producció de Vicky Cristina Barcelona de Woody Alen), Macarena Gómez (Lola Trujillo de la sèrie La que se avecina), Josep Roca (del Celler de Can Roca), acompanyat de Lluís Valentí, director del Festival i Silvia Grau directora d’art.

En el Lincoln Center de Nova York, vàrem rebre el premi a Millor festival pel seu objectiu de premiar el talent i estimular la creació durant més de 30 anys. Sílvia Grau, directora d’art del festival de Girona, va recollir el premi en nom del Festival.

20

Page 21: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

RIGOR CINEMATOGRÀFIC El Festival de cinema de Girona diferencia la pel·lícula cinematogràfica amb l'obra audiovisual que no pretén difondre's en sales de cinema. El concepte de pel·lícula cinematogràfica es defineix extensament i amb precisió en els anuaris de l'Acadèmia de les Arts i les Ciències cinematogràfiques de Hollywood. Compartim el concepte de l'Acadèmia i el resumim en aquests punts:

1. Obra d'un sol episodi que es presencia sense interrupcions en una sala de cinema. 2. El format se'l denomina DCP (Digital Cinema Package). És una carpeta digital amb

un conjunt d'arxius: imatge, so, subtítols, versions, etc. 3. El format digital de la imatge té unes característiques que suporta intensitats de llum

de 6.000K sense que pugui alterar ni el color ni la llum original. 4. La làmpada del projector ha de garantir una temperatura del color constant de

6.000K. 5. El film ha de ser projectat en sala de cinema específica, amb pantalla gran que

reflecteix la llum del projector. 6. El conjunt d'espectadors tenen l'oportunitat de compartir les emocions de la

pel·lícula.

Les pel·lícules cinematogràfiques del Festival es projecten a les sales comercials dels Cinemes Albéniz de Girona.

Només s’admeten còpies DCP, homologades internacionalment segons els criteris tècnics que figuren en el Reglament i que passin el control tècnic del Laboratori del Festival.

Seccions digitals no cinematogràfiques Les obres, que l'autor no les ha concebut com a cinematogràfiques, es projectaran o visionaran en Format digital HD: mp4. mpeg4, “Pel·lícula QuickTime” o similar. Aquestes obres no competiran en secció cinematogràfica, ni seran projectades en sala de cinema. Espais per acollir obres digitals del Festival Casa de la Cultura antiga sala de la Filmoteca Nacional de Catalunya. Projeccions Documentals i sèries. Fundació Valvi visionat en plasma 4K. Secció video-creació. Moby Disk visionat en plasma 4K. Secció Video-clip. Si l’autor d’un documental, una sèrie, un videoclip o una videocreació, considera la seva obra com a cinematogràfica, cal que la proposi com a tal, que el festival ho accepti, lliuri una còpia DCP homologada i passi el control de qualitat del laboratori del Festival.

Control de qualitat Les copies DCP han de ser homologades internacionalment, tenir les condicions tècniques que requerim al reglament i passar el control de qualitat del laboratori.

21

Page 22: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

ORGANIGRAMA El director del Festival, Lluís Valentí, és productor, director, guionista i distribuïdor de cinema. És doctor en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona. Diplomat en Història i estètica del cinema per la Universitat de Valladolid. Ha dirigit el col·legi de directors de cinema de Catalunya i des d'allà ha creat els premis Carles Duran, Premis Barcelona de cinema, Acadèmia del cinema català, premis Gaudí, Catalan Award in Hollywood, representant de Catalunya i d’Espanya a la FERA Brussel·les (Fédération Européen du Réalisateurs Audiovisuels) Ha produït les tres últimes pel·lícules de Nunes, Azaña i Puta d’oros. Aquesta última prenominada als Oscars de Hollywood. La directora d’art del festival, Silvia Grau, és directora d’art de cinema, publicitat i teatre. També ha dissenyat espais públics, jardins i cases. Ha treballat, a Catalunya, Alemanya, Londres i Canàries. Direcció general Lluís Valentí 1

Director palmarés Ignasi Valentí Directora de producció Silvia Grau Partners François boutonnet

Maguí Noguer Ángeles Alcañiz David Bravo Claude Martin

Programadors Lluís Valentí

Lise Durafour Ignasi Valentí Xavier-Daniel Albert Perafita Jordi Ventura Ángeles Alcañiz Isabel Godoy

Imatge Rebeca Velvet Ignasi Valentí

Directora d’art Silvia Grau Comunicació Daniela Gheorghiu

Bel Mateu Lise Durafour Ignasi Valentí

1 Els noms estan enllaçats a Linkedin o altre xarxa per conèixer el seu CV 22

Page 23: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

Lluïsa Caballero Belen Cuadros Cornelia Gheorghiu Montse Rodríguez Ferran de la Rosa Bernat Lòpez

Web Carlos Estrada

Luis Martinez Lise Durafour Daniela Gheorghiu

Control qualitat còpies RBR Laboratori

Raul Busquets Música Miguel Fernández

Ignasi Valentí Levi Star Toni Cors Carol Lain

Fotografia Josep Padilla Félix Xunclà Manel Bielsa Rosa Boix

Logistica Cinemes Albéniz Casa de Cultura Fundació Valvi Moby Disk CaixaForum EspaiCaixa Hotel Ibis Hotel Melià Restaurant Le Bistrot

Institucions

Ajuntament de Girona, Diputació de Girona, Serveis Territorials de Cultura de la Generalitat. Patronat de Turisme. Euroregió. Ambaixada d’Israel.

23

Page 24: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

PATROCINI PES ECONÒMIC DEL SECTOR El sector cultural el 2019 va aportar un 3,2% al PIB i va obtenir un finançament públic del 0,06% per part de l'Estat, un 0,10% per l'Administració Autonòmica i un 0,28% per l'administració local. Ministerio de cultura novembre 2019. Hem creat un grup de comunicació per atraure els patrocinadors als quals oferirem: visibilitat, presència, expansió, prestigi a la seva marca i desgravació fiscal als seus impostos. Estem formulant una petició de 120.000 € d’ajuda de promoció a Google. Aquest suport és viable perquè ja en tenim una en concepte de software. El nostre projecte está en la línia de les seves ajudes i ells disposen de dotació. Aquesta promoció de Google ens portarà molts espectadors i podrem focalitzar la presència dels nostres patrocinadors a les àrees de mercat nacional i internacional i al seu públic objectiu.

24

Page 25: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

ANNEXE .

REGLAMENT Inscripció. 1.1. CONDICIONS DE LA PEL·LÍCULA. Any de producció: 2019-2020. Caràcter: inèdit, que no hagi estat estrenada comercialment a Espanya -excepte Videoclips, Websèries i adversiting films-. Participació: Internacional. Tots els gèneres, estils i temàtiques. Suport: les còpies s'han d'adequar a les exigències tècniques requerides en cada secció del Festival. 1.2. FORMULARI. La inscripció de pel·lícules al festival es procedirà a través nostre formulari

https://forms.gle/TspB2myXHMJVfFii6 o de les següents plataformes:

https://filmfreeway.com/GironaFilmFestival https://www.clickforfestivals.com/festival-de-cinema-de-girona http://festival.movibeta.com https://festivals.festhome.com/home-festivals i altres

1.3. TERMINIS. El termini per a la sol·licitud d'inscripció de pel·lícules al Festival finalitzarà l'1 d'abril de l'any 2020. Els comunicats de selecció es faran abans del 31 de juliol de 2020. L'esdeveniment tindrà lloc entre el 29 de setembre i el 3 d’octubre de 2020 a Girona, plaça de la Independència,10 i altres espais de la ciutat. 1.4. SECCIONS. Totes les seccions són internacionals. Els films han de ser inèdits comercialment, llevat de les excepcions assenyalades. Curtmetratge Durada inferior a 60'. Documental Durada il·limitada. Llargmetratge Durada superior a 60'. Animació Durada il·limitada. Websèries Durada il·limitada. El film pot estar difós a Internet. Videocreació Durada inferior a 60'. Preferentment inèdit en circuits comercials. Videoclip Durada il·limitada. El film pot estar difós a Internet.

25

Page 26: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

PREMIS ESPECIALS Km 0 El seu talent (director, guionista, editor, director de fotografia, músic, productor, actors i equip tècnic), la seva temàtica i/o les seves localitzacions estan entorn de Girona. Durada il·limitada. Temàtica, gènere i estil lliure. Festival dels estudiants menys de 60'. Curts destinats per a nens de 5 a 16 anys. Advertising Film. Durada il·limitada. El film pot estar difós a Internet. Sostenible i Handiccaped Film. Durada il·limitada. Films amb temàtica ecologista, naturalista, social, discapacitat, igualtat de gènere i social, etc. Jewish Films Premi especial al cinema de temàtica o talent jueu. 1.5. FOCUS GEOGRÀFIC.

● El mateix territori. ● Israel per les coincidències culturals amb el barri jueu de Girona. ● Mèxic, per coincidències culturals amb la ciutat de Guanajuato. La ciutat de

Guanajuato va reproduir les escales de la Catedral de Girona i la mateixa façana de la catedral a escala 1:1 a l’any 1952, actual universitat, esdevenint un dels edificis més emblemàtics de Mèxic.

● Països emergents. ● Països de baixa capacitat de producció.

1.6. CRITERIS. Creatiu El Festival manté els criteris i exigències per conservar l’homologació a Festival Internacional. El criteri de programació valora la creativitat i innovació en el llenguatge cinematogràfic, aportacions en el guió, la direcció, la interpretació, la fotografia, el muntatge, el tractament de la imatge, la música i totes les innovacions que pot generar l'obra. La capacitat narrativa i la capacitat de superar la mateixa narrativa, prescindint d'ella. L'efectivitat del discurs en la narrativa i fora de la narrativa. La transcendència del discurs. El discurs emocional i el seu ritme. Capacitat d'impactar, comunicar i atraure a l'espectador. El discurs L'obra per naturalesa té contingut. El seu discurs no pot estar en contra dels principis bàsics dels drets humans, la defensa de la llibertat, la sostenibilitat, la igualtat de gènere i l'atenció a les persones o col·lectius més vulnerables: gènere, opció de vida, raça, condició social, nens, etc. Les situacions i els seus impactes emocionals i narratius. Originalitat, allunyament de qualsevol mimetisme i convenció. Creix l’interès de l'obra si desenvolupa conceptes artístics, humans, culturals, educatius i històrics.

26

Page 27: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

Llibertat d'estil, de gènere cinematogràfic, la durada i el format. 2. PEL·LÍCULES SELECCIONADES. 2.1. CONDICIONS DE LES CÒPIES per projeccions en sales de cinema professional. El format exigit per a les pel·lícules és Digital Cinema Package (DCP) a V.O. amb subtítols preferentment en català o espanyol. En cas de no ser possible, s'acceptaran els subtítols en anglès. Les còpies de projecció han de complir la normativa següent:

Característiques tècniques DCP Interop JPEG 2000 Bitrate Màxim: 250 Mbps Frame rate: 24fps Not encrypted. Resolution 2K: Flat 1998x1080 Completi 2048x1080 Scope 2048x858 Interop (DCI)

El Laboratori RBR Films, efectúa un control de qualitat. La cabina de projecció un segon control a la pantalla de cine. ENVIAMENTS Els enviaments es fan en línia. S'envia enllaç i codis a [email protected] En cas d'enviaments amb dispositiu físic, el transport va a càrrec del distribuïdor. 2.2. ESPAIS DIGITALS Casa de Cultura, Fundació Valvi, Moby disck i Caixa Fòrum

Les obres, que l'autor no les ha concebut com cinematogràfiques, es projectaran o visionaran en format digital "MPEG-4 Movie", "Pel·lícula QuickTime" o similar. Aquestes obres no competiran en secció cinematogràfica, ni seran projectades en sala de cinema professional. Les còpies es poden enviar en aquests formats amb la màxima qualitat o en el seu format original H264, ProRes o similar.

CASA DE CULTURA, antiga sala de la Filmoteca Nacional de Catalunya, projeccions de documentals, sèries, art i música. FUNDACIÓ VALVI visionat en plasma 4K. Secció de Videocreació. MOBY DISK visionat en plasma 4K. Secció de videoclip. CAIXA FORUM, workshop i esdeveniments especials. 2.3. NATURALESA DELS FORMATS.

27

Page 28: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

Naturalesa dels formats amb relació a les seves finestres de projecció i la voluntat de l'autor: Amb relació a la finestra natural de l’obra, cinema o plasma, el festival admet la voluntat de l’autor per aparèixer en una altra finestra. De manera que la categoria videoclip es pot convertir en un curtmetratge musical per cinema si l'autor ho expressa així. Igualment una sèrie, un documental o una videocreació. 2.4. PROJECCIÓ I SALES Els films seleccionats es projectaran en diversos espais de la ciutat. Les pel·lícules de cinema es projectaran als cinemes Albéniz de la plaça de la Independència, 10. S'accedirà amb tiquet de pagament o invitació. Els equips de les pel·lícules disposaran d'invitacions, que podran sol·licitar a l'organització. Els altres espais són gratuïts. 2.5. DRETS La inscripció de l'obra significa la cessió de drets d'exhibició i de promoció al Festival de cinema de Girona, durant els dies de Festival o fora de dates, com a esdeveniment del Festival. Cap exhibició tindrà finalitats lucratives. El Festival comunicarà l'activitat a la persona de contacte de la pel·lícula. La persona de contacte, que fa la inscripció, representa als titulars dels drets de la pel·lícula inscrita, i ells responen de la seva originalitat i de la cessió d'aquests drets al Festival de cinema de Girona per ser exhibida al públic amb fins no lucratius. Algunes pel·lícules es visionaran en Col·legis i Instituts de Girona amb fins educatius. 2.6. DELIBERACIÓ JURAT El jurat està format per un president i altres membres. El president del jurat podrà exercir el vot d'honor en cas de ser necessari. El jurat visiona les pel·lícules, delibera, vota i donar lloc al veredicte. El veredicte és secret fins al lliurament del Premi en el Palmarès. Excepcionalment pot haver-hi comunicats amb confidencialitat. 2.7. PREMIS

Millor Curtmetratge. Millor Llargmetratge. Millor Documental. Millor Interpretació. Millor Música. Millor Fotografia. Millor Muntatge. Millor Tractament de la imatge. Millor Videocreació. Millor Websèrie. Millor Videoclip. Millor Km 0. Millor pel·lícula Juvenil. Millor pel·lícula d’Animació.

28

Page 29: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

Millor pel·lícula sobre Sostenibilitat i Handicapped. Millor pel·lícula Publicitària. Millor pel·lícula Jewish Film.

El Premi és un trofeu. El seu valor està en la categoria de Festival, el seu jurat i la difusió que se li doni. El premi s'anuncia oficialment la nit del Palmarès i es recull allà. No s'avisa al guanyador, excepcionalment s’avisa de manera confidencial. 2.8. IMPORTANT La inscripció implica l'acceptació d'aquest reglament. Si causes de força major obliguessin a modificar el reglament, es redactarien les modificacions i es publicaria de nou.

Trofeu

29

Page 30: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

PLA DE COMUNICACIÓ El Festival de Cinema de Girona és un certamen de llarga trajectòria dins de les activitats culturals de Catalunya que any rere any augmenta la seva notorietat i participació arribant a ser una de les celebracions cinematogràfiques més destacades del país. A la 32a edició proposem una estratègia de comunicació integral per aconseguir augmentar la difusió de tot el programa del festival. A/ Objectius principals

Arribar al talent. Difusió de valors humans. Mantenir la influència internacional. Atendre el talent, especialment a l'emergent, donar-li el tracte i el respecte com a tal, per estimular la seva creativitat i fer-lo visible a l'audiència. Millorar el finançament. La cerca de nou públic.

B/ Organització

1. Activitats fora de les dates del Festival.

a) Comunicat de premsa anunciant l'activitat. b) Oferiment d'entrevistes. c) Reportatge posterior. d) Promoció a les xarxes socials. e) Campanyes per les activitats perifèriques.

2. Presentacions i activitat perifèrica.

a) Comunicat de premsa anunciant l'activitat. b) Oferiment d'entrevistes. c) Reportatge posterior. d) Promoció a les xarxes socials.

3. Roda de premsa de presentació oficial del Festival a principis de setembre.

a) Contacte amb l'ajuntament per a sol·licitar sala, dia i hora. b) Convocatòria de mitjans. c) Redacció i disseny del dossier de premsa per a mitjans. d) Preparació del briefing la presentació (projecció de vídeo, torns de

paraula, rebuda de mitjans, etc.) e) Cobriment de la roda de premsa. f) Redacció i enviament de la nota de premsa posterior. g) Presència a les xarxes socials.

4. Presència en els medis del talent que participa en el Festival.

30

Page 31: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

a) Oferir els participants del festival als mitjans de comunicació, enviant-los-hi

documentació de cada hom. b) Coordinar entrevistes a diaris, radio i TV, quadrant agendes,

convocatòries, disponibilitats, recordatoris i acompanyament. c) Presència a les xarxes socials. d) Canal de TV del Festival. e) Coordinar i realitzar entrevistes en el plató del Festival. f) Organitzar el plató, escena, llum i càmera.

5. Gala d'inauguració i d'entrega de premis.

a) Elaboració del briefing. b) Elaboració i enviament d'invitacions per a personalitats. c) Convocatòria de mitjans. d) Reserva d'espai per als mitjans i gestió d'acreditacions. e) Seating plan. f) Redacció i enviament de nota de premsa. g) Cobriment de l'acte. h) Xarxes socials i fotografies.

6. Gestionar reportatge fotogràfic de la presència dels espònsors al Festival.

a) La seva visibilitat. b) L'interès del públic. c) La presència del patrocinador.

7. Presentació i cobriment de les projeccions.

a) Coordinar els equips de les pel·lícules que han de presentar la seva

obra. Agendar-los i acompanyar-los a l'escenari. b) Documentar-se sobre l'obra que presentaran. c) Presentar la projecció, l'equip artístic, entrevistar-lo pel públic de la sala i

coordinar debat final. d) Fotos i publicar-les a les xarxes. e) Gestió i cobriment dels actes del festival: Workshops,

conferències, masterclass i exposicions. a) Coordinar al comissari de l'activitat i a les personalitats que hi

intervenen. Agendar-los, fer el seguiment i acompanyar-los a l'escenari de l'auditori pertinent.

b) Presentar l'activitat. C/ Comunicació offline

a) Redactat del projecte. b) Redacció de notícies, articles, dossiers, documents oficials, etc. c) Redacció i enviament de notes de premsa. d) Gestió d'entrevistes per a diversos mitjans (premsa, TV, ràdio, digitals, mitjans

especialitzats). e) Realització d'entrevistes a participants seleccionats per a les projeccions.

31

Page 32: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

f) Elaboració d'un clipping de premsa. g) Participar en la generació d'idees a la recerca de grans titulars. Titulars

d'interès local i altres d'interès nacional. Això està vinculat a la creació d'activitats puntuals.

h) Redactat de la Memòria. D/ Web

a) Renovació del disseny de la pàgina inicial i presentar el programa dinàmic. b) Secció de notícies i actualització sincronitzada amb les xarxes socials. c) Actualització regular del contingut. d) Xarxa social pròpia. e) Newsletter.

E/ Festival TV

El Festival de cinema disposa d’un plató per entrevistar al talent. Les entrevistes s’emeten pel seu canal d’Internet. http://www.gironafilmfestival-26.com/comunicacio/festival-tv/ També, es realitzen reportatges. Tant les entrevistes com els reportatges s’ofereixen als canals de TV per a la seva emissió.

F/ Xarxes socials per al públic

a) Revisió i actualització regular dels perfils existents. b) Sincronitzar les publicacions entre les diferents xarxes. c) Motoritzar la seva expansió. d) Creació d'una etiqueta oficial per a consolidar el Festival, ordenar-ne el

contingut i fomentar la participació dels usuaris. e) Campanyes de pagament. f) Sorteig d'entrades via Easypromos per obrir-se a nous públics. g) Preparació d'un calendari de continguts dia a dia.

G/ Xarxes socials professionals

a) Publicacions específiques i adequades a la seva personalitat. b) formar part del grups de les grans xarxes. c) Crear una xarxa social pels participants al Festival, dins un model similar

a Cinando. H/ Promoció

a) Gestió de la informació a través de la marca Ciutat de Festivals de Girona i Patronat de Turisme.

b) Gestió de la informació que ha d'aparèixer als diversos portals i webs afiliades al festival.

c) Cerca de col·laboracions i convenis amb altres festivals o associacions per afavorir la promoció del mateix festival.

32

Page 33: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

d) Difusió de l'espot i cerca d'espais de projecció. e) Contactar amb escoles d'audiovisuals i universitats on promocionar el festival

afavorint la participació i la venda d'entrades. f) Cerca el conveni amb hotels per crear paquets d'allotjament

i venda d'entrades per afavorir l'assistència de públic de fora de Girona. g) Convidar actors i director famosos a la inauguració del festival. h) Presentació del Festival a sponsors i institucions. i) Ampliar l'activitat dels espais de projecció informals (ex. bars) Lapsus i Cucut. j) Presentacions a Instituts, especialment els d'Art. k) Presentacions a la Universitat.

I/ Acolliment

a) Cobrir el punt d'informació. b) Acreditar i informar els inscrits, jurat i espònsors. c) Gestió hotels. d) Informació de la ciutat.

J/ Informació pel públic

a) Publicació programa, impresos, entrades i altres. b) Crear un punt d'informació atractiu, amb bona presència i visible.

K/ Publicitat

a) Revisió dels dissenys de la pròxima edició quant a cartell, logotip, flyers, etc. per assegurar-nos que encarnen la imatge que aquesta edició de festival vol transmetre.

b) Redacció del contingut publicitari (ex. flyers, llibret, falques de ràdio, programa, estovalles publicitàries, etc.).

L/ Públic objectiu

a) El mateix talent. b) Les persones interessades amb el cinema d’autor. c) Nous públics, especialment l’infantil. d) El públic de temàtiques específiques, per exemple: LGB, Handicapped, etc.

M/ Crear una APLICACIÓ d'organització i programació

33

Page 34: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

CORBA DEL PROGRÉS ECONÒMIC Corba de recuperació progrés econòmic generat per la crisi per l'epidèmia del Coronavirus. Març 2020 El projecte del Festival de cinema de Girona parteix de les restriccions de mobilitat previstes a partir d’informacions solvents que anuncien el fre social fins l’any 2023. L’hem dissenyat de tal manera que no només respongui a resoldre deficiències, sinó per crear un nou model amb millors oportunitats. La crisi esdevé una oportunitat per crear un nou model de festival, reforçar la seva personalitat d'esdeveniment, millorant la seva presència i optimitzar els seus objectius. .

34

Page 35: T a l e n t a r t i st i c s em pr e e n eme rgè nc ia · A q u e st a n y t i n d re m u n f e st i va l d i f e re n t a mb e l su b t í t o l p ro vi si o n a l : C onfined Film

FINAL PREZI PROJECTE >>>>.

Entrada al cinema del Festival.

Girona, 32 anys amb el talent.

© Fundació Festival de cinema de Girona

www.gironafilmfestival.com NIF G17556747

35


Recommended